Ελικόπτερο παντός καιρού
Ενα ελικόπτερο με πολυμορφικό έλικα, ικανό να προσαρμόζεται στις καιρικές συνθήκες, παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες η εταιρεία Bell, στο πλαίσιο της έκθεσης ελικοπτέρου Heli-Expo 2017 του Ντάλας.
Το αεροδυναμικό ελικόπτερο FCX-001 είναι κατασκευασμένο από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Διαθέτει υβριδικό σύστημα προώθησης και επιτρέπει το πιλοτάρισμά του μέσω επαυξημένης πραγματικότητας αλλά και με τη βοήθεια μιας «έξυπνης» βοηθού. Το μυστικό, ωστόσο, κρύβεται στον έλικά του ο οποίος αλλάζει το σχήμα του για την καλύτερη δυνατή απόδοση του ελικοπτέρου εν πτήσει. Κάτι τέτοιο επιτρέπει επίσης τον έλεγχο του θορύβου.
Προκειμένου οι εναέριες μετακινήσεις να είναι ευχάριστες, η Bell προσέθεσε στην καμπίνα των επιβατών συστήματα ψυχαγωγίας με οθόνες, τα οποία θα επιτρέπουν μεταξύ άλλων την απάντηση βιντεοκλήσεων και την ανταλλαγή αρχείων.
Ενα αυτοκίνητο… drone
Τη λύση στον πονοκέφαλο της κίνησης φαίνεται ότι βρήκε η Airbus: όποτε «πήζει» ο δρόμος, η μετακίνηση θα μεταφέρεται αυτόματα στον… αέρα! Ο λόγος για το αυτόνομο όχημα Pop.Up, το οποίο δημιούργησε ο ευρωπαϊκός κολοσσός αεροναυπηγικής σε συνεργασία με την ιταλική εταιρεία Italdesign.
To Pop.Up θα βασίζεται σε μια κάψουλα από ανθρακόνημα μήκους 2,6 μ., η οποία θα κάθεται επάνω στον σκελετό ενός μικρού οχήματος πόλης. Μόλις το μποτιλιάρισμα ξεκινήσει, το μόνο που έχει να κάνει ο επιβαίνων είναι να ειδοποιήσει το συνοδευτικό drone από το smartphone του. Εκείνο, σπεύδοντας για τη διάσωσή του, θα κουμπώσει στο επάνω μέρος της κάψουλας και θα την οδηγήσει στον προορισμό της από αέρος. Μετά την ολοκλήρωση της αποστολής του, το αυτόνομο όχημα εδάφους-αέρος θα επιστρέφει αυτόματα στη βάση φόρτισής του.
Αυτόνομο σαλόνι με ρόδες!
Ονομάζεται Eve και αποτελεί την πρόταση της κινεζικής Nio, η οποία παρουσιάστηκε πριν από μερικές ημέρες στο αμερικανικό συνέδριο τεχνολογίας South by Southwest, που πραγματοποιήθηκε στο Οστιν, στο Ντάλας. Σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία, το σχεδιαστικά προηγμένο όχημα θα αποτελεί «έναν ψηφιακό σύντροφο, ένα ρομπότ με ρόδες», εξοπλισμένο με «έναν κινητήρα τεχνητής νοημοσύνης και ένα ευρηματικό interface, που επιτρέπει στον κάτοχό του να επικοινωνεί οπτικά αλλά και προφορικά, τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό του οχήματος».
Το Eve θα επιτρέπει την είσοδο από μια μεγάλη συρόμενη πόρτα και στο εσωτερικό του θα διαθέτει αναδιπλούμενο τραπέζι, πολυτελές σαλόνι και καθίσματα με ανάκληση ώστε να επιτρέπουν στους επιβαίνοντες να ξεκουράζονται μέχρις ότου φτάσουν στον προορισμό τους. Οι μπροστινές θέσεις πάλι θα προσφέρουν πανοραμική θέα χάρη στη γυάλινη οροφή, ενώ στοιχεία γύρω από την πορεία του οχήματος θα προβάλλονται απευθείας στο παρμπρίζ.
Ντιζελοκίνητος «πύραυλος»
Ενα φουτουριστικό υβρίδιο ντίζελ με δυνατότητες… πυραύλου αποκάλυψε η εταιρεία Techrules πριν από μερικές ημέρες, στο πλαίσιο της ετήσιας Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017. Το Ren αναμένεται να διατεθεί σε εκδόσεις με 2, 4 και 6 ηλεκτροκινητήρες, που θα συνοδεύονται από έναν κινητήρα turbοdiesel (TREV) ο οποίος θα τροφοδοτεί την μπαταρία του οχήματος.
Το υπερόχημα, κατά την κινεζική κατασκευάστριά του, στη δυνατή του εκδοχή θα έχει ισχύ 1.305 ίππων και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα, ενώ θα αγγίζει τα 0-100 χλμ. σε μόλις δυόμισι δευτερόλεπτα.
Η πρώτη «φουρνιά» Ren αναμένεται να κατασκευαστεί στην Ιταλία. H παραγωγή του ντιζελοκίνητου «πυραύλου» θα χρειαστεί τουλάχιστον έναν χρόνο ενώ η τιμή του φημολογείται ότι θα εκτοξεύεται στα 2,5 εκατ. ευρώ.
Τα μάτια της Intel στον δρόμο
Στην εξαγορά της Mobileye αντί 15,3 δισ. δολαρίων προχώρησε πριν από λίγες ημέρες η Intel ανάβοντας φωτιές στην Tesla έπειτα από το μακροχρόνιο φλερτ της με την ισραηλινή εταιρεία, το οποίο δεν απέδωσε για λόγους «ασφαλείας». Η αστρονομική επένδυση αποδεικνύει ότι η Intel έχει καρφώσει το βλέμμα στο μέλλον των αυτόνομων οχημάτων – μια αγορά που αναμένεται να εκτοξευθεί στα 70 δισ. δολάρια ως το 2030.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του αμερικανικού κολοσσού, η τεχνολογία της Mobileye επιτρέπει στα… μάτια του αυτοκινήτου να επικοινωνούν απευθείας με τον «έξυπνο» εγκέφαλό του. «Στο μέλλον, όταν ο κόσμος θα μιλάει για το τι κρύβεται κάτω από το καπό, θα αναφέρεται στο υπολογιστικό κομμάτι και όχι στην ισχύ του κινητήρα» τόνισε χαρακτηριστικά.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ