Εχει αφήσει πίσω της τον ανέφελο ουρανό της ποπ μουσικής η Angelika Dusk και εμφανίζεται πλέον αποφασισμένη να «λερώσει» τον ήχο της αλλά και να παίξει με την εικόνα της. Φοράει γάντια του μποξ για τις ανάγκες της εικονοποίησης του δυναμικού «Catfight», βουτάει σε θολά, λιμνάζοντα νερά στο βίντεο για το «Drown Out the Light», εντάσσει στη μουσική της επιρροές από τους Garbage ή την Charli XCX και γενικώς ροκάρει – με όλες τις έννοιες της λέξης. Και είναι ωραίο να βλέπεις καλλιτέχνες να απελευθερώνονται, να εξελίσσονται. Αυτό συμβαίνει αυτήν την περίοδο στη νεαρή τραγουδίστρια και τραγουδοποιό: κάνει ό,τι γουστάρει πραγματικά.
Επισκεφθήκαμε πριν από λίγο καιρό στη βρετανική πρωτεύουσα το στούντιο στο οποίο ηχογραφεί τα νέα τραγούδια της. Δεν σου δίνεται συχνά η ευκαιρία να δεις πώς χτίζεται ένας δίσκος και αυτή η εκ των έσω ξενάγηση αποδεικνύεται συναρπαστική. Το στούντιο State of the Ark στο Ρίτσμοντ του Δυτικού Λονδίνου ανήκει στον συνθέτη και παραγωγό Τέρι Μπρίτεν. Στην τουαλέτα του υπάρχει κορνιζαρισμένη η επιστολή που του είχε στείλει ο «θρύλος» Κουίνσι Τζόουνς συγχαίροντάς τον για τη σύνθεση του «What’s Love Got to Do with It», αυτής της τεράστιας επιτυχίας της Τίνα Τάρνερ. Στους τοίχους κρέμονται χρυσοί και πλατινένιοι δίσκοι, ανάμεσά τους και μια τιμητική πλακέτα για πωλήσεις άνω των 13 εκατομμυρίων – αστρονομικά τα νούμερα – μια και ο βρετανός μουσικός είχε συμμετάσχει με ένα τραγούδι στη δημιουργία του άλμπουμ «Bad» του Μάικλ Τζάκσον. Εδώ, πάνω από μια εντυπωσιακή vintage κονσόλα (η ίδια που χρησιμοποιήθηκε για την ηχογράφηση του άλμπουμ των Pink Floyd «The Dark Side of the Moon») και με μια συλλογή μικροφώνων που θα έκαναν πολλούς ηχολήπτες να δακρύσουν από συγκίνηση, η Angelika δουλεύει παρέα με τον Ρούπερτ Κρίστι, έναν παραγωγό που έχει συνεργαστεί με τους U2 και τους Coldplay. Δεν χρειάστηκε να το σκεφτεί πολύ για να συμπράξει με την πολλά υποσχόμενη Ελληνίδα: «Το υλικό είναι φανταστικό, η μπάντα το ίδιο, και η Angelika έχει τρομερή φωνή» ξεκαθαρίζει.
Για την κόρη του πρώην προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών και γνωστού συλλέκτη έργων σύγχρονης τέχνης, Δημήτρη Δασκαλόπουλου, τα πράγματα είναι λιγότερο απλά: «Αυτά τα πέντε χρόνια που αποφάσισα να ασχοληθώ επαγγελματικά με τη μουσική έπρεπε να περάσω από πολλά στάδια. Δεν ήξερα κανέναν στο ξεκίνημά μου και έπρεπε να ζητήσω από φίλους να με φέρουν σε επαφή με διάφορους ανθρώπους. Δούλεψα στην αρχή με παραγωγούς που γνώριζαν καλά την ποπ, κάναμε ωραία πράγματα μαζί, όμως μετά θέλησα να αλλάξω πορεία, να κάνω κάτι λιγότερο clean-cut. Μου πρότειναν τον Ρούπερτ, τον συνάντησα και εντυπωσιάστηκα φυσικά από το πλούσιο βιογραφικό του, αλλά χάρηκα γιατί εμείς ταιριάξαμε σαν άνθρωποι. Επίσης, ενώ πολλοί παραγωγοί βλέπουν αυτήν τη δουλειά με απολύτως επαγγελματικούς όρους, αυτός διαφέρει. Τον ενδιαφέρει πολύ να καταλάβει γιατί γράφω, τι με έχει συγκινήσει. Το πώς εξελίχθηκε το τραγούδι “Scream”, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ηθελα να υπάρχει ένταση σε αυτό το κομμάτι – πόνος, αγάπη, ηδονή – και στην αρχή μάς βγήκε πολύ γλυκό και ήπιο.
Ο Ρούπερτ κατανόησε τι ήθελα να εκφράσω και με άφησε να πειραματιστώ μέχρι να το πετύχουμε».
Τριάντα τραγούδια έφτιαξαν, από τα οποία επιλέχτηκαν τα δέκα για την επερχόμενη δισκογραφική δουλειά της. «Αυτήν τη φορά ήθελα να υπάρχουν φυσικά όργανα τα οποία θα παίζουν δικοί μου μουσικοί, η μπάντα μου δηλαδή, ήταν ο μόνος τρόπος να περάσει στον δίσκο ο ήχος που ήθελα» εξηγεί. «Μου αρέσει να συνεργάζομαι με άλλους ανθρώπους. Σε ένα γεμάτο δωμάτιο υπάρχουν πολλές ιδέες. Μπορεί να έχω τους στίχους μου, κάποιος να πει μια λέξη και αυτό να με οδηγήσει σε μια άλλη κατεύθυνση, να μου δώσει έμπνευση. Οταν γράφω ένα τραγούδι γνωρίζω εξαρχής τι θέλω να πω, ο τίτλος και το θέμα του είναι έτοιμα, όμως χρειάζεται πολλή προσπάθεια μέχρι να βρει την τελική μορφή του» συμπληρώνει. Γνωρίζοντας τη σημασία που έχει σήμερα η εικόνα, η Angelika Dusk δίνει πια την ίδια βαρύτητα και στα βιντεοκλίπ της. Και σε αυτόν τον τομέα έχει βρει τον συνεργάτη που της έχει ταιριάξει. Ο διακεκριμένος βρετανός σκηνοθέτης Σάιμον Μπλέικ αντιμετωπίζει τα τραγούδια της σαν αφορμές για φιλμ μικρού μήκους και τονίζει, με τη λοξή ματιά του, την ατμόσφαιρά τους. Ηταν ολοφάνερο στα γυρίσματα του βίντεο για το τραγούδι «Gold» πόση εμπιστοσύνη τού έχει. Απολύτως συγκεντρωμένη στον ρόλο της, εργαζόταν σκληρά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Υπάρχει άλλος, πιο σίγουρος, δρόμος για την επιτυχία;
H Angelika Dusk θα εμφανιστεί στις 18/06 στο Matala Beach Festival, στις 12/07 θα «ανοίξει» τη συναυλία της LP στην Τεχνόπολη, ενώ στις 15/07 θα παίξει στο Up Festival στην Αμοργό.