Θετική ψήφο στον νέο πρόεδρο της Γαλλίας δίνει ο επιχειρηματικός κόσμος της Γαλλίας, εκτιμώντας την ευρωπαϊκή προσήλωσή του αλλά και τη θρυλούμενη (σύντομα θα διαπιστωθεί) φιλικότητά του προς το επιχειρείν. Ενας εκ των πρώτων γάλλων μάνατζερ που εξέφρασαν την ευαρέσκειά τους προς τον Εμανουέλ Μακρόν ήταν ο Κάρλος Γκον. Το αφεντικό της Renault-Nissan χαρακτήρισε την εκλογή του Μακρόν «πολύ καλή είδηση για όλες τις επιχειρήσεις», με δεδομένο ότι είναι «κάποιος που πιστεύει στην παγκόσμια αγορά, στην ολοκλήρωση και στη σημασία της Ευρώπης».
Το Bloomberg εκτιμά ότι η επιλογή του Μακρόν για τον προεδρικό θώκο της Γαλλίας ενδέχεται να φέρει αρκετές αλλαγές στη συμμετοχή της κυβέρνησης στις ιδιωτικές επιχειρήσεις, με πιθανότερο το ενδεχόμενο του περιορισμού της έκθεσής της σε αυτές. Κάτι τέτοιο δεν αφήνει αδιάφορη τη Renault, στην οποία το κρατικό μερίδιο φτάνει το 15%. Ο Γκον δήλωσε ότι «μια πιθανή έξοδος της γαλλικής κυβέρνησης από τη Renault θα μπορούσε να αποτελέσει καταλύτη για την αναδιάρθρωση της εταιρικής διακλαδικής δομής με τη Nissan, επιτρέποντας ενδεχομένως μια βαθύτερη συμμαχία».
Η σχέση της Renault με τη Nissan ξεκίνησε το 1999, όταν η δεύτερη βρισκόταν ένα βήμα πριν από τη χρεοκοπία. Η Nissan κατέχει το 15% της Renault –χωρίς ωστόσο να ασκεί δικαιώματα ψήφου -, ενώ η γαλλική εταιρεία κατέχει περίπου το 44% της Nissan. Μια πλήρης συγχώνευση δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί όσο η Γαλλία είναι μέτοχος της Renault, αναφέρει το αμερικανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο. Διότι κάτι τέτοιο θα αναζωογονούσε τις συζητήσεις για προσπάθεια εμπλοκής της γαλλικής κυβέρνησης στο εσωτερικό της ιαπωνικής εταιρείας.
Ο Μακρόν έχει σε γενικές γραμμές υποστηρίξει τις αποφάσεις και τη στρατηγική του Γκον στη Renault. Ωστόσο έχουν υπάρξει και αγκάθια στη σχέση των δύο ανδρών. Ο νέος γάλλος πρόεδρος έχει επικρίνει τις απολαβές του Γκον και κατά την προεκλογική του εκστρατεία είχε εξαγγείλει την εφαρμογή νομοθεσίας που θα περιορίζει τις υπέρογκες αμοιβές των διευθυντικών στελεχών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ