Η ιστορία της DS ξεκινάει το 1955, όταν στο δημοφιλές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού παρουσιάζει το πρώτο της μοντέλο που πραγματικά κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας. Το νέο DS 19 είναι πλέον γεγονός. Πρόκειται για ένα μοντέλο στο οποίο η γαλλική φίρμα ξεπέρασε τα αυτοκινητικά στερεότυπα εκείνης της εποχής, αναδεικνύοντας τη γαλλική πολυτέλεια ως σύμβολο καινοτομίας, κομψότητας και κύρους. H νέα τετράτροχη γαλλική «συνταγή» γίνεται πολύ γρήγορα σύμβολο και σήμερα είναι πλέον θρύλος. Πρωταγωνίστησε εμπορικά –και εκτός Ευρώπης -, αποτέλεσε το προεδρικό μοντέλο πολλών γάλλων πολιτικών και συμμετείχε και σε πολλές ταινίες με διάσημους ηθοποιούς. Το DS έμεινε στην παραγωγή σχεδόν 20 χρόνια. Από το 1955 έως και το 1975. Υπολογίζεται ότι συνολικά πουλήθηκαν επάνω από 1,4 εκατομμύρια αντίτυπα σειράς DS, καθώς και ID όπως ονομαζόταν η πιο προσιτή εκδοχή του DS. Επίσης, το 1999, το DS ήταν το αυτοκίνητο που ψηφίστηκε στην τρίτη θέση στον διαγωνισμό ως το Αυτοκίνητο του 20ού Αιώνα.
Είναι το μοντέλο που έκλεψε την παράσταση με την υδροπνευματική του ανάρτηση –η οποία είχε τη δυνατότητα να ανασηκώνει το αυτοκίνητο όταν κινούνταν –ενώ οι χώροι του ήταν υποδειγματικοί και αξεπέραστοι για την κατηγορία του. Διέθετε περιστρεφόμενους προβολείς που ακολουθούσαν την πορεία του τιμονιού ενώ είχε τον χαμηλότερο συντελεστή αεροδυναμικής! Οι παραλλαγές του μοντέλου που ακολούθησαν ήταν αρκετές, με απώτερο στόχο να διευρυνθεί η γκάμα πελατών. Επίσης, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που παρουσιάστηκε το 1955 με δισκόφρενα. Οπως αναφέρει και η γαλλική φίρμα, σε όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50 κυκλοφόρησαν αρκετές εκδόσεις της DS 19.
Ανάμεσα στις παραλλαγές ήταν και η μικρότερη –και πιο προσιτή –ID 19 που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1956. Ακολούθησαν, το 1958, οι εκδόσεις estate και η DS 19 Prestige. Μάλιστα οι υποψήφιοι αγοραστές της εποχής είχαν τη δυνατότητα να την επιλέξουν ανάμεσα από οκτώ διαφορετικά χρώματα. Τέσσερα χρόνια αργότερα, η DS μπήκε στο σχεδιαστήριο των Γάλλων για ένα μικρό λίφτινγκ –χρόνος ρεκόρ για την ανανέωση ενός μοντέλου εκείνης της εποχής. Οι σχεδιαστές παρουσίασαν το 1959 την ανανεωμένη DS εστιάζοντας την προσοχή τους στον επανασχεδιασμό των γραμμών με ταυτόχρονη επιμήκυνση των πίσω φτερών και την υιοθέτηση μεγάλων αεραγωγών (σε μέγεθος σταχτοδοχείου) στα εμπρός φτερά.
Η διεθνής καριέρα της DS 19
Το ανοιχτά μυαλά των Γάλλων ξεχώρισαν όταν αποφάσισαν να βγάλουν εκτός Ευρώπης το δημοφιλές μοντέλο τους, που πλέον ήταν συνώνυμο της άνεσης και της απαράμιλλης οδικής συμπεριφοράς. Ετσι, η DS 19 ξεκίνησε να συναρμολογείται και εκτός Γαλλίας. Συγκεκριμένα στη Μ. Βρετανία και στο Βέλγιο από το 1956, και στη Ν. Αφρική από το 1959. Με ατού την κομψότητά του, το αεροδυναμικό αυτοκίνητο εξαγόταν σε όλη τη Δυτική Ευρώπη μέχρι και τις χώρες της Κοινοπολιτείας, όπως τον Καναδά και την Αυστραλία, όπου και απέκτησε άπειρους φανατικούς οπαδούς.
Πρωταγωνίστρια στον κινηματογράφο και στην πολιτική
Η DS έγινε γνωστή και από πολλές γαλλικές κινηματογραφικές επιτυχίες ενώ αποτέλεσε –και αποτελεί το μοντέλο –που επέλεξαν αρκετοί πρόεδροι της Γαλλίας. Συγκεκριμένα, ήταν το επίσημο προεδρικό αυτοκίνητο του στρατηγού Σαρλ ντε Γκωλ. Ο γάλλος πρόεδρος κυκλοφορούσε το συγκεκριμένο μοντέλο από το 1958 έως και το 1969. Ηταν και το μοντέλο που του γλίτωσε τη ζωή, όταν κατά τη διάρκεια απόπειρας δολοφονίας του (τον Αύγουστο του 1962), το αυτοκίνητο κατάφερε να συνεχίζει να κινείται παρότι δύο σφαίρες είχαν σκάσει τα δύο ελαστικά της πολυτελούς DS! Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε μήκος 6,53 μέτρων και διέθετε υπερπολυτελή εξοπλισμό. Με DS κυκλοφορούσε και ο απερχόμενος πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ. Με το νέο SUV μοντέλο της, το DS7 Crossback, έκανε την εμφάνισή του την ημέρα της ορκωμοσίας του, πριν από λίγες ημέρες, ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.
1964: Η σειρά της DS Pallas
Το 1964 η γαλλική φίρμα παρουσιάζει στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι τη νέα DS Pallas. Οπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, διέθετε υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού που κανένα γαλλικό αυτοκίνητο παραγωγής δεν διέθετε μέχρι εκείνη τη στιγμή. Η πολυτέλεια κατέκλυζε κάθε γωνιά του επιβλητικού μοντέλου. Διακοσμητικά χρωμίου, ειδικοί προφυλακτήρες, περίγραμμα χρωμίου στα πίσω φώτα και πρόσθετοι προβολείς ήταν μερικά από τα ξεχωριστά σχεδιαστικά καλούδια του. Στο σαλόνι του, οι απαιτητικοί αγοραστές απολάμβαναν επίσης υψηλού επιπέδου άνεση καθώς ξεχώριζαν τα λεπτότερα καθίσματα, οι ψηλότερες πλάτες των εμπρός καθισμάτων και οι ειδικές δερμάτινες επενδύσεις στον προαιρετικό εξοπλισμό. Την DS Pallas μπορούσε όμως και να την παραγγείλει κάποιος με μια μοναδική μεταλλική βαφή.
1967: Με περιστρεφόμενους προβολείς
Είναι η χρονιά που η DS κάνει πάταγο καθώς εξοπλίζεται με νέες τεχνολογικές καινοτομίες. Η DS επανασχεδιάστηκε στο εμπρός τμήμα της το 1967 και πέρα από την αναμφισβήτητα ωραία εμφάνισή της περιλάμβανε και ένα σύστημα ασφαλείας –δεν ήταν άλλο από τους περίφημους περιστρεφόμενους προβολείς, οι οποίοι περιλαμβάνονταν στον βασικό εξοπλισμό των κορυφαίων εκδόσεων Prestige, Pallas και Cabriolet. Με αυτό το σύστημα η DS είχε τη δυνατότητα να φωτίζει το εσωτερικό των στροφών προτού ακόμα ο οδηγός στρίψει!
Η νέα DS διέθετε κινητήρα 2,175 κ.εκ., με ισχύ 109 ίππων και τελική ταχύτητα που έφθανε τα 175 χλμ./ώρα!

1968: Η νέα γενιά
Το φθινόπωρο του 1968 η DS 20 αντικαθιστά την DS 19. Στο νέο μοντέλο ξεχωρίζει το ταμπλό με τα τρία μεγάλα όργανα. Εναν χρόνο αργότερα και συγκεκριμένα το 1969 έρχεται και η μηχανολογική αναβάθμιση. Ο κινητήρας των 2.175 κ.εκ. της DS 21 απέκτησε σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, με αποτέλεσμα η ισχύς να αυξηθεί στους 139 ίππους και η τελική ταχύτητα να ξεπεράσει πλέον τα 185 χλμ./ώρα!

1970: Οι αναβαθμίσεις συνεχίζονται
Το 1970 και το 1971 οι βελτιώσεις που έγιναν στην DS αφορούσαν κυρίως το σύστημα μετάδοσης. Τον Σεπτέμβριο του 1970 η DS απέκτησε κιβώτιο, πέντε ταχυτήτων και έναν χρόνο αργότερα το αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων της Borg-Warner. Προτού σταματήσει οριστικά η παραγωγή της τον Ιούλιο του 1975, ύστερα από 20 χρόνια επιτυχημένης πορείας, τον Σεπτέμβριο του 1973 η DS γνώρισε και την τελική της εξέλιξη, με την DS 23 να παίρνει τη θέση τής DS 21. Το τελευταίο αυτό μοντέλο διέθετε κινητήρα 2.347 κ.εκ., τροφοδοσία με ψεκασμό, που απέδιδε 141 ίππους και τελική ταχύτητα που έφθανε τα 193 χλμ./ώρα.

2015: H επιστροφή
H DS επιστρέφει στην αυτοκινητοβιομηχανία ως θυγατρική της Citroen. Το 2015 παρουσιάζει στη Γενεύη το νέο DS 5, μέσω του οποίου εγκαινιάζεται και η εταιρική ταυτότητα DS. Σήμερα, τα DS 3, DS 3 Cavrio, DS 3 Performance, DS 4, DS 4 Crossback, DS 4S, DS 5, DS 5LS και DS 6 αποτελούν την πληρέστατη γκάμα της γαλλικής φίρμας, η οποία ετοιμάζει ακόμη πιο ριζοσπαστικά αυτοκίνητα που θα προάγουν την τεχνολογία, την υβριδική υπεροχή και την ηλεκτροκίνηση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ