Στα αποκαλυπτήρια ενός πανίσχυρου και υπέρλεπτου φορητού της υπολογιστή Surface προχώρησε η Microsoft, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη.
Υψηλή απόδοση και μοντέρνος σχεδιασμός
Το λάπτοπ Surface πάχους μόλις 14,5 χιλιοστών, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά στα μέσα Ιουνίου, διαθέτει οθόνη αφής PixelSense 13,5 ιντσών, επεξεργαστή 7ης γενιάς Intel Core i5 ή i7, «κρυφά» ηχεία Omnisonic, μπαταρία με διάρκεια ζωής 14 ωρών και πρωτότυπο… υφασμάτινο πληκτρολόγιο. Ο τεχνολογικός κολοσσός παρουσίασε ακόμα τη νέα έκδοση των Windows 10, σχεδιασμένη ώστε να λειτουργεί και σε υπολογιστές περιορισμένων δυνατοτήτων.
Σύμφωνα με τον κυπριακής καταγωγής αντιπρόεδρος της Surface Computing, Πάνο Παναγή, το πουπουλένιο λάπτοπ ζυγίζει μόλις 1,25 κιλά γεγονός που το κάνει ελαφρύτερο ακόμα και από το Macbook Air της Apple. Προσέθεσε ακόμα ότι «τρέχει» Windows 10S και παρά την τιμή των 999 δολαρίων – περίπου 915 ευρώ -, έχει σχεδιαστεί με τη συμβολή μαθητών και φοιτητών.
Το εν λόγω λειτουργικό έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ομαλή λειτουργία του εν ώρα παράδοσης. Επιτρέπει ταχύτερη εμπειρία login, προσφέρει εύχρηστες ρυθμίσεις που μπορούν να γίνουν π.χ. από το διδακτικό προσωπικό, χαρίζει «ανάσα» παρατεταμένης ζωής στη μπαταρία και δέχεται εφαρμογές που προέρχονται από το εγκεκριμένο Windows Store της εταιρείας, ενισχύοντας έτσι την ασφάλεια του υπολογιστή από ιούς. Το «φρέσκο» λειτουργικό, θα είναι διαθέσιμο και για υπολογιστές άλλων εταιρειών έναντι του ποσού των 189 δολαρίων – δηλαδή περίπου 172 ευρώ.
Το λάπτοπ Surface, η προπαραγγελία του οποίου έχει ξεκινήσει, θα διατεθεί σε τέσσερα χρώματα, μεταξύ των οποίων ένα εντυπωσιακό μπλε και ένα κόκκινο Βουργουνδίας.
Στόχος μαθητές και φοιτητές
Σύμφωνα με αναλυτές, για αρκετά χρόνια Microsoft και Apple πρωτοστατούσαν στο μεγάλο μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών που προορίζονταν για σχολεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, μαθητές και φοιτητές. Ωστόσο η πρόσφατη αύξηση των πωλήσεων των χαμηλού κόστους υπολογιστών της Google έφερε τα πάνω-κάτω στον συγκεκριμένο τομέα.
Στοιχεία της βρετανικής συμβουλευτικής εταιρείας Futuresource αναφέρουν ότι το 58% των υπολογιστών που πωλήθηκαν το 2016 σε αμερικανικές σχολές, ήταν Chromebooks με λειτουργικό Chrome της Google, ενώ το 22% ήταν υπολογιστές Windows και το 19% υπολογιστές της Apple.