Η πρόσφατη έκθεση της Γενεύης μπορεί να κατακλύστηκε από υπερπολυτελή SUV, επιβλητικά crossover, ηλεκτρικά και φουτουριστικά μοντέλα με οικογενειακό προσανατολισμό, όμως για ακόμα μία φορά οι επισκέπτες στάθηκαν περισσότερο στις σπορ προτάσεις, και ιδίως σε αυτές που αναδύονται από το ένδοξο παρελθόν. Οπως συνέβη με την εντυπωσιακή Alpine Α110, που μαγνήτισε τα βλέμματα των επισκεπτών, κυρίως με τις σχεδιαστικές αναφορές της στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της φίρμας τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Η νεότερη Alpine A110 τηρεί τα έθιμα που θέλουν τα σπορ μοντέλα να έχουν τον κινητήρα πίσω από την πλάτη των δύο καθισμάτων, στη συγκεκριμένη περίπτωση τούρμπο μοτέρ βενζίνης 1.800 κ.εκ. 252 ίππων και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το εργοστάσιο υπόσχεται ότι αργότερα –και μόλις ξεκινήσει η παραγωγή του μοντέλου –θα δούμε και μια πιο ισχυρή έκδοση με απόδοση 300 ίππους! Οι επιδόσεις αρκούντως ικανοποιητικές: τα 0-100 έρχονται σε 4,5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Οι σπορ επιδόσεις του δεν οφείλονται μόνο στους 252 ίππους αλλά και στο πανάλαφρο αμάξωμα –που είναι κατασκευασμένο κατά 96% από αλουμίνιο –των 1.080 κιλών.
Η εντυπωσιακή Alpine δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4,17 μέτρα και το ύψος της είναι μόνο 1,25 μέτρα. Πάντως το εσωτερικό σε καμία περίπτωση δεν ακολουθεί τη ρετρό συνταγή των σπορ, διθέσιων μοντέλων που τα ήθελε λιτοδίαιτα. Αντιθέτως, ο οδηγός περιβάλλεται από ηλεκτρονικά καλούδια, που τα ελέγχει μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων με μια μεγάλη οθόνη αφής. Το πιο ευχάριστο είναι ότι η Alpine A110 δεν θα μείνει για πολύ καιρό γυαλισμένη και στάσιμη στις εκθέσεις, αφού η γαλλική φίρμα θέλει να τη λανσάρει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ετσι οι πωλήσεις της θα ξεκινήσουν το ερχόμενο φθινόπωρο από τη Γαλλία, με την Alpine να υπόσχεται να κατασκευάσει για αρχή μόλις 1.955 μονάδες. Θα κοστίζει κάτι παραπάνω από 58.000 ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ