Oι σχεδιαστές αυτοκινήτου είναι μια προικισμένη «κάστα» δημιουργικών, αστείρευτων ανθρώπων που ακόμη και σήμερα έχουν μεγάλο μερίδιο για την εμπορική επιτυχία –ή και την αποτυχία –ενός νέου μοντέλου. Και αυτό επειδή ακόμη σήμερα η σχεδιαστική του ταυτότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική επιλογή του αγοραστή (μαζί πλέον με τις τεχνολογικές καινοτομίες που έχουν βάλει σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις).
H Citroen είναι από τις εταιρείες που καταφέρνει εδώ και πολλές δεκαετίες να ταρακουνάει τα σχεδιαστικά στερεότυπα των άλλων εταιρειών με μοντέλα που διεγείρουν το μάτι των αγοραστών.
Συνεχίζει την ιστορία
Και αυτό το πάθος της με τις εμπνευσμένες τετράτροχες δημιουργίες το έχει αποδείξει περίτρανα εδώ και πολλές δεκαετίες με μοντέλα που έκαναν πραγματικά θραύση: από τη φουτουριστική σχεδίαση της DS της δεκαετίας του ’70 (με την υδροπνευματική ανάρτηση) έως και την καθιερωμένη σειρά Picasso που έφερε έναν διαφορετικό σχεδιαστικό αέρα στην κατηγορία του!
Ξεχωριστό σε εμφάνιση είναι και το νέο Citroen C4 Cactus με πολλές σχεδιαστικές καινοτομίες, από τα σικ φωτιστικά σώματα έως και τους πλαστικούς αεροθαλάμους (Airbumps) που, εκτός από το γεγονός ότι δίνουν στυλ, προστατεύουν τα πλαϊνά από μικροχτυπήματα.
Το C4 Cactus καταφέρνει με την πλέον συμβατική (ίσως αντισυμβατική εμφάνιση πριν από λίγο καιρό) να συνδυάζει τις γραμμές ενός δυναμικού crossover με αυτές ενός πρακτικού χάτσμπακ. Εμπνευσμένο σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό του. Εδώ οι σχεδιαστές είχαν άφθονες δόσεις καινοτόμων ιδεών και όπως φαίνεται κατάφεραν να συνδυάσουν την εργονομία με το στυλ.
Σβέλτο και οικονομικό
Το τελευταίο ενισχύεται από την εύχρηστη οθόνη αφής 7 ιντσών από όπου ελέγχονται οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (όπως το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, ο υπολογιστής ταξιδιού κ.ά.)
Τέσσερις επιβάτες θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν άνετα. Ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών των 358 λίτρων. Μοναδική ένσταση τα πίσω παράθυρα που ανοίγουν με ανάκληση.
Η κινητήρια έκδοση που θα επιλέγαμε; Χωρίς δεύτερη σκέψη, ο 1,6 BlueHDi turbodiesel που αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής, το οποίο καταφέρνει να κινεί σβέλτα το ελαφρύ αμάξωμα. Επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10» ενώ η τελική του είναι στα 184 χλμ./ώρα.
Και με την κατανάλωση να κινείται σε πραγματικές συνθήκες από τα 4 (αρκεί να εφαρμόσετε τους κανόνες οικολογικής οδήγησης) έως τα 5 λίτρα, αν δείτε ότι αργείτε στα ραντεβού σας, πρέπει να βυθίζετε πιο πολύ το γκάζι.
Συνολικά, το γαλλικό μικρομεσαίο έχει ως ατού την ξεχωριστή σχεδιαστική του ταυτότητα που καταλήγει στην ουσία, δηλαδή την άνεση και την εργονομία, με ένα μοτέρ που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για «διαρροές» στην τσέπη του οδηγού.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ