Προς το αύριο

Ονομάζεται EDIT και είναι ό,τι ακριβώς μαρτυρεί το όνομά του: ένα αυτόνομο, σπονδυλωτό όχημα, ικανό να προσαρμόζεται στα όποια γούστα του κατόχου του.

Ονομάζεται EDIT και είναι ό,τι ακριβώς μαρτυρεί το όνομά του: ένα αυτόνομο, σπονδυλωτό όχημα, ικανό να προσαρμόζεται στα όποια γούστα του κατόχου του.
Το πρωτοποριακό όχημα αποτελείται από πέντε κομμάτια (μπροστινό, οπίσθιο μέρος, οροφή και διπλές πόρτες σε κάθε πλευρά), γεγονός που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να δημιουργεί διαφορετικούς συνδυασμούς. Κάτι τέτοιο αλλάζει το στυλ του οχήματος ανάλογα με την περίσταση και τη χρήση του.
Το EDIT από το Χονγκ Κονγκ σχεδιάστηκε από την εταιρεία OSVehicle, η οποία είχε ως όραμα τη δημιουργία ενός αυτόνομου οχήματος για όλους. Πέρα από την εξωτερική του εμφάνιση, αλλάζει και το εσωτερικό του, ανάλογα μάλιστα με το επίπεδο της αυτόνομης λειτουργίας του, από το ένα μέχρι το πέντε. Ετσι, στο υψηλότερο επίπεδο, όπου το όχημα ταξιδεύει μόνο του, η διάθεση στο σαλόνι γίνεται πιο χαλαρή, τα καθίσματα λαμβάνουν αντικριστή θέση και ένα τραπέζι στη μέση επιτρέπει εργασία ή άλλες δραστηριότητες εν κινήσει. Η συναρμολογούμενη λογική βέβαια ισχύει και για τα μηχανικά ή τα ηλεκτρολογικά μέρη, όπως π.χ. αισθητήρες.
«Η σπονδυλωτή τεχνολογία του EDIT επιτρέπει τη γρήγορη αντικατάσταση βασικών μερών, όπως π.χ. του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας, γεγονός που δεκαπλασιάζει τη ζωή του συγκριτικά με ένα συμβατό όχημα» εξηγεί η εταιρεία. Υποστηρίζει μάλιστα ότι στη σύγχρονη ζωή, όπου επιβάλλεται να μετακινούμαστε γρήγορα και να προσαρμόζουμε πολλές φορές τις μετακινήσεις μας στις ασχολίες και στις δραστηριότητές μας, ένα συναρμολογούμενο αυτόνομο αυτοκίνητο θα μπορούσε να κάνει το πολυάσχολο καθημερινό μας πρόγραμμα πιο ευχάριστο.

Το «μάτι» της Γουεϊφάνγκ

Μετά τη φημισμένη ρόδα London Eye στη βρετανική πρωτεύουσα, έρχεται το Ferris Wheel, αυτή τη φορά στην περιοχή Γουεϊφάνγκ στην Κίνα.

Η γιγαντιαία κατασκευή, ύψους 145 μέτρων, η οποία μοιάζει να ισορροπεί από θαύμα στη γέφυρα του ποταμού Μπαϊλάνγκ, θα έχει 36 καμπίνες ικανές να φιλοξενούν 10 άτομα και θα προσφέρει πανοραμική θέα της πόλης. Η κάθε καμπίνα θα διαθέτει ενσωματωμένους τηλεοπτικούς δέκτες για την προβολή πληροφοριακού υλικού και ασύρματη διαδικτυακή σύνδεση (Wi-Fi) για το ποστάρισμα των αναμενόμενων selfies των επισκεπτών στα social media. Μια πλήρης περιστροφή του Ferris Wheel απαιτεί 28 λεπτά, γεγονός που προσφέρει άπλετο χρόνο για αβίαστες λήψεις τόσο της πόλης όσο και των ίδιων των επισκεπτών του.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της κατασκευαστικής Tianjin Craftsman, πίσω από τη νέα ατραξιόν της ασιατικής πόλης, για την κατασκευή της ρόδας χρειάστηκαν περί τους 4.600 τόνους ατσάλι. Σε πρώτη φάση, θα πραγματοποιηθούν δοκιμές, ενώ εκτιμάται ότι η παράδοση στο κοινό χωρίς… υψοφοβία δεν θα αργήσει να γίνει.



Το SolarStratos κατακτά τους ουρανούς

Την πρώτη επτάλεπτη δοκιμή του στους αιθέρες ολοκλήρωσε επιτυχώς πριν από μερικές ημέρες στην Παγέρν, στην Ελβετία, το SolarStratos. Πρόκειται για το αεροσκάφος που σχεδιάστηκε ώστε να ταξιδεύει με την ενέργεια του ήλιου πέρα από τη στρατόσφαιρα.

Στο πλαίσιο της δοκιμής, το διθέσιο αεροσκάφος που «κουβαλάει» 22 τ.μ. ηλιακών συλλεκτών στα φτερά του άγγιξε το ύψος των 300 μέτρων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για το πρώτο βήμα, πριν από το επίδοξο εγχείρημα να κατακτήσει τα «όρια του Διαστήματος» το 2018. Η ομάδα του SolarStratos πρόκειται σε επόμενη φάση να αναλύσει τα στοιχεία που προέκυψαν κατά τη δοκιμή του ηλιακού αεροσκάφους προκειμένου να προγραμματίσει μια νέα δοκιμή, αυτή τη φορά με μεγαλύτερο ύψος και μεγαλύτερη χρονική διάρκεια.

«Οφείλουμε να συνεχίσουμε τη σκληρή δουλειά ώστε να μάθουμε να τιθασεύουμε τις δυνατότητες του ηλιακού αυτού θησαυρού» δήλωσε ο Ραφαέλ Ντόμιαν, ιδρυτής της εταιρείας.



Χάρτινα τα ηλεκτρονικά του μέλλοντος;

Μια πρωτοποριακή τεχνική εκτύπωσης, ικανή να κάνει το χαρτί… ηλεκτροφόρο ανέπτυξαν κινέζοι και αυστραλοί επιστήμονες. Πρόκειται για μια μέθοδο με πολύ χαμηλό κόστος, η οποία θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο στις εύκαμπτες συσκευές.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το πρόβλημα με τα εύκαμπτα ηλεκτρονικά στην παρούσα φάση είναι το απαγορευτικό κόστος των υλικών, το οποίο εκτοξεύεται στα ύψη όσο μεγαλώνει η κλίμακα παραγωγής. Στην οικονομική τεχνική που ανέπτυξαν με κόστος 1,30 δολάρια ανά τ.μ. (δηλαδή περίπου 0,90 ευρώ), οι επιστήμονες «έντυσαν» το χαρτί με μια αγώγιμη γέλη ιόντων και στη συνέχεια έφτιαξαν ένα «σάντουιτς» με μια ειδική μεμβράνη, η οποία μετέδιδε το ηλεκτρικό ρεύμα. Κατά τη διοχέτευση ηλεκτρικού φορτίου, το καινοτόμο υλικό άναβε μπλε χρώμα, ενώ εμφάνισε αντοχή σε περισσότερους από 5.000 κύκλους «κακοποίησής» του, με ελάχιστη μεταβολή ως προς την απόδοσή του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.