Ανάστατη εξακολουθεί να είναι η τοπική κοινωνία της Κέρκυρας από τις εξελίξεις στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης 490 στρεμμάτων στην Κασσιόπη.
Και αυτό όχι μόνο γιατί, όπως εκτιμά, περνά στα χέρια των επενδυτών με σκανδαλωδώς χαμηλό τίμημα ύψους 23 εκατομμυρίων ευρώ αλλά γιατί ταυτόχρονα από την ιδιωτικοποίηση αυτή προκύπτει κίνδυνος. Αυτό επικαλείται στη μήνυσή του ο πλωτάρχης εν αποστρατεία κ. Παναγιώτης Σταμάτης, ο οποίος εξηγεί ότι εντός της περιοχής που ιδιωτικοποιείται βρίσκεται οχυρό του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο πρόκειται να μεταφερθεί σε άλλο, ακατάλληλο σημείο, που δεν πληροί τις προϋποθέσεις και θέτει σε κίνδυνο την εθνική ασφάλεια της χώρας.
Υπάρχει μάλιστα και σχετική τεχνική έκθεση που υποστηρίζει την άποψη αυτή και η οποία εκπονήθηκε για λογαριασμό της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και επισυνάφθηκε στην προσφυγή που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Οπως αναφέρεται στη μήνυση του πλωτάρχη και στην προσφυγή της Περιφέρειας στο Συμβούλιο της Επικρατείας: «Οι Κερκυραίοι είναι ανάστατοι καθώς το εν λόγω ναυτικό οχυρό είναι το μοναδικό που καλύπτει τις ανάγκες επιτήρησης των στενών Κέρκυρας – Αλβανίας και μάλιστα στη στενότερη θαλάσσια μεθόριο. Είναι κρίσιμο για την εθνική ασφάλεια διότι ελέγχει και τον θαλάσσιο χώρο της απέναντι γείτονος, καθώς στην ευρύτερη περιοχή ελλιμενίζονται τουρκικά υποβρύχια, όπως ο ελλιμενισμός του υποβρυχίου τύπου 209/1400 στο Δυρράχιο που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 14 και 17 Μαρτίου στο πλαίσιο του προγράμματος στρατιωτικής συνεργασίας Τουρκίας – Αλβανίας για το 2013.
Είναι απαράδεκτο χάριν της οικονομικής κρίσης (το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει μόλις 23 εκατ., μείον τα έξοδα μετεγκατάστασης του οχυρού) να θυσιάζεται η εθνική ασφάλεια και μάλιστα σε τόσο ταραγμένη εποχή».
Πέντε μήνες μετά τη δημοσιοποίηση της συμφωνίας μεταξύ της επενδύτριας εταιρείας και του ΤΑΙΠΕΔ που παρουσίασε το γεγονός της αγοραπωλησίας ως συντελεσμένο, οι κάτοικοι μιλούν για προσχηματικό δελτίο Τύπου που δεν απεικονίζει την πραγματικότητα, υποστηρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση δεν έχει ολοκληρωθεί, ανησυχούν, δεν το «βάζουν κάτω», συνεχίζουν. Εξακολουθούν να αντιστέκονται και να καταγγέλλουν τα σχέδια της Πολιτείας για την ιδιωτικοποίηση της περιοχής.
Πριν από ένα περίπου μήνα οι ελπίδες της κοινωνίας της Κέρκυρας για επίλυση του ζητήματος αναβίωσαν καθώς η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κυρία Ξένη Δημητρίου ανέθεσε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών το αίτημα της Ομάδας Κοινωνικής Εγρήγορσης για επανεξέταση της μήνυσης. Η δικογραφία είχε αρχειοθετηθεί με την αιτιολογία ότι δεν υπήρξε πρόθεση από το ΤΑΙΠΕΔ και το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο να βλάψουν την πατρίδα ή να προσκομίσουν παράνομο όφελος. Ο εισαγγελέας κ. Κωνσταντίνος Σιμιτζόγλου θα εκτιμήσει αν χρειάζεται επανέλεγχος.
Ο επικεφαλής της Ομάδας Κοινωνικής Εγρήγορσης Βασίλης Αναστασόπουλος μιλά στο «Βήμα» για την αρχειοθέτηση: «Ναι μεν το διατακτικό του εισαγγελέα απαλλάσσει το ΤΑΙΠΕΔ και το ΑΝΣ λόγω μη ύπαρξης δόλου αλλά εδώ έχουμε το τετελεσμένο της μεταφοράς του ναυτικού οχυρού η οποία είναι βλαπτική για την πατρίδα ανεξαρτήτως προθέσεως. Κατά συνέπεια πρέπει να ελεγχθούν πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων από τις οποίες προκύπτει καταφανής ζημιά του δημοσίου συμφέροντος και επιπλέον και επί εθνικών θεμάτων. Για αυτό ζητήσαμε να ανασυρθεί από το αρχείο και να επανεξετασθεί».
Παρά το γεγονός ότι το Ανώτατο Δικαστήριο δεν έκανε δεκτή την προσφυγή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, τόσο η Περιφέρεια όσο και ο Δήμος Κέρκυρας αλλά και οι κάτοικοί της επιμένουν. Προσέφυγαν μάλιστα και στην Ευρώπη.
Οπως μας ενημερώνει ο κάτοικος της νήσου δρ Φιλοσοφίας Λάμπρος Ντούσικος έχει κατατεθεί αναφορά στην αρμόδια Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου αναφορικά με τις σοβαρές παραβιάσεις της νομοθεσίας της ΕΕ και των διεθνών συμβάσεων από τα έργα της επένδυσης της NCH Capital αλλά και προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Λουξεμβούργου.
«Δεν θα επιτρέψουμε την υφαρπαγή της δημόσιας γης και περιουσίας. Το ότι σε μια τόσο κρίσιμη γεωπολιτική περίοδο καταργείται το ναυτικό οχυρό των Επτανήσων για την ανέγερση πεντάστερου ξενοδοχείου της NCH Capital συνιστά απροκάλυπτηπράξη παραχώρησης εθνικής κυριαρχίας» καταλήγει.
Αλλα πριν, άλλα τώρα, από τον ΣΥΡΙΖΑ
Οταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη αντιπολίτευση τρεις βουλευτές του, η Ολγα – Νάντια Βαλαβάνη, ο Θεόδωρος Δρίτσας και ο Στέφανος Σαμοΐλης είχαν ζητήσει διευκρινίσεις από την κυβέρνηση Αντώνη Σαμαρά για τους κινδύνους εθνικής ασφάλειας που θα προέκυπταν από τη μετακόμιση του ναυτικού οχυρού.
Παράλληλα, 40 βουλευτές του απέστειλαν εξώδικο κατά της ιδιωτικοποίησης της Κασσιόπης και το μετέφρασαν στα αγγλικά για να το κοινοποιήσουν σε ενδιαφερόμενη εταιρεία ξένων συμφερόντων.
Σήμερα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ συνεχίζει την πολιτική της προηγουμένης, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο θέμα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την επικείμενη μετακόμιση του οχυρού του Ναυτικού είχε επιδείξει καταρχήν και ο σημερινός υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος πολύ πριν υπουργοποιηθεί.
Σύμφωνα με τη μαρτυρία της πολιτικού μηχανικού Μαριλένας Ιατρίδου και μέλους της Επιτροπής κατά του ΤΑΙΠΕΔ, είχαν πραγματοποιήσει συνάντηση με τον κ. Καμμένο για την ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού και αναφέρθηκαν και στο ναυτικό οχυρό του Αγίου Στεφάνου. Ο κ. Καμμένος ενδιαφέρθηκε και έδωσε μάλιστα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αριθμό κινητού για να του στείλουν στοιχεία καθώς τότε οι ιδιωτικοποιήσεις έβρισκαν και τον ίδιο αντίθετο.
Παρά το γεγονός ότι έλαβε υλικό, το αρχικό ενδιαφέρον του δεν επιβεβαιώθηκε παρότι στη συνέχεια έγινε και της αμέσου αρμοδιότητάς του.
***********
ΕΙΠΑΝ
Θεόδωρος Α. Γαλιατσάτος, περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων
Τα «τριάκοντα αργύρια»
«Το ναυτικό οχυρό του Αγίου Στεφάνου, το μοναδικό στην ευρύτερη περιοχή του βορειοδυτικού Ιονίου, παρουσιάζει εξαιρετική σπουδαιότητα για την εθνική ασφάλεια-κυριαρχία.
Επισημαίνουμε, χωρίς ίχνος εθνικιστικής θεώρησης, ότι οι στρατηγικές που υλοποιούνται από άλλες χώρες στην περιοχή (εκκρεμότητα ΑΟΖ με Αλβανία, συχνότατη προβολή αλυτρωτικών διεκδικήσεων που περιλαμβάνουν και την Κέρκυρα, κίνδυνοι αλλοίωσης της πληθυσμιακής σύνθεσης των Διαποντίων νήσων, μόνιμη παρουσία του τουρκικού πολεμικού ναυτικού που διαθέτει βάση σε αλβανικό νησί στην περιοχή του Δυρραχίου) επιβάλλουν τη διατήρηση και επαύξηση των σημείων ελέγχου και παρατήρησης.
Η μετακίνηση του οχυρού καθιστά αδύνατη την οπτική επαφή με τα θαλάσσια στενά Ελλάδας – Αλβανίας. Ο ισχυρισμός του ΓΕΝ ότι «η διαθέσιμη τεχνολογία παρέχει τη δυνατότητα σύγχρονων τρόπων διασφάλισης των εγκαταστάσεων και παρακολούθησης» δεν ευσταθεί αφού είναι γνωστή η δυνατότητα παρεμβολής με ανάλογα ηλεκτρονικά μέσα.
Τα 23 εκατ. ευρώ, μείον τα έξοδα μετεγκατάστασης του οχυρού, μοιάζουν περισσότερο με «τριάκοντα αργύρια» παρά με ουσιαστικά έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιo».
*******
Μαριλένα Ιατρίδου, πολιτικός μηχανικός
«Μοναδικό και απαραίτητο»
«Το οχυρό είναι το μοναδικό και είναι απαραίτητο» λέει στο «Βήμα» η πολιτικός μηχανικός και μέλος της Επιτροπής κατά του ΤΑΙΠΕΔ Μαριλένα Ιατρίδου. «Είναι τερατώδες για το όποιο δημοσιονομικό όφελος να το μεταφέρουν από την κορυφή του βουνού, μέσα στη χαράδρα. Αυτό ισοδυναμεί με κατάργηση. Το καταργούν για τα συμφέροντα του κάθε επιχειρηματία. Στη νέα θέση δεν υπάρχει ορατότητα, δεν προβλέπεται επιτηρούμενη ζώνη που τώρα είναι στα 150 στρέμματα».
HeliosPlus