Υπάρχει και ένας υπεραισιόδοξος στόχος από την IEA. Για να μην επιδεινωθεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν ξεπεράσει τα 600 εκατομμύρια έως το 2040. Προς το παρόν αυτά αποτελούν μόλις το 0,2% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Πάντως, οι ειδήσεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα και το μέλλον τους είναι αισιόδοξες και πέφτουν σαν βροχή: Η Ινδία για παράδειγμα ευελπιστεί ότι έως το 2030 θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Επίσης πρόσφατα μεγαλοστέλεχος της General Motors ανακοίνωσε ότι θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που τα ηλεκτρικά της οχήματα θα φέρουν κέρδη. Σε αυτό θα συμβάλλει η άνοδος των πωλήσεων, η ικανοποιητική τιμή τους και η μεγαλύτερη αυτονομία των μπαταριών τους.
Οι παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων από την αρχή της χρονιάς έφθασαν τις 33.221, αύξηση 80,6%! Σε αυτή την ισχυρή άνοδο πρωταγωνιστικό ρόλο έχει παίξει, μεταξύ άλλων, η BMW 530e iPerformance που διατίθεται από τον Μάρτιο. Μπαράζ ηλεκτρικών μοντέλων περιμένουμε τα επόμενα χρόνια και από τη Mercedes-Benz, ενώ η smart έχει ήδη λανσάρει τη νέα γενιά ηλεκτρικών, fortwo και forfour. Ειδικότερα, η Mercedes-Benz έχει προγραμματίσει να λανσάρει 10 ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025, που αφορά μοντέλα SUV, σεντάν και χάτσμπακ. Πάντως τα ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται ότι δεν έχουν πιάσει πλήρως τον παλμό των αγοραστών ενώ αρκετοί δεν γνωρίζουν ακόμη την εμπορική τους ύπαρξη: Σε πρόσφατη έρευνα, μόλις το 40% των Αμερικανών γνώριζε την ύπαρξη των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το 60% δεν ήταν εξοικειωμένο με την ιδέα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Ομως, τα ηλεκτρικά φαίνεται ότι θα γίνουν ανάρπαστα από τους νέους, μιας και οδηγοί ηλικίας 18-25 ετών δήλωσαν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό. Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη πωλούνται στη Νορβηγία, στη Βρετανία, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στη Σουηδία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ