Επενδύσεις τουλάχιστον 330 εκατ. ευρώ μέσα στην ερχόμενη τετραετία πρόκειται να υλοποιήσει η Fraport Greece, στο πλαίσιο της ανάληψης της διαχείρισης και λειτουργίας των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Όπως ενημερώνει, με ανακοίνωσή της η εταιρεία, είναι έτοιμο το πλάνο των άμεσων δράσεων για την αλλαγή της εικόνας καθενός εκ των δεκατεσσάρων αεροδρομίων, που στόχο έχουν την αύξηση της επιβατικής κίνησης και την βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας.
Στο πλαίσιο των έργων ανάπτυξης που θα υλοποιήσει η Fraport Greece ως το 2021 πρόκειται να κατασκευαστούν πέντε νέοι τερματικοί σταθμοί, στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Κω και Μυτιλήνης, καθώς και πλήρης ανακαίνιση του συνόλου των διαδρόμων προς/απογειώσεων. Παράλληλα, η συνολική έκταση των 14 τερματικών σταθμών των περιφερειακών αερολιμένων, που αναλαμβάνει η εταιρεία, θα αυξηθεί κατά 100.000 m2 σε 300.000 m2 περίπου.
Η παράδοση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport-Slentel, η οποία θα σημάνει και την καταβολή του εφάπαξ τιμήματος ύψους 1,234 δις ευρώ, ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στις αρχές Απριλίου. Η συμφωνία της Fraport Greece με το Δημόσιο για την παροχή υπηρεσιών πρώτων βοηθειών από το ΕΚΑΒ έκλεισε ένα από τα μεγάλα προβλήματα της διαδικασίας.
Επιπλέον, την περασμένη εβδομάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι συμβάσεις παραχώρησης για 14 περιφερειακά αεροδρόμια στην Ελλάδα ανατέθηκαν βάσει των όρων της αγοράς και συνεπώς δεν περιλαμβάνουν καμία κρατική ενίσχυση. Ακόμη, διαπίστωσε ότι η διάθεση ορισμένων δημοσίων υπηρεσιών από το Ελληνικό Δημόσιο (πχ. εναέριας κυκλοφορίας, ασφαλείας, τελωνειακών ελέγχων) δεν παρέχουν οικονομικό πλεονέκτημα στο φορέα εκμετάλλευσης, επομένως δε συνιστούν κρατική ενίσχυση.
Αμεσες παρεμβάσεις και έργα ανάπτυξης
Το πλάνο της εταιρείας, όπως ανακοινώθηκε σήμερα, Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017, περιλαμβάνει άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια. Για το σύνολο των έργων ανάπτυξης η Fraport Greece θα επενδύσει μέχρι το 2021 τουλάχιστον το ποσό των 330 εκατ. ευρώ. Στην υπόλοιπη διάρκεια της 40ετούς περιόδου παραχώρησης, θα πραγματοποιήσει επιπλέον έργα συντήρησης και αναβάθμισης στα αεροδρόμια, υλοποιώντας συνολικά επενδύσεις ύψους 1 δις. ευρώ περίπου.
Οι άμεσες εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροδρόμια με την ανάληψη της λειτουργίας τους από τη Fraport Greece και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου περιλαμβάνουν: γενικό καθαρισμό, βελτίωση του φωτισμού και της σηματοδότησης στους εσωτερικούς (τερματικοί σταθμοί) και εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων (χώρος στάθμευσης αεροσκαφών-διάδρομοι προσγείωσης-απογείωσης), αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης δωρεάν σύνδεσης με το διαδίκτυο (WiFi) και εργασίες για τη βελτίωση της πυρασφάλειας σε όλους τους χώρους των αεροδρομίων.
Οι παραπάνω παρεμβάσεις αναμένεται να βελτιώσουν άμεσα την ταξιδιωτική εμπειρία όλων των επιβατών στα αεροδρόμια μέχρι και την ολοκλήρωση των μεγάλων κατασκευαστικών έργων το 2021.
Οι βελτιώσεις που θα πραγματοποιηθούν για την αύξηση τόσο της χωρητικότητας των αεροδρομίων όσο και της ποιότητας των υπηρεσιών περιλαμβάνουν, επίσης, την αύξηση των σταθμών Check-In από 213 σε 297 (+28%), την αύξηση των σημείων ασφαλείας από 44 σε 84 (+47%), την αύξηση των πυλών από 103 σε 147 (+30%) και την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών από 115 σε 150 (+23%).
Θα πραγματοποιηθεί πλήρης ανακαίνιση των 15 συνολικά διαδρόμων προσγείωσης-απογείωσης, καθώς και όλων των τερματικών σταθμών (συνολικού εμβαδού 200.000 m2). Θα ανακαινιστούν, επίσης, στο σύνολό τους οι εγκαταστάσεις υγιεινής (συνολικού εμβαδού 10.000 m2), οι πυροσβεστικοί σταθμοί των αεροδρομίων, οι χώροι στάθμευσης αεροσκαφών και οι γεννήτριες ηλεκτροδότησης (100 συνολικά). Σε όλα τα αεροδρόμια θα εγκατασταθεί νέο, τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ελέγχου και διαχείρισης αποσκευών (inline system).
Ακολουθούν οι βασικές αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν ανά αεροδρόμιο, στο πλαίσιο του επενδυτικού προγράμματος της Fraport Greece μέχρι το 2021:
Αεροδρόμιο Ακτίου
Επέκταση κατά 2.381 m2 και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης- στάθμευσης αεροσκαφών
– 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 14)
– 60% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 8)
– Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)
Αεροδρόμιο Ζακύνθου «Δ. Σολωμός»
– Ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– Ανακαίνιση του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Μετεγκατάσταση των μετασχηματιστών και γεννητριών
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στην είσοδο του αεροδρομίου και στο χώρο στάθμευσης οχημάτων
– Νέος σταθμός ασφάλειας & φύλαξης
– 33% αύξηση των σταθμών Check-in (από 15 σε 20)
– 150% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 5)
Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 30.988 m2 και δημιουργία νέας πρόσβασης
– Ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
– Nέος πυροσβεστικός σταθμός
– Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– 47% αύξηση των σταθμών Check-in (από 30 σε 44)
– 75% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7)
– 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 24)
– Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 12)
Αεροδρόμιο Καβάλας «Μ. Αλέξανδρος»
– Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 2.029 m2
– Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– Αναδιαμόρφωση και επέκταση του πυροσβεστικού σταθμού
– Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– 20% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 10)
Αεροδρόμιο Κέρκυρας «Ι. Καποδίστριας»
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Επέκταση τερματικού σταθμού κατά 10.294 m2 και ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– Ανακαίνιση και αναβάθμιση του πυροσβεστικού σταθμού
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης στάθμευσης αεροσκαφών
– 27% αύξηση των σταθμών Check-in (από 22 σε 28)
– 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 9 σε 12)
– 33% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 8)
Αεροδρόμιο Κεφαλονιάς «Α. Πολλάτου»
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Επέκταση και ανακαίνιση τερματικού σταθμού
– Εγκατάσταση συστήματος «HBS inline screening» για τον έλεγχο των αποσκευών
– Μετατόπιση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– 71% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 12)
– 100% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 6)
– Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 4)
Αεροδρόμιο Κω «Ιπποκράτης»
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Ανακαίνιση/επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων
– 75% αύξηση των σταθμών Check-in (από 16 σε 28)
– 201% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 24.000 m2
– 125% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 9)
Αεροδρόμιο Μυκόνου
– Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού – 50% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 13.350 m2 με την ανέγερση νέου τμήματος αεροσταθμού
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από12 σε 16)
– 17% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 6 σε 7)
– 25% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 5)
Αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδ. Ελύτης»
– Νέος Τερματικός Σταθμός
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Νέα εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων
– Νέος χώρος στάθμευσης των αεροσκαφών
– 185% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροδρομίου σε 7.185 m2
– 29% αύξηση των σταθμών Check-in (από 7 σε 9)
Αεροδρόμιο Ρόδου «Διαγόρας»
– Aναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– 13% αύξηση των σταθμών Check-in (από 40 σε 45)
– 13% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 16 σε 18)
– 71% αύξηση των σημείων ασφαλείας καιελέγχου του αεροδρομίου (από 7 σε 12)
– 25% αύξηση χώρων παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 5)
Αεροδρόμιο Σάμου «Αρίσταρχος ο Σάμιος»
– Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– 19% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 9.605 m2
– 40% αύξηση των σταθμών Check-in (από 10 σε 14)
– 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 4 σε 5)
– 50% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 3)
Αεροδρόμιο Σαντορίνης
– Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Νέος πυροσβεστικός σταθμός
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– 236% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού 15.640 m2 με την αντικατάσταση τμήματος του υπάρχοντος και την ανέγερση νέου.
– 113% αύξηση των σταθμών Check-in (από 8 σε 17)
– Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
– 20% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 5 σε 6)
– 250% αύξηση των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 2 σε 7)
– 250% αύξηση των ζωνών ασφαλείας του αεροδρομίου
Αεροδρόμιο Σκιάθου «Λ. Παπαδιαμάντης»
– Επέκταση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– 39% αύξηση της συνολικής έκτασης του αεροσταθμού σε 9.511 m2 με την επέκταση υπαρχόντων κτιρίων
– 11% αύξηση των σταθμών Check-in (από 9 σε 10)
– 33% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 3 σε 4)
– Διπλασιασμός των ζωνών παραλαβής αποσκευών (από 1 σε 2)
Αεροδρόμιο Χανίων «I. Δασκαλογιάννης»
– Αναδιοργάνωση εσωτερικών χώρων αεροσταθμού
– Αναδιοργάνωση του χώρου αναχωρήσεων
– Νέο σύστημα ελέγχου αποσκευών
– Επέκταση των διαδικασιών ασφαλείας
– Επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων ή σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο
– Aναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών
– Ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών
– 25% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών (από 8 σε 10)
– Διπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8)