Με κλειστή διαδικασία και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, θα διενεργηθεί ο διαγωνισμός για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Η δημοπράτηση του έργου, η οποία είχε προαναγγελθεί από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζη, δημοσιεύθηκε σήμερα, Μεγάλη Δευτέρα.
Σύμφωνα με την πρόσκληση ενδιαφέροντος της Αττικό Μετρό ΑΕ, αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης, της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό, Τμήμα Ά Άλσος Βεΐκου –Γουδή.
Επίσης, στο έργο περιλαμβάνεται η προμήθεια τροχαίου υλικού, καθώς και η κατασκευή Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτηρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Το μήκος της νέας γραμμής είναι περίπου 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς. Για τη λειτουργία του εν λόγω τμήματος θα απαιτηθεί η προμήθεια μέχρι 18 νέων συρμών, σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1,45 δις ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και σε αυτό περιλαμβάνονται οι δαπάνες αρχαιολογικών εργασιών, παρακάμψεων δικτύων κοινής ωφέλειας, απρόβλεπτα και αναθεώρηση. Ο τελικός προϋπολογισμός θα καθοριστεί στα Τεύχη του δεύτερου σταδίου.
Για την πρώτη φάση της Γραμμής 4 έχει εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 ύψους 450 εκατ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ σε ποσοστό 75%. Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Ιουνίου 2017, στις 11.00.
Μέχρι να γίνει η προεπιλογή, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση από την Αττικό Μετρό. Επισημαίνεται ότι η κοινοποίηση της εγκριτικής απόφασης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, δεν πρόκειται να γίνει πριν την ένταξη του έργου σε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ.
Ως συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου, ορίζονται οι 96 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί εντός του 2017, ώστε οι εργασίες κατασκευής να ξεκινήσουν το 2019.