Η μακρόχρονη έκθεση των ανθρώπων στον θόρυβο των αεροπλάνων, ιδίως τα βράδια, συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για υπέρτασηκαι πιθανώς για καρδιακή αρρυθμίακαι εγκεφαλικό επεισόδιο, αποφαίνεται μελέτη.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν στο Occupational and Environmental Medicine
ερευνητές από την Ελλάδα, τη Μ. Βρετανία και την Ολλανδία, με
επικεφαλής την καθηγήτρια Ιατρικής Στατιστικής και Επιδημιολογίας Κλέα
Κατσουγιάννη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και του
Βασιλικού Κολεγίου του Λονδίνου, μελέτησαν στοιχεία για 420 ανθρώπους,
κατά μέσο όρο 67 ετών, που το 2013 ζούσαν κοντά στο αεροδρόμιοΑθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», όπου κάθε μέρα απογειώνονται και προσγειώνονται έως 600 αεροπλάνα.
Οι επιστήμονες εκτίμησαν τα επίπεδα θορύβου με βάση τους ταχυδρομικούς
κωδικούς των οικιών των συμμετεχόντων, οι οποίοι ζούσαν σε απόσταση έως
τεσσάρων χιλιομέτρων περίπου από το αεροδρόμιο. Ως βραδινός θόρυβος από
τα αεροπλάναθεωρήθηκε αυτός από τις 23:00 μ.μ. έως τις 7:00 π.μ.
Σχεδόν οι μισοί συμμετέχοντες (49%) εκτίθεντο σε πάνω από 55 ντεσιμπέλ
θορύβου τη μέρα (7:00 π.μ. – 23:00 μ.μ.), ενώ περίπου ένας στους
τέσσερις (27%) εκτίθεντο σε πάνω από 45 ντεσιμπέλ τα βράδια. Εκτός από
τα αεροπλάνα, περίπου ένας στους δέκα (11%) εκτίθετο επίσης σε σημαντικό
θόρυβο άνω των 55 ντεσιμπέλ από την κίνηση στο δρόμο.
Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, για κάθε δέκα επιπλέον
ντεσιμπέλ θορύβου από τα αεροπλάνα τα βράδια, αυξανόταν κατά 69% ο
κίνδυνος εκδήλωσης υπέρτασης. Επίσης, ο βραδινός θόρυβος από τα
αεροπλάνα σχετιζόταν με περίπου διπλάσιο κίνδυνο για καρδιακή αρρυθμία.
Αυξημένος, αλλά όχι στατιστικά σημαντικός, ήταν ο κίνδυνος για
εγκεφαλικό επεισόδιο. Από την άλλη, η συσχέτιση ανάμεσα στον θόρυβο από
την κίνηση των οχημάτων και την υγείαήταν πολύ πιο αδύναμη. Ακόμη, δεν διαπιστώθηκε σχέση ανάμεσα στον θόρυβο των αεροπλάνων και το έμφραγμα ή τον διαβήτη.