Θέατρο: «Οι αριθμημένοι» στην Πάτρα

Η ζωή τους είναι μετρημένη, καταγεγραμμένη, μαρκαρισμένη. Σε μια κοινωνία, κάπου, κάποτε, οι άνθρωποι είναι «αριθμημένοι».

Η ζωή τους είναι μετρημένη, καταγεγραμμένη, μαρκαρισμένη. Σε μια κοινωνία, κάπου, κάποτε, οι άνθρωποι είναι «αριθμημένοι». Ονοματίζονται με τους αριθμούς των ετών που θα ζήσουν. Είναι ο 40, ο 12, η … Κουβαλάνε το θάνατο ή αλλιώς το μερτικό τους από τη ζωή…Όμως, για τον καθένα και την καθεμία υπάρχει ένα φυλακτό πάνω στο οποίο είναι γραμμένη η ακριβής ημερομηνία γέννησης αλλά και η ακριβής ημέρα θανάτου. Το κρατά, επτασφράγιστο μυστικό, ο «Φύλακας», ο έχων τη γνώση ή υπό μια έννοια εκείνος που χειρίζεται το θάνατο σαν μέσο ελέγχου των ανθρώπων.

Σε μια παράδοξη και φανταστική κοινωνία που όλα λειτουργούν ρολόι, σε αντίστροφη μέτρηση, πώς να’ ναι άραγε οι σχέσεις των ανθρώπων; Σύμφωνα με τον «Φύλακα» που γνωρίζει την μία και μοναδική αλήθεια, όποιος αμφισβητεί το νόμο είναι εγκληματίας.. Τι θα συμβεί όταν κάποιος αποστατήσει, όταν αμφισβητήσει την …μοιραία τάξη; Ο συγγραφέας Ελίας Κανέττι, στους «Αριθμημένους» του (1956) άγγιξε πτυχές της ύπαρξης και των ανθρώπινων σχέσεων, με δίπολα αλλά σαν ενότητα, το φόβο και την ασφάλεια, τη ζωή και το θάνατο.

Από απόψε, και για δέκα ημέρες, στην Πάτρα, η θεατρική ομάδα Αντίμετρο, που συμπληρώνει επτά χρόνια θεατρικής παρουσίας στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, υπό την καθοδήγηση του ηθοποιού και σκηνοθέτη Γεράσιμου Ντάβαρη, φωτίζει με τη δική της οπτική το έργο του Κανέττι – μήπως τελικά αυτή η φανταστική κοινωνία δεν διαφέρει και τόσο από τη δική μας πραγματικότητα;
Το ενδιαφέρον είναι ότι τα περισσότερα μέλη της ομάδας που μετέχουν στην παράσταση είναι φοιτητές θεατρικών σπουδών και άλλων τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, εργαζόμενοι σε διάφορους τομείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, εκπαιδευτικοί, υπάλληλοι, στρατιωτικοί…Η θεατρική ομάδα Αντίμετρο λειτουργεί κυρίως εκπαιδευτικά, και κάθε σεμιναριακός κύκλος διαρκεί 8 μήνες.

Όπως εξηγεί στο «Βήμα» η Μυρτώ Σκουτέλη, τριτοετής φοιτήτρια Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, η οποία παίζει στην παράσταση, «τα μέλη της ομάδας, που έχουν επιλέξει να εξερευνήσουν τη θεατρική διαδικασία με καθοδηγητή τον Γεράσιμο Ντάβαρη, μπορεί να ανανεώνονται χρόνο με το χρόνο. Φέτος η ομάδα ήταν πολυπληθής και ετερογενής με κοινό στοιχείο, όμως, την αγάπη για τη θεατρική τέχνη». Και συμπληρώνει: «Η παράσταση είναι αποτέλεσμα ομαδικής προσπάθειας και θέλησης όλων των συντελεστών. Παρ’ όλο που λίγα μόνο από τα μέλη εργάζονται στον χώρο του θεάτρου το αποτέλεσμα είναι αντάξιο επαγγελματικής διαδικασίας».


Αξίζει να θυμίσουμε ότι στην Ελλάδα η πρώτη παρουσίαση του έργου «Οι αριθμημένοι» έγινε στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – Κεντρική Σκηνή, στις 27 Φεβρουαρίου 1975, από Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας σε σκηνοθεσία – μετάφραση Μίνωα Βολανάκη και σκηνικά – κοστούμια Διονύση Φωτόπουλου.

Η ταυτότητα της παράστασης
«Οι Αριθμημένοι» στο θέατρο Αντίμετρο (Φαβιέρου 5, Πάτρα)
Κείμενο: Ελίας Κανέττι
Σκηνοθεσία: Γεράσιμος Ντάβαρης
Μετάφραση: Γιάννης Κολόμβος
Σκηνογραφία: Γεράσιμος Ντάβαρης
Κατασκευή σκηνικού: Γεράσιμος Ντάβαρης, Θοδωρής Γκοτσόπουλος, Κωνσταντίνα Μπεκίρη
Φωτισμοί – Μουσική Επιμέλεια: Γεράσιμος Ντάβαρης
Αφίσα: Άνθιμος Γκοτσόπουλος
Δημόσιες Σχέσεις: Μαρία Γκλαβά, θεατρική ομάδα Αντίμετρο

Παίζουν με σειρά εμφάνισης:
Θοδωρής Γκοτσόπουλος, Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου, Γιάννης Γκοτσόπουλος, Κυριακή Τσώνη, Χάρης Κανελλόπουλος, Γιάννης Κολόμβος, Θανάσης Γκατζόπουλος, Ράνια Αθανασοπούλου, Κώστας Τσορτός, Μυρτώ Σκουτέλη, Μαρία Τσαλοκώστα, Πόλη Κρούσκα, Σοφία Μπότη, Ναυσικά Αποστράτου, Κωνσταντίνα Γεωργιτσοπούλου, Παναγιώτης Φίκαρης, Δήμητρα Κολλιοπούλου, Αναστασία Καρατζά, Αλεξάνδρα Φωτοπούλου, Έλενα Δαββέτα.
Παραστάσεις: Παρασκευή 26/05 στις 21:15μ. μ. – Σάββατο 27/05 στις 21:15μ. μ. – Κυριακή 28/05 στις 20:00μ. μ. – Δευτέρα 29/05 στις 21:15μ. μ. – Τετάρτη 31/05 στις 21:15μ. μ. – Πέμπτη 01/06 στις 21:15μ. μ. – Παρασκευή 02/06 στις 21:15μ. μ. – Σάββατο 03/06 στις 21:15μ. μ. – Κυριακή 04/06 στις 20:00μ. μ. – Δευτέρα 05/06 στις 21:15μ. μ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.