Έτυχε η εκδήλωση της Ριζοσπαστικής Ευρωπαϊκής Μεταρρύθμισης και Ανασυγκρότησης(Ρ.ΕΥ.Μ.Α.) με θέμα «Η συμβολή των Ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων στην ανασυγκρότηση της χώρας» να συμπέσει την ίδια ημέρα με τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου που είχε το ίδιο το θέμα, δηλαδή την ανασυγκρότηση της χώρας. Με μια διαφορά. Η ΕΛΣΤΑΤ στην ουσία ακύρωσε τις προβλέψεις της κυβέρνησης για ανάπτυξη, ενώ η εκδήλωση του ΡΕΥΜΑτος, θέλησε να δώσει ελπίδα για έναν κόσμο που αντιστέκεται σητν παρακμή, που δεν συμβιβάζεται με την επιστροφή στην εποχή της Ψαροκώσταινας που δημιουργεί, παράγει και δείχνει το δρόμο, όπως ειπώθηκε από τους ομιλητές, για την πραγματική ευημερία. Η αίθουσα αν και η μεγαλύτερη που είχε το κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας γέμισε με νέους επιχειρηματίες, βιομήχανους, πανεπιστημικούς, διπλωμάτες, προέδρους επιμελητηρίων και με προσκεκλημένο τον επιχειρηματικό Σύνδεσμο Επιχειρήσεων «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ».
Ο πρώην υφυπουργός Ανάπτυξης και πρόεδρος του Δ.Σ. του ΡΕΥΜΑτος, Αθανάσιος Σκορδάς, αναφέρθηκε στην ανάγκη για μια νέα Εθνική Αυτοπεποίθηση, την οποία ονόμασε «Πάθος για την Ελλάδα», δηλαδή έναν νέο Πατριωτισμό, που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τη βαθιά κρίση η οποία δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά είναι κυρίως πολιτική, πολιτισμική και αξιακή.
Ο κ. Σκορδάς ανάφερε ότι με αυτή την εκδήλωση, το «ΡΕΥΜΑ» αναδεικνύει «ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δίνουν έναν επιτυχημένο αγώνα στις διεθνείς αγορές, με όρους οικονομικού πατριωτισμού». Ο ομιλητής έθεσε το πλαίσιο για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και κάλεσε να γίνουν φορείς της μετάβασης στο Αύριο, της Νέας Εθνικής Αυτοπεποίθησης «επιχειρηματίες που δεν εξαρτώνται από ανάρμοστες σχέσεις με το δημόσιο, όσοι καθ’ οιονδήποτε επαγγελματικό τρόπο εμπλέκονται με τέτοιες επιχειρήσεις, άνθρωποι που σέβονται την εργασία τους. Επίσης οι Ελληνίδες κι οι Έλληνες των επιστημών, της έρευνας, της διανόησης, της πνευματικής αναζήτησης. Μαζί κι εκείνοι που έκαναν τη δική τους, σιωπηλή επανάσταση στον πρωτογενή τομέα, αλλά και όσοι δημόσιοι υπάλληλοι εμφορούνται από αίσθημα καθήκοντος και κάνουν τη δουλειά τους όσο καλύτερα μπορούν, παραβλέποντας τα αντικίνητρα που υπάρχουν…, διότι «αν αρνούμαστε την ήττα της χώρας, δεν μπορούμε να αφήσουμε τις τύχες της, σε αυτούς που μας οδήγησαν εδώ».
Τον λόγο πήραν κατόπιν οι ομιλητές του πάνελ: Πρώτος ομιλητής ήταν ο κ. Άγις Πιστιόλας, Διευθυντής marketing κι εξαγωγών της «Agrino ΕΥ.ΓΡ, Πιστιόλας ΑΒΕΕ»με θέμα:«Τι σημαίνει το τρίπτυχο της ελληνικότητας «παραγωγή- έδρα- ιδιοκτησία». Ο ομιλητής εξήγησε τα κριτήρια που πρέπει να πληροί μια εταιρεία προκειμένου να γίνει μέλος στο σύνδεσμο «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: «Η επιχειρηματική έδρα να είναι εντός της Ελληνικής επικράτειας.Η πλειοψηφία των μετοχών να ανήκει σε Ελληνική ιδιοκτησία.Να υφίσταται αυστηρή εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας.Να υπάρχει παραγωγή υψηλής προστιθέμενης αξίας.Να τηρείται η νόμιμη λειτουργία της όπως και οι υποχρεώσεις της απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο.Να συμμετέχει σε περιβαλλοντικές και κοινωνικές δράσεις.Να μεριμνά για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, των προϊόντων και των καταναλωτώνΤα συστατικά ή οι α’ ύλες που χρησιμοποιούνται , ανεξαρτήτως προέλευσης , τυγχάνουν επεξεργασίας σε Ελληνικά εργοστάσια ώστε το τελικό προϊόν , μεταποιημένο, να έχει δεχθεί ικανή προστιθέμενη αξία από εγχώριους παραγωγικούς συντελεστές».
Ο καθηγητής τμήματος marketing κι επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπάλτας, αντιπρόεδρος του ΡΕΥΜΑτος, μίλησε με θέμα «Η ώρα του madeinGreece. Γιατί η παραγωγική ανασυγκρότηση είναι εθνική υπόθεση και πως θα την πετύχουμε». Ο κ. Μπάλτας, μεταξύ άλλων υποστήριξε: «Η βαθιά και δομική αιτία της χρεοκοπίας είναι η υποχώρηση της παραγωγικής βάσης της ελληνικής οικονομίας. Η παραγωγική υστέρηση έφερε τα δίδυμα ελλείμματα στο εμπορικό ισοζύγιο και στον προϋπολογισμό. Η Ελλάδα χρειάζεται βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου με αύξηση εξαγωγών και υποκατάσταση εισαγωγών με εγχώρια παραγωγή. Η κυριαρχία ενός εσωστρεφούς τομέα υπηρεσιών δεν παράγει εθνικό πλούτο και δεν διασπά τον φαύλο κύκλο δίδυμων ελλειμμάτων και χρέους. Ανάγκη για ριζοσπαστικά κίνητρα για επενδύσεις στη βιομηχανία με άμεση αδειοδότηση και νομική προστασία από εμπόδια και καθυστερήσεις. Ανάγκη για Στρατηγικές επενδύσεις GameChangers στην παραγωγή: «Ανάγκη για Εθνικό πρόγραμμα μάρκετινγκ για τα προϊόντα ελληνικής κατασκευής. Να κτίσουμε ισχυρές ελληνικές μάρκες με διεθνή απήχηση. Να καθιερώσουμε το MadeinGreece ως ισχυρό MasterBrand με θετικούς συνειρμούς και εμπιστοσύνη των καταναλωτών», είπε συγκεκριμένα.
Ο αντιπρόεδρος της «ΛΟΥΞ- Μαρκαφέκας ΑΒΕΕ, πρόεδρος Επιμελητηρίου Αχαϊας, μέλος ΔΣ ΡΕΥΜΑτος και μέλος ΔΣ ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, Πλάτων Μαρλαφέκας, μίλησε με θέμα: «Πώς η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ προάγει την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας». Ο ομιλητής μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και διαφοροποίησης που δημιουργούνται παράγουν και ανήκουν στις Ελληνικές επιχειρήσεις, είναι εθνικός πλούτος από τον οποίο εξαρτάται άμεσα το βιοτικό μας επίπεδο, το εθνικό μας εισόδημα, η εργασία, η αξιοποίηση του ταλέντου μας και συνολικά η ευημερία της χώρας μας. Επίσης είπε σε άλλο σημείο της ομιλίας του ότι το πρόβλημα της Ελληνικής Οικονομίας δεν είναι το Χρέος αλλά η Χαμηλή Προστιθέμενη Αξία και κατέληξε λέγοντας ότι οι εταιρείες που αποτελούν τα «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» ακολουθούν μια πολιτική που αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των Ελληνικών παραγωγικών επιχειρήσεων κι αναδεικνύει προϊόντα που δημιουργούνται, παράγονται και ανήκουν σε Ελληνικές εταιρίες ως πηγές εθνικού πλούτου και πρεσβευτές της παραγωγικής Ελλάδας διεθνώς.
Ο πρώην ευρωβουλευτής, Γενικός Διευθυντής της ΛΑΜΠΟΚΕΜ ΑΕ και Γενικός Γραμματέας του ΡΕΥΜΑτος, Μανώλης Αγγελάκας, μίλησε με θέμα «Τι περιμένουν από την Πολιτεία και την Κοινωνία οι ελληνικές παραγωγικές επιχειρήσεις».Ο ομιλητής, υποστήριξε ανάμεσα σε άλλα, ότι υπάρχει ανάγκη για άμεση στήριξη των επενδυτικών σχεδίων. Παρουσίασε τους βασικούς άξονες προτεραιοτήτων που πρέπει να επιδείξει η δημόσια διοίκηση, την ανάγκη για ενιαία υπαγωγή όλων των δημοσίων υπαλλήλων σε ένα υπουργείο Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να είναι εφικτή η γρήγορη κάλυψη κενών θέσεων εντός της ίδιας γεωγραφικής ενότητας, για ενίσχυση της δικαιοσύνης ώστε να επιταχυνθεί η έκδοση αποφάσεων, για άμεση μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, για επαναφορά του χρηματοπιστωτικού συστήματος στην κανονικότητα, καθώς και για άμεση αναδιοργάνωση του πρωτογενούς τομέα.
Πρώτα οι καταναλωτές κοιτάζουν την τιμή και όχι την ποιότητα όταν αγοράζουν προιόντα – Τα πολιτικά κόμματα βρίσκονται στην τελευταία θέση στην αξιοπιστία των καταναλωτώνΣτην εκδήλωση του ΡΕΥΜΑτος παρουσιάστηκε από την «Καπαresearch» η δημοσκόπηση για την Οικονομία και Ανάπτυξη στην Ελλάδα. Σ΄αυτήν έχουν καταγραφεί ίσως για πρώτη φορά οι συμπεριφορές των καταναλωτών, η επίδραση των capital controls στις καταναλωτικές συνήθειες, ποιοι είναι οι αναπτυξιακοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας, τι είναι αυτό που αποτρέπει τις επενδύσεις, ποιοι κάνουν επενδύσεις στην Ελλάδα και άλλα.
* Τα κριτήρια επιλογής προϊόντων για τους καταναλωτές δεν είναι πλέον η ποιότητα του προϊόντος, αλλά η τιμή του. Συγκεκριμένα το 49,5% απάντησε ότι επιλέγει προϊόντα ανάλογα με την τομή, το 25% ανάλογα με την ποιότητά του και 21% επιλέγει ελληνικά προϊόντα.
* Το 65,5% χρησιμοποιεί πλέον κάρτες περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν λόγω των capital controls, ενώ το 48,5% προσέχει πόσα ξοδεύει περισσότερο απ΄ό,τι στο παρελθόν.
* Ο τουρισμός και ο πολιτισμός είναι οι κάδοι που μπορούν να συνεισφέρουν περισσότερο στην οικονομική ανάπτυξη και ακολουθούν οι ο αγροτικός τομέας και η παραγωγή τροφίμων. Η Υγεία και η Εκπαίδευση βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις.
* Αυτό που στερεί την χώρα μας στην προσέλκυση επενδύσεων είναι, σύμφωνα με τον πίνακα, το σύστημα φορολογίας και ακολουθούν οι δημόσιες υπηρεσίες (γραφειοκρατία), το πολιτικό σύστημα, το σύστημα Δικαιοσύνης, το Ευρώ και τελευταίο βεβαίως το κλίμα.
* Οσον αφορά την προέλευση των επιχειρήσεων η πλειοψηφία των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα είναι από επιχειρήσεις εξωτερικού.
* Τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους θεσμούς την έχουν οι ερωτηθέντες στις Ενοπλες Δυνάμεις και ακολουθούν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, η Αστυνομία, η Δικαιοσύνη, η Εκκλησία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, το Κοινοβούλιο, οι συνδικαλιστές, τα ΜΜΕ και τελευταία τα πολιτικά κόμματα.