Οι άνθρωποι είναι πιθανότερο να γεμίσουν το πιάτο τους με λαχανικά όταν αυτά έχουν ευφάνταστα ονόματα, αντί απλώς να περιγράφονται ως υγιεινά τρόφιμα, δείχνει αμερικανική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο JAMA Internal Medicine.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, κατέληξαν στο παραπάνω συμπέρασμα αφού πειραματίστηκαν δίνοντας τέσσερις διαφορετικές περιγραφές σε όμοια γεύματα λαχανικών: η βασική περιγραφή είχε απλώς τις ονομασίες των λαχανικών, μια άλλη περιγραφή τόνιζε την απουσία ανθυγιεινών συστατικών, όπως σάκχαρα και αλάτι, μια άλλη περιγραφή εστίαζε στα οφέλη υγείας από συστατικά, όπως οι βιταμίνες και τα αντιοξειδωτικά και η τελευταία ήταν έτσι γραμμένη ώστε να κάνει το πιάτο να ακούγεται λαχταριστό και ελκυστικό.
Κατά την διάρκεια της εβδομάδας σε μια καφετέρια πανεπιστημίου που σέρβιρε 607 γεύματα καθημερινά, για συνολικά 46 ημέρες, οι επιστήμονες παρακολουθούσαν πόσα άτομα από τα 8.279 που έτρωγαν εκεί, θα επιλέξουν τα πιάτα ανάλογα με την περιγραφή τους και στη συνέχεια ζύγιζαν την ποσότητα της τροφής που είχαν βάλει στο πιάτο τους.
Συγκριτικά με την βασική περιγραφή, η λαχταριστή και ελκυστική περιγραφή ώθησε 25% περισσότερα άτομα να επιλέξουν τα λαχανικά και επίσης συντέλεσε σε 23% επιπλέον συνολικό βάρος λαχανικών στο πιάτο.
«Το πείραμά μας δείχνει ότι, το να τονίζουμε τα υγιεινά οφέλη των τροφών δεν είναι πάντα η αποτελεσματικότερη μέθοδος κινητοποίησης των ανθρώπων να φάνε κάτι υγιεινό. Καλύτερη προσέγγιση είναι να τους δώσουμε την εντύπωση ότι το γεύμα είναι γευστικό, λαχταριστό και ελκυστικό», εξηγεί ο βασικός συγγραφέας της μελέτης Μπράντλεϊ Τερνγουαλντ, ερευνητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Στάνφορντ.
Και προσθέτει ότι, αυτή η τακτική ίσως είναι ένα ακόμα όπλο στην μάχη κατά της επιδημίας παχυσαρκίας και της εδραιωμένης άποψης ότι τα υγιεινά φαγητά δεν είναι εύγεστα.