Θετική (οριακή) μεταβολή κατέγραψαν οι συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών επιβατικών αυτοκινήτων το 2014, μετά από μία εξαετία συνεχούς μείωσης. Επίσης, αύξηση παρουσίασαν οι πωλήσεις των »after market »ανταλλακτικών το 2014, εν αντιθέσει με τις πωλήσεις των »γνήσιων »που συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. Οι πρόσφατες μεταβολές του συγκεκριμένου κλάδου παρουσιάζονται στην τελευταία έκδοση της σχετικής Κλαδικής Μελέτης που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group Α.Ε .
Η αγορά των ανταλλακτικών για επιβατικά αυτοκίνητα διακρίνεται σε δύο βασικές κατηγορίες: Στα λεγόμενα « γνήσια » που εισάγονται από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και διακινούνται στην αγορά μέσω των εξουσιοδοτημένων δικτύων τους και στα ανταλλακτικά « after market ». Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει προϊόντα διαφόρων οίκων του εξωτερικού οι οποίοι προμηθεύουν και κατασκευαστές αυτοκινήτων, στην προκειμένη περίπτωση όμως δεν φέρουν το εμπορικό σήμα κάποιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά του οίκου που τα κατασκευάζει. Η ζήτηση για ανταλλακτικά επιβατικών αυτοκινήτων στη χώρα μας καλύπτεται σχεδόν αποκλειστικά από εισαγωγές.