Συνεχίζοντας σε κλίμα εγκαινίων και παραδόσεων, σήμερα, Τετάρτη, θα δοθεί στην κυκλοφορία ένα ακόμη τμήμα 37 χιλιομέτρων της Ιονίας Οδού, εκ των εντυπωσιακότερων μάλιστα καθώς περιλαμβάνει τη σήραγγα της Κλόκοβας, στο Αντίριο, η οποία θα ονομάζεται «Κενταύρου Νέσσου».
Η παράδοση του τμήματος, εν όψει και της μεγάλης εξόδου που αναμένεται για το Πάσχα, θα γίνει στις 14.30, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη.
Με το υπό παράδοση τμήμα, το οποίο ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιονίας Οδού όπου βρίσκεται η είσοδος της σήραγγας και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου, δημιουργείται ένα ενιαίο τμήμα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 96 χλμ. Ο άξονας από την Παράκαμψη Αγρινίου μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας, δηλαδή 59 χλμ. αυτοκινητόδρομου, είναι ήδη σε κυκλοφορία. Οι δίδυμες σήραγγες της Κλόκοβας έχουν συνολικό μήκος 2.900 μέτρα.
Πλέον με αυτά τα 97 χιλιόμετρα σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, η διάρκεια του ταξιδιού από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία δε θα ξεπερνά τα 45 λεπτά αντί της 1 ώρας και 15 λεπτών από το υπάρχον δίκτυο της υφιστάμενης Εθνικής Οδού. Οι οδηγοί με το που θα διασχίζουν τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου – Αντιρρίου) θα συναντούν μετά από λίγα χιλιόμετρα 2 κυκλικούς κόμβους. Ο ένας κόμβος θα τους οδηγεί στην είσοδο της σήραγγας Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) και ο έτερος θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τοπικές μετακινήσεις.
Τα ρεκόρ της Κλόκοβας
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάνοιξη της σήραγγας της Κλόκοβας – ή Παλιοβούνας όπως τη λένε οι ντόπιοι – πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών, ενώ το δεύτερο ρεκόρ ήρθε με την παράδοση σε κυκλοφορία μέσα σε μόλις 24 μήνες, ενώ στο αρχικό πλάνο επρόκειτο να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017. Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).
Ανά 330μ. οι κλάδοι της σήραγγας ενώνονται, για λόγους ασφαλούς εκκένωσης, με συνδετήριες στοές διέλευσης πεζών, ενώ ανά κατεύθυνση έχουν κατασκευαστεί δύο εσοχές έκτακτης ανάγκης (parking) μήκους 50μ. συνοδευόμενες με σήραγγες αναστροφής οχημάτων. Επιπλέον, προ και μετά των μετώπων των σηράγγων, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, υπάρχει δυνατότητα αναστροφής στα αντίθετα ρεύματα.
Η ονομασία της σήραγγας παραπέμπει στον Κένταυρο Νέσσο, ο οποίος στην ελληνική μυθολογία ήταν γιος του Ιξίωνα και της Νεφέλης και είχε λάβει μέρος στην πάλη του Φόλου με τον Ηρακλή. Αφού καταδιώχθηκε από τον ήρωα, ο Νέσσος εγκαταστάθηκε στις όχθες του ποταμού Ευήνου, όπου εργαζόταν ως περαματάρης, περνώντας πεζούς διαβάτες στην άλλη πλευρά του ποταμού πάνω στην πλάτη του.
Το υπό παράδοση τμήμα διαθέτει έναν ανισόπεδο κόμβο (Μεσολογγίου) και έναν ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:
4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)
2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.
11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις
1 Cut & Cover μήκους 97μ.
98 οχετοί
Τέλος, βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και το τμήμα της Ιονίας Οδού από Σελλάδες Άρτας (Παράκαμψη Άρτας) έως Πέρδικα Ιωαννίνων (Δήμος Δωδώνης), συνολικού μήκους 53 χλμ. Με αυτό το τμήμα, ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώθηκε στο μισό, δηλαδή 30 λεπτά αντί 1 ώρας.