Η δράση προκαλεί αντίδραση, όχι μόνο στη φυσική αλλά και στην οικονομία.
Περίπου δυόμισι χρόνια μετά το success story της ελληνικής αγοράς των αναψυκτικών, της green cola, από τον προσεχή Απρίλιο η 3Ε πρόκειται να κυκλοφορήσει ένα ομοειδές προϊόν –ίδιας συνταγής (με στέβια) αλλά όχι επωνυμίας –προκειμένου να εξουδετερώσει με την οικονομική δύναμη που διαθέτει έναν μικρό αλλά επικίνδυνο ανταγωνιστή, την ΕΠΑΠ, που λειτουργεί στην ακριτική Ορεστιάδα του Νομού Εβρου.
Ηδη έχουν ενημερωθεί τα τμήματα αγορών των αλυσίδων σουπερμάρκετ. Ωστόσο η επιτυχία της green cola καταγράφεται μήνα με τον μήνα στις μετρήσεις ερευνών της αγοράς, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές της, όπως ήταν ο εφετινός Ιανουάριος.
Οι «επιδόσεις» του πρώτου μήνα του χρόνου ανησύχησαν στα όρια του πανικού σχεδόν το σύνολο των επιχειρήσεων των καταναλωτικών προϊόντων. Η κάμψη της αγοράς των αναψυκτικών ανήλθε στο 11,3%, η coca-cola έχασε περί το 15%, ενώ η green cola κέρδισε πάνω από 4%. Αυτή η περιορισμένης ισχύος ένδειξη ωστόσο είναι αρκετή για να τονίσει τη δυναμικότητα του προϊόντος. Στη διάρκεια του 2016, μία από τις πιο δύσκολες χρονιές, με τρομακτικές αλλαγές στο λιανεμπόριο, η αγορά αναψυκτικών στον τομέα του σουπερμάρκετ έχασε το 10,3% των πωλήσεων.
Σε αυτή την εξαιρετικά δυσμενή περίοδο δύο μόνο εταιρείες κατόρθωσαν να καταγράψουν άνοδο πωλήσεων και προφανώς μεριδίου: η ΕΠΑΠ και η Μαρλαφέκας ΑΕ (Λουξ), η πρώτη 6,5% και η δεύτερη 5,8%. Και αν εξαιρεθεί η κατηγορία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία λόγω της κατάρρευσης της Μαρινόπουλος ΑΕ έχασαν το 38,6%, η εταιρεία που παρουσίασε τη μεγαλύτερη πτώση είναι η 3Ε με 13,8%.
Στη διάρκεια του 2016 οι πωλήσεις της ΕΠΑΠ ανήλθαν σε 14,8 εκατ. ευρώ έναντι 13,8 εκατ. ευρώ το 2015 και τούτο παρά το γεγονός ότι η εταιρεία υπέστη σοβαρή ζημιά, περί τα 2,5 εκατ. ευρώ, από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος ΑΕ –θα επανακτήσει βέβαια το 50% στους επόμενους μήνες.
Εφέτος πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι η άνοδος των πωλήσεων θα κυμανθεί περί το 15%.
Στη διεθνή αγορά
Παράλληλα είναι εξίσου σημαντικό το γεγονός ότι αναπτύσσει το δίκτυό της στη διεθνή αγορά με μάλλον γρήγορους ρυθμούς.
Ηδη υπάρχουν σε εφαρμογή οκτώ συμφωνίες για την παραγωγή του προϊόντος και γίνονται εξαγωγές σε 22 χώρες. Εφέτος μάλιστα αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή ακόμη πέντε συμφωνίες που θα αφορούν ισάριθμες ξένες αγορές για την τοπική παραγωγή του προϊόντος.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές αντιστοιχούν πλέον στο 14% του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας.

Ολα αυτά ήταν αρκετά για να προκληθεί η αντίδραση του «Γολιάθ» της ελληνικής αγοράς και όχι μόνο –ορισμένες πληροφορίες υποστηρίζουν μάλιστα ότι η 3Ε για την παραγωγή του προϊόντος έλαβε το «ΟK» από την Ατλάντα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου βρίσκεται η έδρα του πολυεθνικού κολοσσού της Coca-Cola. Είναι προφανές, υποστηρίζουν πηγές της αγοράς, ότι η άνοδος που έχει παρουσιάσει το σύνολο των μεσαίου και μικρού μεγέθους επιχειρήσεων της αγοράς στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχει προκαλέσει τα αντανακλαστικά της 3Ε, η οποία φαίνεται ότι έχει σχεδιάσει την αντεπίθεσή της για την ανακατάληψη του μεριδίου που έχει απολέσει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ