προς το αύριο

Για τις ημέρες που η οδήγηση μοιάζει εφιάλτης, το αυτόνομο όχημα InMotion θα μπορούσε να προσφέρει τη λύση.

Για τις ημέρες που η οδήγηση μοιάζει εφιάλτης, το αυτόνομο όχημα InMotion θα μπορούσε να προσφέρει τη λύση. Οπως υπογράμμισαν πριν από μερικές ημέρες στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης τεχνολογίας CES στη Σανγκάη οι επινοητές του από την εταιρεία Νational Electric Vehicle Sweden (NEVS), η καινοτομία του εντοπίζεται στο γεγονός ότι δεν πρόκειται για ένα τυπικό αυτόνομο όχημα χωρίς οδηγό αλλά για ένα αυτόνομο διαδραστικό δωμάτιο ικανό να προσφέρει απίστευτες ανέσεις εν κινήσει.

Το «πράσινο» όχημα θα υποκλίνεται στην ομαδική χρήση και έτσι ο χρήστης θα μπορεί να το καλέσει εύκολα και γρήγορα μέσω μιας εφαρμογής για smartphone. Το εύκαμπτο εσωτερικό του θα επιτρέπει μετατροπές στο σαλόνι ώστε να προσαρμόζεται τόσο στον αριθμό των επιβατών όσο και στις ανάγκες και στα γούστα τους. Ετσι το φουτουριστικό αυτοκίνητο θα μπορεί να μετατρέπεται εύκολα σε μίνι αίθουσα σύσκεψης σε περίπτωση που πρόκειται για επαγγελματική μετακίνηση, ή σε έναν ευχάριστο χώρο για διασκέδαση με φίλους.

Οι παραπάνω επιλογές θα πραγματοποιούνται μέσω του app και έτσι με ένα «χάδι» στην οθόνη αφής οι χρήστες θα μπορούν να ελέγξουν τη θέση των καθισμάτων, τον φωτισμό και τη διάταξη του εσωτερικού χώρου του InMotion.

Τατουάζ για διαβητικούς

Ενα τατουάζ ικανό να ανιχνεύει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα ανέπτυξαν οι υπεύθυνοι του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ). Το «ζωντανό» τατουάζ κατά τους ειδικούς θα μπορούσε να αποτελέσει σωτήριο «εργαλείο» για διαβητικούς καθώς μετατρέπει το δέρμα τους σε μια διαδραστική… οθόνη ικανή να μετράει διαρκώς τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα τους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το πρωτοποριακό τατουάζ βασίζεται σε ένα μελάνι που αλλάζει χρώμα ανάλογα με τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα: όταν αυτά αυξάνονται το τατουάζ από μπλε γίνεται καφέ σε πραγματικό χρόνο, ενώ όταν μειώνονται συμβαίνει το αντίθετο.

Η ομάδα των αμερικανών επιστημόνων έχει επίσης αναπτύξει «έξυπνα» μελάνια για τατουάζ τα οποία ανταποκρίνονται στην αλκαλικότητα του οργανισμού, μετρώντας τα επίπεδα του pH. Οταν αυτά αυξάνονται, το χρώμα του τατουάζ αλλάζει και από ροζ γίνεται μοβ.

Προσεχώς… ελικόχημα

Δεν είναι ελικόπτερο, δεν είναι όχημα αλλά ένας συνδυασμός των δύο. Ο λόγος για το GyroDrive το οποίο κινείται τόσο στην ξηρά όσο και στον αέρα «παντρεύοντας» τις ιδιότητες ενός μικρού ελικοπτέρου με εκείνες ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης. Η ιδέα ανήκει στον τσέχο πιλότο Πάβελ Μπρέζινα, ο οποίος μάλιστα έλαβε πινακίδες κυκλοφορίας του φουτουριστικού του οχήματος τον περασμένο Μάρτιο.

Το διθέσιο όχημα ξηράς/αέρος, κατά τον επινοητή του έχει εμβέλεια 600 χλμ. Και μέγιστη ταχύτητα τα 40 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα να αποτελεί ιδανική λύση για κοντινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Στο πλαίσιο της πρώτης δοκιμής του, ο Μπρέζινα κάλυψε εν πτήσει μια απόσταση 230 χλμ. δυτικά του αεροδρομίου της Πράγας, στη συνέχεια προσγειώθηκε και κατευθύνθηκε οδικώς προς την κεντρική πλατεία Βέντσεσλας για καφέ. Οπως ήταν αναμενόμενο φυσικά, στον δρόμο τον σταμάτησε η αστυνομία. «Εσείς αν βλέπατε ένα τέτοιο όχημα να περιπλανάται στην Πράγα δεν θα το σταματούσατε; Εγώ σίγουρα!» περιγράφει ο ίδιος γελώντας, προσθέτοντας ότι αφού έλεγξαν γρήγορα τα χαρτιά του οι αστυνομικοί τού έκαναν αλκοτέστ και τον άφησαν να φύγει.



Πράσινα καύσιμα

Ενα επαναστατικό σύστημα τεχνητής φωτοσύνθεσης το οποίο παράγει υδρογόνο μέσω της ηλιακής ενέργειας ανέπτυξαν ερευνητές από το Εθνικό Εργαστήριο Μπρουκχέιβεν του υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ και το Πολυτεχνείο της Βιρτζίνια (VirginiaTech).

Ως γνωστόν, η διαδικασία της φωτοσύνθεσης αποτελεί μια φυσική διαδικασία μέσω της οποίας τα φυτά μετατρέπουν την ενέργεια του φωτός σε χημική για την ανάπτυξή τους. Το μυστικό του καινοτόμου συστήματος, κατά τους επιστήμονες, βασίζεται σε ένα «υπερμόριο» το οποίο με τη βοήθεια του φωτός παράγει υδρογόνο που θα μπορούσε μια μέρα να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο.

Συγκεκριμένα, οι ειδικοί δημιούργησαν δύο εκδοχές του υπερμορίου: μία με έξι κέντρα ρουθηνίου και μία δεύτερη με τρία. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι η παραγωγή υδρογόνου στην πρώτη περίπτωση ήταν μεγαλύτερη και πιο σταθερή για τουλάχιστον 10 ώρες, τη στιγμή που η δεύτερη εμφανιζόταν αποδοτική για περίπου τέσσερις ώρες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.