H Skoda εισέρχεται στην καρδιά των SUV με το νέο Kodiaq. Το νέο μοντέλο, που ήδη έκανε το επίσημο ντεμπούτο του και στην ελληνική αγορά, έρχεται να συμπληρώσει την ήδη ανανεωμένη γκάμα, που προβάλλει σε κάθε περίπτωση το Superb, τη νέα Octavia και το καθιερωμένο Fabia. Με το όνομά του να προέρχεται από την αρκούδα της Αλάσκας Kodi, το νέο Kodiaq είναι πληθωρικό τόσο σε διαστάσεις όσο και σε χώρους. Ποντάρει στους οικογενειάρχες οι οποίοι μπορούν να το επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, την πενταθέσια αλλά και την επταθέσια.
Οπως τα περισσότερα μοντέλα του ομίλου, έτσι και το Skoda Kodiaq βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Εχει μήκος 4,69 μέτρα, πλάτος 1,88 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα, με ένα ιδιαίτερα «απλόχερο» μεταξόνιο 2,79 μέτρα, δηλαδή πέντε πόντους πιο μικρό από τη λιμουζίνα της Skoda, τη Suberb. Στην πρώτη μας οδηγική εμπειρία μας εντυπωσίασε πρωτίστως η άνετη καμπίνα, όντας ένα από τα πιο καλοσχεδιασμένα σαλόνια, με τους σχεδιαστές να δείχνουν σε κάθε σημείο του εσωτερικού τον έξυπνο τρόπο με τον οποίο εκμεταλλεύτηκαν τις μεγάλες διαστάσεις του μοντέλου. Πέντε επιβάτες θα καθίσουν άνετα στο σαλόνι του. Ο χώρος των αποσκευών –ανάλογα με τη διάταξη των καθισμάτων –ξεκινάει από τα 720 έως και τα 2.650 λίτρα. Επίσης, η δεύτερη σειρά καθισμάτων έχει τη δυνατότητα μετακίνησης κατά 180 χιλιοστά.
Εύχρηστο κόκπιτ
Η ποιότητα των υλικών δείχνει να είναι ακόμη καλύτερη από αυτή του Superb, ενώ η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το εύχρηστο κόκπιτ, και ο πλούσιος εξοπλισμός ανεβάζουν ακόμη πιο ψηλά τον πήχη του μοντέλου. Στο κέντρο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια ευκρινή οθόνη αφής – πολυμέσων οκτώ ιντσών, ενώ διαθέτει μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας και παροχής online υπηρεσιών στον οδηγό και στους επιβάτες, περιλαμβάνοντας τη λειτουργία ICC (In-Car-Communiction). Πρόκειται για μια λειτουργία που ηχογραφεί τη φωνή του οδηγού και τη μεταφέρει στους πίσω μέσω των ηχείων!
Κινητήρες ντίζελ και βενζίνης
Η γκάμα των μοτέρ έχει ως εφαλτήριο τον 1.4 TSi με 125 ίππους ενώ με το ίδιο μοτέρ 1,4 TSI και με σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων ACT η ισχύς αγγίζει τους 150 ίππους. Οι εκδόσεις πετρελαίου είναι δίλιτρες με επιλογή απόδοσης 150 ή 190 ίππους. Η πρώτη οδηγική εμπειρία μας αφορούσε τη βενζινοκίνητη έκδοση των 1,4 λίτρων με τους 150 ίππους. Το εν λόγω μοτέρ φαίνεται να δένει αρμονικά με το αμάξωμα, προσφέρει επιδόσεις, ενώ παραμένει ήσυχο –χωρίς θορύβους, ακόμη και όταν στο κοντέρ πιάναμε τα 130-150 χλμ./ώρα. Ισως να θέλαμε περισσότερη δύναμη στις απαιτητικές επαρχιακές διαδρομές, με τη ροπή πολλές φορές να δίνει λύσεις, κυρίως όταν κατεβάζαμε σχέση στο κιβώτιο.
Το νέο μοντέλο κοστίζει στην ελληνική αγορά από 22.000 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ