Δώδεκα χρόνια λειτουργίας συμπλήρωσε το 2016 η αλυσίδα καταστημάτων Public και η ανάπτυξη που έχει καταγράψει εντυπωσιάζει, δεδομένου ότι τουλάχιστον τα μισά χρόνια της πορείας αυτής έχουν διανυθεί εν μέσω κρίσης του λιανεμπορίου και δραστικής μείωσης των εισοδημάτων προς κατανάλωση.
Στο τέλος του 2016 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας που ανήκει στον όμιλο Olympia του κ. Πάνου Γερμανού αυξήθηκε κατά 5,3% στα 234,3 εκατ. ευρώ έναντι 222,5 εκατ. το 2015.
Οι πωλήσεις της εταιρείας μέσα σε μία διετία έχουν επιτύχει άνοδο-ρεκόρ του τζίρου κατά 53 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ebitda) της χρήσης του 2016 υπερέβησαν τα 3 εκατ. έναντι 146.000 ευρώ το 2015. Ηταν η δεύτερη χρονιά που η εταιρεία εμφάνισε θετικό ebitda.
Οπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, η Public το 2016 αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια, ενώ ακόμα περισσότεροι πελάτες προτίμησαν την αλυσίδα Public για τις εποχικές αγορές τους, όπως λόγου χάρη την κατηγορία του Back to School.
Το 2016 διευρύνθηκε το δίκτυο των καταστημάτων της αλυσίδας με την έναρξη λειτουργίας τριών νέων καταστημάτων, δύο σε Ελλάδα (Μυτιλήνη, Ρέθυμνο) και ένα στην Κύπρο (Λάρνακα), με τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων το 2016 να ανέρχεται στα 51 και τον αριθμό των επισκεπτών να διαμορφώνεται στα 25 εκατομμύρια. Επιπλέον, στις εμπορικές πρωτοβουλίες της αλυσίδας τη χρονιά που πέρασε ήταν και η Black Friday που σύστησε στους έλληνες καταναλωτές έναν επιτυχημένο διεθνή θεσμό.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της Public (Retailworld AE), ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χρήστος Καλογεράκης, σημείωσε: «Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο, η Public κατάφερε να αυξήσει τα μερίδιά της σε στρατηγικές κατηγορίες με μεγάλη κερδοφορία, να μειώσει τα κόστη της και να υπογραμμίσει τη δύναμη της μάρκας αναλαμβάνοντας στοχευμένες πρωτοβουλίες. Στόχος μας και το 2017 είναι να συνεχίσουμε τη θετική μας πορεία, έχοντας ως κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας τη διαφοροποίηση, προς όφελος πάντα του πελάτη. Αρχή αυτής της διαφοροποίησης είναι τα νέα concept stores στο Κολωνάκι και στο αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος»».
Αξιοσημείωτες ήταν και οι επιδόσεις των δύο online shops της εταιρείας σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου οι επισκέπτες ξεπέρασαν τα 40 εκατ. πραγματοποιώντας περισσότερες από 900.000 παραγγελίες, με την on-time παράδοση στην Ελλάδα και στην Κύπρο να αγγίζει το 96%, και το 98% των πελατών να δηλώνει πολύ ικανοποιημένο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ