Τριπλασίασε τον τζίρο της, εξαπλασίασε τα κέρδη της αλλά η Netflix ευχαριστημένη δεν μπορεί να είναι. Διότι «ανέκαθεν η Wall Street είχε «κόλλημα» με την αύξηση των χρηστών» όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του BBC από το Σαν Φρανσίσκο Ντέιβ Λι. Με το πελατολόγιο, δηλαδή. Ανεξαρτήτως του αν αυτό αποφέρει κέρδη ή απλώς… μπούγιο σε μια ιντερνετική εταιρεία. Πρόκειται για τον ορισμό της «φούσκας», τον οποίο δείχνει να εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο μια νέα ιστοσελίδα που προσφέρει στον παντοδύναμο χρήστη τη δυνατότητα να κατεβάζει κινηματογραφικές ταινίες και σειρές εντελώς δωρεάν! Για να κλέψει τους πελάτες του Netflix, ασφαλώς. Και για να «χτίσει αξία» (με την αγοραία έννοια του όρου).
Αναλυτικότερα η κατάσταση έχει ως εξής: η Netflix ανακοίνωσε τη Δευτέρα του Πάσχα για το πρώτο τρίμηνο του 2017 αύξηση του τζίρου της κατά το ένα τρίτο (έφθασε στα 2,64 δισ. δολάρια) και εκτόξευση της κερδοφορίας της στα 178 εκατ. δολάρια από 28 εκατ. δολάρια που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Παρά ταύτα, η μετοχή της έχασε το 3% της αξίας της στις μετασυνεδριακές συναλλαγές καθώς οι επενδυτές απογοητεύθηκαν από τη χαμηλότερη από την αναμενόμενη αύξηση των συνδρομητών στις υπηρεσίες της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, η Netflix πρόσθεσε το τρίμηνο που πέρασε 4,95 εκατ. νέους συνδρομητές στα κατάστιχά της, αλλά η αγορά υπολόγιζε ότι θα πρόσθετε 5,2 εκατομμύρια. Στις ΗΠΑ ειδικότερα, η αύξηση των νέων συνδρομητών που πέτυχε η εταιρεία το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2017 ήταν κατά το ένα τρίτο χαμηλότερη συγκριτικά με την αύξηση του αντίστοιχου τριμήνου του 2016. Σε παγκόσμια κλίμακα η κάμψη του ρυθμού αύξησης ήταν 22%.
«Γιγαντιαία δυναμική»
Η Netflix επιμένει, ωστόσο, ότι έχει μια «γιγαντιαία» δυναμική αύξησης των συνδρομητών της και ότι σύντομα ο συνολικός αριθμός τους θα φθάσει τα 100 εκατομμύρια παγκοσμίως. Για το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε η εταιρεία διατηρεί τον στόχο αύξησης των νέων συνδρομητών της κατά 8,15 εκατομμύρια –το πρώτο εξάμηνο του 2016 προσέθεσε 8,42 εκατ. νέους συνδρομητές.
Η αισιοδοξία της Netflix εδράζεται στο γεγονός ότι εφέτος τα νέα επεισόδια της δημοφιλούς σειράς «House of Cards» ξεκινούν το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, ενώ πέρυσι είχαν ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο. Το ερώτημα, ωστόσο, έως πότε μπορεί να αυξάνεται ο αριθμός των συνδρομητών μιας εταιρείας του Διαδικτύου παραμένει αμείλικτο. Η Netflix εν προκειμένω εξακολουθεί να δαπανά τεράστια ποσά για διαφήμιση. Εφέτος υπολογίζεται ότι η διαφημιστική δαπάνη της θα φθάσει το 1 δισ. δολάρια. «Κάτι που δείχνει ότι οι νέοι συνδρομητές δεν έρχονται εύκολα» σημειώνει ο Ντέιβ Λι του BBC.
Ο εχθρός του φθηνού
Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η συνταγή επιτυχίας του ελληνικής καταγωγής διευθυντή προγραμμάτων της Netflix Τεντ Σαράντος εξακολουθεί να λειτουργεί. Η εστίαση (από το 2013) των προσπαθειών της εταιρείας σε δικές της παραγωγές απέδωσε επιτυχίες πρώτης γραμμής όπως το «House of Cards» και πιο πρόσφατα το «Stranger Things». Αλλά, όταν μιλάμε για καλωδιακή τηλεόραση, ο ανταγωνισμός είναι αιματηρός. Ο Σαράντος πέτυχε ρίχνοντας εντυπωσιακά τις συνδρομές. Αλλά την απάντηση στον ηλικίας 53 ετών «Ελληνα Τιτάνα» (το προσωνύμιο το χρωστά στο αμερικανικό περιοδικό «ΤΙΜΕ») ίσως δεν δίνουν οι Amazon, Hulu, Sky Atlantic, που έχουν και δικές τους παραγωγές. Ισως τη δίνει μια άλλη ιντερνετική συνδρομητική τηλεόραση με μια απίστευτη προσφορά: περισσότερους από 10.000 τίτλους απολύτως δωρεάν! «Εκατομμύρια χρήστες ακυρώνουν τη συνδρομή τους στο Netflix εξαιτίας της ιστοσελίδας Playcapt» έγραφε την περασμένη Τρίτη το ηλεκτρονικό περιοδικό «Shrewd Living» (Εξυπνη Διαβίωση). Το περιοδικό επιβεβαίωσε ότι έως τις 18 Απριλίου ο χρήστης είχε τη δυνατότητα να εγγραφεί δωρεάν συνδρομητής για να αποκτήσει πρόσβαση στους τίτλους της Playcapt. «Πρόκειται για μια απολύτως νόμιμη προσφορά και η διαδικασία εγγραφής διαρκεί 30 δευτερόλεπτα» διαβεβαιώνει το «Shrewd Living». Διότι… εχθρός του φθηνού είναι το τζάμπα. Αλλωστε και το τζάμπα έχει χρηματιστηριακή αξία. Αρκεί βέβαια να προλάβεις να πουλήσεις εγκαίρως…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ