Παράταση δύο περίπου εβδομάδων πήρε ο διαγωνισμός για τη Γραμμή 4 του μετρό. Νέα ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος ορίζεται η 17η Ιουλίου 2017, αντί της 30ης Ιουνίου που είχε αρχικά καθοριστεί. Πρόκειται για την πρώτη παράταση του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο δεκαετιών για την πρωτεύουσα, αξίας 1,45 δισ. ευρώ, «κατόπιν αιτημάτων ενδιαφερομένων οικονομικών φορέων», όπως αναφέρεται στη σχετική έγκριση της Διοίκησης της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Σήμερα, μάλιστα δημοσιεύθηκε από την εταιρεία και το δεύτερο Τεύχος Διευκρινήσεων σχετικά με τα ερωτήματα εν δυνάμει ενδιαφερομένων να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το έργο, τα οποία έχουν κατατεθεί ως την 1η Ιουνίου 2017. Η νεότερη προθεσμία για την υποβολή ερωτημάτων και διευκρινήσεων είναι η 16η Ιουνίου.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση έναρξης του διαγωνισμού για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, γνώστες της αγοράς επισήμαιναν στο «Βήμα» ότι αναμένονται παρατάσεις της διαδικασίας, οι οποίες ίσως και να φτάσουν την κατάληξή της σε ορίζοντα διετίας.
Βεβαίως, οι κατασκευαστικές προκλήσεις δεν είναι λίγες, καθώς πρόκειται για ένα έργο-μαμούθ, το οποίο περιλαμβάνει τη μελέτη και την κατασκευή της πρώτης φάσης της Νέας Γραμμής 4, Άλσος Βεΐκου – Γουδή, την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και την προμήθεια τροχαίου υλικού.
Το έργο τέμνει τον Ιλισό ποταμό και τους παραποτάμους του αλλά και τους χειμάρρους που διέρχονται από τα Τουρκοβούνια σε Γαλάτσι, Κυψέλη και Αλεξάνδρας. Ιδιαίτερη σημασία έχει, για την κατασκευή του σταθμού «Γουδή», η διατήρηση και μη διαταραχή του υφιστάμενου αγωγού ομβρίων ενός ρέματος του Ιλισού ποταμού, το οποίο έχει εγκιβωτιστεί. Η Γραμμή 4, το βάθος των σταθμών της οποίας κυμαίνεται από 20 μ. έως 35 μ., τέμνει ακόμη παλαιά υδραυλικά έργα, όπως το Πεισιστράτειο Υδραγωγείο.
Ακόμη, στον σταθμό «Γαλάτσι», όπου έχει ληφθεί υπόψη πιθανή μελλοντική υπογειοποίηση της ομώνυμης λεωφόρου, απαιτείται προσεκτική διαχείριση των αγωγών Υψηλής Τάσης της ΔΕΗ και του δικτύου Φυσικού Αερίου. Αντίστοιχα ζητήματα εντοπίζονται και στο Κολωνάκι, όπου ο σταθμός χωροθετείται επάνω στην πλατεία, ενώ ο σταθμός «Ακαδημία» θα βρίσκεται ανάμεσα στο κεντρικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου.
Το τμήμα της σήραγγας ανάμεσα στον σταθμό «Κολωνάκι» και τον νέο «Ευαγγελισμό», που χωροθετείται εντός του πάρκου και δίπλα στον υπάρχοντα σταθμό, θα διέρχεται κάτω από την υφιστάμενη Γραμμή 3. Εκεί θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα όχι μόνο για την ομαλή λειτουργία του υπάρχοντος συστήματος, αλλά και για την ασφάλεια της κατασκευής.
Δεδομένων των εκπλήξεων όταν σκάβονται γειτονιές της Αττικής, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων και δυσχερειών στις απαλλοτριώσεις, η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει τη διαδικασία προσδιορισμού κριτηρίων για την προκήρυξη των πρόδρομων εργασιών. Μια διαδικασία που θα ακολουθηθεί πρώτη φορά, με σκοπό να αποφευχθούν οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι υπέρογκες αποζημιώσεις του παρελθόντος. Οι πρόδρομες εργασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν εντός του 2017, προκειμένου να ολοκληρωθούν πριν από την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου, η οποία και θα διαρκέσει 8 χρόνια.