Δύο εβδομάδες μετά την έξοδο του Πάσχα η Τροχαία λαμβάνει από την Παρασκευή έκτακτα μέτρα για την έξοδο του τριημέρου της Πρωτομαγιάς. Αν και η κίνηση εκτιμάται ότι θα είναι μικρότερη, εν τούτοις στελέχη της Τροχαίας θα βρίσκονται επί ποδός για να είναι αναίμακτες η αναχώρηση και η επιστροφή των εκδρομέων στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Προβληματισμό έχει προκαλέσει στα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. το γεγονός ότι από 7 έως 17 Απριλίου έχασαν τη ζωή τους 26 άνθρωποι, ενώ πέρυσι κατά την έξοδο του Πάσχα είχαν σκοτωθεί 31.
Επίσης, ενδεικτικό της νοοτροπίας αρκετών οδηγών είναι το γεγονός ότι παρότι λαμβάνονται μέτρα από την Τροχαία και κατά καιρούς υπάρχουν δημοσιεύματα για τα τροχαία δυστυχήματα, σεμινάρια και ημερίδες, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Αστυνομίας για τα ατυχήματα του 2016, ως προς τα αίτια των δυστυχημάτων «οι επικίνδυνες παραβάσεις εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες αιτίες για την πρόκλησή τους».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., για το 2016 καταγράφηκε μείωση του συνολικού αριθμού των παθόντων, αλλά και των τροχαίων ατυχημάτων, σε σχέση με το 2015. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν 121 λιγότερα τροχαία ατυχήματα, ωστόσο αυξήθηκαν τα θανατηφόρα και οι θανόντες.
Πιο αναλυτικά, το 2016 σε σύγκριση με το 2015 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια: «752θανατηφόρα ατυχήματα έναντι739το 2015(13περισσότερα, αύξηση σε ποσοστό1,8 %), 743σοβαρά ατυχήματα έναντι924το2015(181λιγότερα, μείωση σε ποσοστό19,6 %), 9.901ελαφρά ατυχήματα έναντι9.854το2015 (47περισσότερα, αύξηση σε ποσοστό0,5%)».

Επίσης το 2016 σε σχέση με το 2015 σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 804 θάνατοι από δυστυχήματα έναντι 789 το 2015 (15 περισσότερα), 856 σοβαρά τραυματίες έναντι 1.068 το 2015 (212 λιγότεροι) και 12.798 ελαφρά τραυματίες έναντι 12.872 (74 λιγότεροι).
Επιπλέον, από τα 752 θανατηφόρα ατυχήματα τα 95 έχουν ως κύρια αιτία τους πεζούς, 91 την υπερβολική ταχύτητα, 90 την απόσπαση προσοχής, 69 την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 36 την παραβίαση προτεραιότητας, 12 το αντικανονικό προσπέρασμα, 9 με την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και 350 λοιπά αίτια που σχετίζονται με οδηγική συμπεριφορά (μέθη κ.λπ.).
Επιπροσθέτως, από την ανάλυση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων προκύπτει ότι οφείλονται (κατά είδος): 279 σε σύγκρουση, 226 σε εκτροπή, 145 σε παράσυρση πεζού, 79 σε πρόσκρουση και 23 σε ανατροπή.
Ακόμη, από τα τροχαία δυστυχήματα 18 συνέβησαν στηΝέα Εθνική Οδό Αθηνών– Θεσσαλονίκης, 13 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Πατρών, 11 στην Εγνατία Οδό, 263 στις κατοικημένες περιοχές και 447 στο λοιπό οδικό δίκτυο.
Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συνέβησαν τις νυχτερινές ώρες και ειδικά από τα μεσάνυχτα έως τις 7 το πρωί (167 ατυχήματα) και ακολούθως κατά τις ώρες17.00 έως 21.00(166 ατυχήματα) και13.00 έως 17.00(153 ατυχήματα).
Ακόμη το 2016 από τις κατά τόπους υπηρεσίες της Τροχαίας βεβαιώθηκαν συνολικά 409.656 παραβάσεις σε όλη τη χώρα. Πιο συγκεκριμένα, αφορούν: 176.592παραβάσεις ταχύτητας, 63.971μη χρήση κράνους, 34.831μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 33.192οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, 25.381παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου, 18.238παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ), 16.152παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη, 12.329κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 10.042αντικανονικό προσπέρασμα, 6.348 αντικανονικούς ελιγμούς, 5.140φθαρμένα ελαστικά, 3.733 παραβίαση προτεραιότητας, 2.728παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, 613μη χρήση παιδικών καθισμάτων και 366κίνηση στην αριστερή λωρίδα –μη κίνηση στο δεξιό άκρο.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των παραβάσεων διαπιστώθηκε ότι 35.958 οχήματα διαφόρων τύπων (αυτοκίνητα – φορτηγά – μοτοσικλέτες) κυκλοφορούσαν ανασφάλιστα.

HeliosPlus