Εμπλουτισμένο με άφθονες δόσεις τεχνολογίας και συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, το τέταρτης γενιάς Megane εκτιμάται ότι θα ακολουθήσει τα επιτυχημένα εμπορικά βήματα των προκατόχων του, όντας ένα μοντέλο που έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό. Το μικρομεσαίο γαλλικό μοντέλο ξεχώριζε πάντα στους τομείς της άνεσης.
Σήμερα, η Renault προσθέτει στο νέο Megane τα στοιχεία που θέτουν το νέο μοντέλο εντός ανταγωνισμού, χωρίς να έχει αλλαξοπιστήσει σε θέματα εργονομίας και άνεσης. Με μήκος που αγγίζει τα 4,36 μέτρα (λίγο προτού πλασαριστεί στη μεσαία κατηγορία), το νέο γαλλικό μοντέλο φέρει ένα ενδιαφέρον σχεδιαστικά αμάξωμα που σε κάθε περίπτωση τραβάει τα βλέμματα (όπως συνέβη και με τη νέα γενιά Clio). Με μυώδη σχεδίαση, πιο επιθετική μάσκα και σπορ γραμμές, το νέο Megane ξέφυγε από τις κλασικές σχεδιαστικές συνταγές, και πλέον έχει ένα σύγχρονο πρόσωπο –μιας και ως μικρομεσαίο οικογενειακό το πελατειακό του «φιλέτο» είναι (και) οι νέοι μπαμπάδες.
Σύγχρονο είναι και το εσωτερικό του, με τον νέο άνεμο συνδεσιμότητας να δίνει το «παρών». Ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί και να πληροφορηθεί τα πάντα από την κάθετη έγχρωμη οθόνη 8,7 ιντσών με τη λογική τάμπλετ που προσθέτει πιο high-tech εικόνα. Τα καθίσματα διακρίνονται για την πολύ καλή πλευρική στήριξη, τόσο για τον οδηγό όσο και τους επιβάτες, ενώ στα συν του συμπεριλάβαμε και την ποιότητα των πλαστικών, που είναι σκληρά εκεί όπου απαιτείται και πιο μαλακά για να τονιστεί ο αισθητικός τομέας. Οι πίσω θα κάτσουν με σχετική άνεση, αφού με το κάθισμα ρυθμισμένο για οδηγό αναστήματος 1,85 μέτρων ο χώρος για τα γόνατα του πίσω επιβάτη είναι επαρκής (έστω και αν οι πίσω χώροι δεν είναι από τους κορυφαίους). Στο πεδίο των δοκιμών μας η ντίζελ έκδοση των 1,5 λίτρων, που από την πρώτη στιγμή μας κέρδισε με την αθόρυβη λειτουργία του και τις οικονομικές επιδόσεις του.

Ευχάριστη εμπειρία
Το μοτέρ των 1,5 dCi των 110 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο. Από την πρώτη στιγμή η εν λόγω κινητήρια μονάδα δείχνει ικανή να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες ενός μέσου χρήστη, προσφέροντας σε κάθε πεδίο (αυτοκινητόδρομο ή και επαρχιακό δρόμο) μια σβέλτη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.
Η άφθονη ροπή του δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μην καταφεύγει συχνά στον επιλογέα ταχυτήτων. Εκτός από την εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, μας άρεσε η αίσθηση από το άμεσο τιμόνι αλλά και από το μηχανικό 6τάχυτο κιβώτιο με τις μικρές σχετικά διαδρομές. Συγκεκριμένα, το τιμόνι είναι ελαφρύ, άμεσο και κόβει αρκετά, δίνοντας σαφείς πληροφορίες στον οδηγό. Σε επιδόσεις, το Renault Megane προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,3», με τελική ταχύτητα τα 187 χλμ./ώρα.
Η κατανάλωση, σύμφωνα με το εργοστάσιο, είναι στα 3,7 λίτρα/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται σε 95 γραμμ./χλμ. Μετά από έναν πλήρη εφοδιασμό η αυτονομία του –σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδιού –μπορεί να ξεπεράσει τα 750 χιλιόμετρα!
Συμπερασματικά, το νέο Megane 1,5 dCi μπήκε φουριόζο στη μικρομεσαία κατηγορία, οπλισμένο με άφθονα πλεονεκτήματα και με έναν πετρελαιοκινητήρα που διαπρέπει στον τομέα της οικονομίας καυσίμου.

Χειρισμός μέσω… ταμπλέτας

Το R-LINK 2 προσφέρει τον σχεδιασμό και την ποιότητα μιας αληθινής ταμπλέτας αφής. Απλώς ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την οριζόντια διάταξη 7 ιντσών ή την κάθετη διάταξη 8,7 ιντσών.
Επιπλέον, το R-LINK 2 σάς προσφέρει τη δυνατότητα διαμόρφωσης έξι διαφορετικών προφίλ και να αποθηκευτούν στη μνήμη.

Ηχοσύστημα υψηλής πιστότητας

Οι μηχανικοί της Bose και της Renault συνεργάστηκαν στενά για να προσφέρουν τον κορυφαίο ήχο στο νέο Megane. Με ένα κεντρικό ηχείο μπροστά, 8 ηχεία υψηλών επιδόσεων κατανεμημένα στο εσωτερικό και ένα μεγάφωνο χαμηλών συχνοτήτων ενσωματωμένο στον χώρο αποσκευών, κάθε νότα αποδίδεται με υψηλή πιστότητα.

Προγράμματα οδήγησης

Ο οδηγός μπορεί να χειριστεί το αυτοκίνητό του από την έγχρωμη οθόνη και τα προγράμματα οδήγησης, Neutral, Comfort, Perso, Eco και Sport, μέσω της «ομπρέλας» Multi Sense. Μέσω των συγκεκριμένων προγραμμάτων μπορεί να επιλέξει εκείνο που του ταιριάζει, είτε για οικονομική είτε για πιο σπορ οδήγηση.

HIGHLIGHTS

H ιδιαίτερη GT-Line

Ακόμη πιο ιδιαίτερος είναι ο σχεδιασμός της έκδοσης GT-Line. Σε αυτόν ξεχωρίζει η ειδική γρίλια εισαγωγής αέρα στο κάτω μέρος, ο πίσω προφυλακτήρας με διαχύτη, οι ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 17 ή 18 ιντσών, η επιγραφή «GT-Line» πάνω στα ένθετα στο φτερό και στο πίσω μέρος κ.ά.

Σε μπλε μοτίβο

Τα καθίσματα με ενσωματωμένο στήριγμα κεφαλής και ενισχυμένο πλευρικό κράτημα, το ειδικά σχεδιασμένο τιμόνι GT-Line, η μοναδική ατμόσφαιρα με μπλε γεωμετρικά μοτίβα με στοιχεία αλουμινίου στο μαρσπιέ και την επιγραφή GT-Line είναι μερικές από τις μικρές αλλά ουσιαστικές διαφορές της συγκεκριμένης έκδοσης.

Πέντε αστέρια

Στις δοκιμές σύγκρουσης από τον οργανισμό EuroNCAP απέσπασε πέντε αστέρια: με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 88% στη προστασία ενήλικων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών και 71% στην προστασία πεζών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ