Τα ΕΛΤΑ συγκέντρωσαν πρόσφατα αρνητική δημοσιότητα καθώς δεν είχαν καταβάλει στη ΔΕΗ 19,5 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά τα είχαν εισπράξει από πελάτες της ΔΕΗ που πλήρωσαν τους λογαριασμούς του ρεύματος στο δίκτυο καταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων αλλά δεν τα είχαν αποδώσει. Η υπόθεση αναδείχθηκε όταν είδε το φως της δημοσιότητας η επιστολή του προέδρου της ΔΕΗ κ. Μ. Παναγιωτάκη με την οποία εγκαλούσε τα ΕΛΤΑ για μη καταβολή εισπραχθέντων από τις 20 Απριλίου και μετά, «με τη διογκούμενη οφειλή να φθάνει τα 19,5 εκατ. ευρώ», όπως έλεγε χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο πρόεδρος της ΔΕΗ. Η διοίκηση των ΕΛΤΑ κινητοποιήθηκε και βρήκε προς το παρόν 6,6 εκατ. ευρώ για να καλύψει σε πρώτη φάση μέρος των παρακρατηθέντων εισπράξεων.
Η αφορμή όμως για να ασχοληθούμε με τα ΕΛΤΑ είναι άλλη. Μια ιστορία που καταδεικνύει τις παθογένειες του δημόσιου τομέα αλλά και τις υποβαθμισμένες υπηρεσίες που απολαμβάνει ο πολίτης.
Πριν από λίγο καιρό ελεύθερος επαγγελματίας ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο της τεχνολογίας ταχυδρόμησε δέμα σε πελάτη του στην Αγγλία. Εκτός από τη διεύθυνση (οδό, πόλη, όνομα παραλήπτη, ΤΚ, κ.λπ.) στον φάκελο αλλά και στην απόδειξη πληρωμής ό,τι στέλνεται προς Αγγλία έχει την ένδειξη UK και Μεγάλη Βρετανία.
Το δέμα ήταν συστημένο και σύμφωνα με παλαιότερες αποστολές θα έφθανε μέσα σε πέντε ημέρες. Πέρασαν 10 ημέρες και ο πελάτης από την Αγγλία με e-mail ειδοποίησε τον έλληνα επιχειρηματία πως το δέμα δεν είχε φθάσει στον προορισμό του. Ο έλληνας επιχειρηματίας συνδέθηκε με την ιντερνετική υπηρεσία των ΕΛΤΑ, την ELTA tracking, εισήγαγε τον αριθμό αποστολής και ενημερώθηκε πως το δέμα είχε παραδοθεί εντός τριών ημερών σε «Μεγάλο πελάτη των Αθηνών». Αμέσως πήγε στο κατάστημα των ΕΛΤΑ όπου είχε ταχυδρομήσει το δέμα, περιέγραψε το πρόβλημά του και οι ιθύνοντες απεφάνθησαν πως το δέμα θα είχε πάει είτε στην πρεσβεία της Μεγάλης Βρετανίας είτε στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία»!
Δυστυχώς όμως για τον ίδιο το δέμα δεν βρέθηκε, αν και θα έπρεπε, αφού από τη στιγμή που ήταν συστημένο κάποιος θα είχε βάλει υπογραφή.
Η επόμενη κίνηση –όπως τον καθοδήγησαν –ήταν να κάνει αίτηση για αποζημίωση. Εκεί ήρθε η δεύτερη ψυχρολουσία. Ελαβε αποζημίωση 44 ευρώ, ενώ το αντικείμενο στο δέμα ήταν αξίας 250 ευρώ. Οταν διαμαρτυρήθηκε στα ΕΛΤΑ, ήρθε η χαριστική βολή: «Να είσαι ευχαριστημένος με τα 44 ευρώ. Είναι η αποζημίωση που προβλέπεται όταν το δέμα είναι συστημένο. Αν δεν είναι συστημένο, δεν παίρνεις αποζημίωση».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ