Σε εκκρεμότητα παραμένει ακόμη η υλοποίηση της απόφασης για ενοποίηση των υπηρεσιών εναέριων μέσων ΕΛ. ΑΣ. και Πυροσβεστικού Σώματος που περιλαμβάνονταν σε σχετική τροπολογία που είχαν καταθέσει τον Νοέμβριο του 2016 από τον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη και τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα.
Ο ενιαίος φορέας θα έχει κοινή έδρα – σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή τα ελικόπτερα ΕΛ. ΑΣ. και Πυροσβεστικού Σώματος σταθμεύουν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» – διοίκηση, χειριστές, τεχνικούς, εκπαίδευση, πτητικά μέσα (ελικόπτερα), πρόγραμμα εφοδιασμού, συντήρησης, μίσθωσης και αγοράς εναέριων μέσων.
Επιπλέον θα υπάγεται διοικητικά απευθείας στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας και η διοικητική, λογιστική και διαχειριστική υποστήριξη του θα παρέχεται από τον αντίστοιχο κλάδο της ΕΛ. ΑΣ.
Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν δημιουργηθεί μια σειρά από «πρακτικά» ζητήματα όπως ποιος θα υπογράφει τα φύλλα πορείας των πληρωμάτων στα εναέρια μέσα της Πυροσβεστικής, τις καταστάσεις μισθοδοσίας ενώ ζητούνται διευκρινίσεις και για επιχειρησιακά θέματα καθώς, όπως λένε στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, «εμείς κάνουμε άλλη δουλειά σε σχέση με τους συναδέλφους της ΕΛ. ΑΣ».
Για το λόγο αυτό έχουν συσταθεί επιτροπές και από τα δύο Σώματα Ασφαλείας προκειμένου να ξεπεραστούν τα όποια εμπόδια υπάρχουν ενώ αναμένεται να τεθούν επικεφαλής, ως προς τον επιχειρησιακό τομέα, ένας αξιωματικός της ΕΛ. ΑΣ και ένας της Πυροσβεστικής.
Στη τροπολογία αναφέρονταν ότι «η ανάγκη και το όφελος μιας τέτοιας ενοποίησης είναι σχεδόν προφανή. Πέραν των οικονομιών κλίμακας παρέχεται και προς τα δυο Σώματα Ασφαλείας μια πιο διευρυμένη και ευλύγιστη επιχειρησιακή ικανότητα για την προληπτική και κατασταλτική αντιμετώπιση των κινδύνων στους τομείς της δημόσιας ασφάλειας, της καταπολέμησης του οργανωμένου εγκλήματος, της δασοπυρόσβεσης, πυροπροστασίας, των υπηρεσιών διάσωσης, πολιτικής προστασίας κ. α.».