Όταν ο υπουργός υποδομών κ. Σπίρτζης φτάνει να επικαλείται κάποια τρομερά μποτιλιαρίσματα στο Λος Άντζελες την ημέρα των Ευχαριστιών, ή κάποιες τεράστιες ουρές στη Γαλλία από τους εκδρομείς του Αυγούστου στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει την πολύωρη ταλαιπωρία που υπέστησαν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί στην Ιόνια Οδό κατά την επιστροφή μετά τις διακοπές του Πάσχα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η κυβέρνηση τάχει χαμένα.
Κάτι που φάνηκε και από το 11σέλιδο δελτίο τύπου του υπουργείου υποδομών το οποίο λίγο -πολύ έριχνε την ευθύνη για την ατελείωτη αναμονή στη σήραγγα της Κλόκοβας κοντά στο Αντίριο στα… μέσα ενημέρωσης .Λες κι αυτά έβαλαν οδοφράγματα στην επιστροφή των εκδρομέων κι όχι το ημιτελές έργο που παραδόθηκε και εγκαινιάστηκε πριν της ώρας του για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους.
Το χειρότερο είναι ότι κάλλιστα η κυβέρνηση θα μπορούσε να είχε αποφύγει το επικοινωνιακό πατατράκ αν δεν έσπευδε να δώσει την συγκεκριμένη σήραγγα στην κυκλοφορία την τελευταία στιγμή ( το μεσημέρι της Μεγάλης Τετάρτης ) ή εάν είχε φροντίσει, εν όψει του Πάσχα ,να ζητήσει από τους εργολάβους να ρίξουν – μερικές εβδομάδες πριν -περισσότερα μηχανήματα στο σημείο ώστε να είχαν ασφαλτοστρωθεί και οι δύο λωρίδες του τούνελ και να μην υποχρεώνονταν τα αυτοκίνητα να περνούν σε μονή γραμμή.
Η ουσία όμως παραμένει ό,τι και να λέει ο κ. Σπίρτζης .Και είναι μία : η Ιόνια οδός δεν είχε ολοκληρωθεί και παρόλα αυτά η κυβέρνηση αποφάσισε να την παραδώσει στην κυκλοφορία πριν την ώρα της προκαλώντας τεράστιες ουρές και αφάνταστη ταλαιπωρία για τους εκδρομείς.
Στόχος του Μαξίμου ήταν η κυβέρνηση να πάρει κάποια εύσημα σε μία πολύ αρνητική γι αυτήν συγκυρία ,αφού υποχρεώθηκε τελικώς να συμφωνήσει μέτρα 3,6 δισ. ευρώ για το 2019 και 20 όταν είχε υποσχεθεί -δια στόματος Τσίπρα – πως δεν πρόκειται να πάρει «ούτε ευρώ νέα μέτρα».
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι η Ολυμπία Οδός μαζί με την Ιόνια οδό και την (ημιτελή ) σήραγγα της Κλόκοβας επιτρέπουν στους οδηγούς να κάνουν την διαδρομή Αθηνών – Ιωαννίνων σε λιγότερο από 5 ώρες , χρόνο ρεκόρ σε σχέση με τον παλαιό δρόμο, όπως ο ίδιος μπορώ να επιβεβαιώσω πηγαίνοντας στα Γιάννενα χωρίς κανέναν μποτιλιάρισμα την Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα.
Όμως οι ημιτελείς δρόμοι μπορεί να είναι επαρκέστατοι μια κανονική μέρα αλλά αδιάβατοι και βασανιστικοί μια μέρα μεγάλης εξόδου ή επιστροφής με μεγάλη κυκλοφορία αυτοκινήτων. Γι αυτό οι κορδέλες και τα ταρατατζούμ έγιναν μπούμεραγκ για το Μαξίμου – κλασσική περίπτωση κυβερνητικής απειρίας και λανθασμένης κρίσης .
Δυστυχώς σ αυτές τις περιπτώσεις ,ένα συγγνώμη είναι αρκετό. Αντίθετα το να ζητάς τα ρέστα και να κατηγορείς τους άλλους είναι εξοργιστικό. Πόσω μάλλον όταν την κυβερνητική αστοχία την έχουν ζήσει εκατοντάδες χιλιάδες εγκλωβισμένοι οδηγοί που επιβεβαιώνουν με την μαρτυρία τους όλα όσα έγραψαν οι εφημερίδες «της διαπλοκής» και όλα όσα έδειξαν τα «βοθροκάναλα».