Νέα ταυτότητα, με έμφαση στη λειτουργικότητα, την εξυπηρέτηση, το μοντέρνο σχεδιασμό και τη σύνθεση ελληνικών κλασσικών και σύγχρονων στοιχείων, απέκτησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών με την ολοκλήρωση τον περασμένο Απρίλιο της αναβάθμισης συνολικά 24.000 τ.μ. Οι περιοχές εντός και εκτός Σένγκεν άλλαξαν, χάρη σε ένα έργο συνολικής βελτίωσης της εμπειρίας του ταξιδιώτη στο αεροδρόμιο, το οποίο σχεδιάστηκε «παρακολουθώντας» τις σύγχρονες ανάγκες της ταξιδιωτικής διαδικασίας και εμπειρίας.
Οι αλλαγές που έγιναν στις περιοχές του αεροδρομίου κεντρικοποίησαν ουσιαστικά των έλεγχο ασφαλείας, ο οποίος πριν μοιραζόταν σε εννέα διαφορετικά σημεία. Σήμερα, υπάρχουν δύο κεντρικά σημεία ελέγχου (καρτών επιβίβασης και ασφάλειας), στις εισόδους κάθε περιοχής, εντός και εκτός Σένγκεν, διαχωρίζοντας πλήρως τη λειτουργική δραστηριότητα από την αναψυχή. Η χωρητικότητα του ελέγχου καρτών επιβίβασης έχει πια τριπλασιαστεί.
Στα πρότυπα των διεθνών τάσεων, το αεροδρόμιο της Αθήνας γίνεται πιο ελκυστικό στους επισκέπτες, δίνοντας τους πλέον την άνεση να περιηγηθούν σε νέες, αναβαθμισμένες διαδρομές και χώρους, χωρίς πίεση χρόνου. Η απόδοση των σημείων ελέγχου έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη υποδομή, ενώ σημαντική είναι και η βελτίωση της διαδικασίας μετεπιβίβασης, καθώς οι transfer επιβάτες φθάνουν στην πύλη αναχώρησής τους 10 λεπτά ταχύτερα.
Αγορές και σύγχρονες διαδρομές
Περνώντας τον κεντρικό έλεγχο, οι επιβάτες εισέρχονται σε δυο ζώνες με ανανεωμένη αισθητική και μεγάλη ποικιλία προϊόντων. Στους χώρους, που συνολικά καλύπτουν 24.000 τ.μ., υπάρχουν 126 καταστήματα, εκ των οποίων 64 είναι εμπορικά, 34 εστίασης και 28 υπηρεσιών. Με περισσότερες ελληνικές αναφορές και στόχο μια ξεχωριστή και άνετη εμπειρία, διαμορφώθηκε ένα σύγχρονο εμπορικό κέντρο με 2.250 τ.μ. εμπορικών χρήσεων εντός και εκτός Σένγκεν, καθώς και 1.890 τ.μ. στις περιοχές ελεύθερης πρόσβασης. Ακόμη, έχουν προστεθεί καθιστικοί χώροι 2.000 τ.μ.
Η περιοχή εντός Σένγκεν χαρακτηρίζεται από μια εναλλαγή ελκυστικών προτάσεων, εικόνων και εμπειριών, σε μια βάση «first shop then eat». Παραπέμποντας σε μια «βόλτα στη σύγχρονη πόλη», οι επιβάτες ξεκινούν από την «Αγορά», διασχίζουν τον πολυσύχναστο «Δρόμο», περιηγούνται στην «Ελληνική Γειτονιά» για να καταλήξουν στην «Πλατεία», όπου έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν την γαστρονομική ποικιλία με έμφαση στις ελληνικές γεύσεις, απολαμβάνοντας και δίνοντας ξεχωριστό χρώμα στο χρόνο παραμονής τους.
Αντίστοιχα, με έμπνευση από την κλασσική Ελλάδα, στην περιοχή εκτός Σένγκεν δημιουργήθηκαν τρεις διακριτές εμπορικές ζώνες, σε μια διαδρομή που ξεκινά από την «Αγορά», θυμίζει εμπορικά καταστήματα της Αθήνας καθώς διασχίζει την ενδιάμεση «Στοά» και, στο τέλος της «βόλτας στην πόλη», φτάνει στην «Πλατεία» (κομβικό σημείο για τις πύλες αναχώρησης), που συνδυάζει αγορές, φαγητό και αίσθηση χαλάρωσης πριν από την πτήση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο χώρος του ελληνικού delicatessen έχει υπερδιπλασιαστεί στην περιοχή του duty free. Επίσης, έχει διαμορφωθεί «νησίδα» ελληνικών brands στο κέντρο της περιοχής εντός Σένγκεν.