Γερμανική επίθεση στην αμερικανική αγορά τροφίμων

Απόβαση στις ΗΠΑ εν εξελίξει από τις γερμανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ.

Απόβαση στις ΗΠΑ εν εξελίξει από τις γερμανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ. Με διπλή αιχμή του δόρατος τους ομίλους Aldi και Lidl, οι γερμανικές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν ήδη αναδειχθεί σε μείζονα ανταγωνιστή των αμερικανικών που ήδη αισθάνονται ισχυρές πιέσεις για μείωση των τιμών τους. Και είναι έτοιμοι οι γερμανικοί όμιλοι να ισχυροποιήσουν τη θέση τους μετά τις φιλόδοξες επενδύσεις που σχεδιάζουν με ορίζοντα πενταετίας.
Η Aldi, συγκεκριμένα, πρόκειται να επενδύσει 3,4 δισ. δολάρια για να επεκτείνει τις δραστηριότητές της επί αμερικανικού εδάφους. Στόχος της είναι να αυξήσει τα καταστήματά της στα 2.500 έως τα τέλη του 2022. Αν το πετύχει αυτό, η γερμανική φίρμα θα γίνει η τρίτη δύναμη στο λιανεμπόριο των ΗΠΑ μετά τη Wal-Mart και την Kroger Co. Αυτή τη στιγμή η Aldi διαθέτει περίπου 1.600 καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες ενώ στην αρχή του έτους ανακοίνωσε ότι θα έχει ανοίξει ακόμα 400 έως το τέλος του 2018. Σημειωτέον ότι η Aldi έχει προαναγγείλει επίσης τη δαπάνη 1,6 δισ. δολαρίων για την ανακαίνιση περίπου 1.300 καταστημάτων από τα ήδη λειτουργούντα. Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές επενδύσεις που έχει εξαγγείλει τη χρονιά που διανύουμε η Aldi στις ΗΠΑ φθάνουν στα 5 δισ. ευρώ.

Τρελός ανταγωνισμός
Εν τω μεταξύ, η μεγάλη ανταγωνίστρια της Aldi στη Γερμανία, η Lidl, εγκαινίασε την περασμένη Πέμπτη τα πρώτα 100 καταστήματά της στις ΗΠΑ. Η Lidl δεν κρύβει το ισχυρό της όπλο που είναι βεβαίως οι χαμηλές τιμές. Τον περασμένο Μάιο η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι οι τιμές των προϊόντων της στις ΗΠΑ θα είναι έως και 50% χαμηλότερες από εκείνες των ανταγωνιστών της.
Ο ανταγωνισμός, βέβαια, αποτελεί βασικό συστατικό της αμερικανικής επιχειρηματικής κουλτούρας. Γι’ αυτό και η κορυφαία στις ΗΠΑ (και σε ολόκληρο τον κόσμο) αλυσίδα σουπερμάρκετ Wal-Mart έχει οργανώσει ήδη την αντεπίθεσή της για να διατηρήσει και να αυξήσει τα μερίδιά της σε 11 αμερικανικές Πολιτείες μειώνοντας τις τιμές της.

Για τον σκοπό αυτό πιέζει τους προμηθευτές της για να κάνουν εκπτώσεις της τάξεως του 15%. Σύμφωνα με τους ειδικούς στον κλάδο των λιανικών πωλήσεων, η Wal-Mart αναμένεται να κάνει μια θεαματική αντεπίθεση κατά των Γερμανών και να επενδύσει περίπου 6 δισ. δολάρια για να ξανακερδίσει την κορυφαία θέση που είχε στα προϊόντα χαμηλής τιμής.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι η ραγδαία επέκταση των γερμανικών εταιρειών στις ΗΠΑ θα προκαλεί όλο και μεγαλύτερες αναταράξεις στην τοπική αγορά τροφίμων, η οποία μετρά ήδη 18 πτωχεύσεις από το 2014. Ο διευθύνων σύμβουλος της Aldi Τζέισον Χαρτ είχε δηλώσει στο Reuters τον περασμένο Μάιο ότι η εταιρεία του θα έχει χαμηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές της κατά τουλάχιστον 21% και ότι θα επικεντρωθεί στην προσθήκη νέων επωνυμιών προϊόντων για το σπίτι, με στόχο να κερδίσει τους καταναλωτές που δίνουν προτεραιότητα στις χαμηλές τιμές. Ο Χαρτ είχε τονίσει επίσης ότι μετά το άνοιγμα των νέων της Aldi στην αμερικανική αγορά η εταιρεία θα προσφέρει συνολικά 25.000 θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.