Τη διαβεβαίωση ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ, έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ο υπουργός κατέθεσε νομοτεχνική βελτίωση σε σχετικό άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία, όπως είπε, τα καθαρά έσοδα από εμπορικές και διαφημιστικές δραστηριότητες θα εγγράφονται ως έσοδα στον προϋπολογισμό της ΣΤΑΣΥ.
Αναφερόμενος σε διάταξη του νομοσχεδίου για τη δυνατότητα της Αττικό Μετρό να συνάψει συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι στόχος είναι να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο περιουσιακά στοιχεία.
«Επειδή υπάρχουν και κινητοποιήσεις των εργαζομένων, πρέπει να πω για να σταματήσει η παραπληροφόρηση, ότι δεν μπαίνει κανένα ιδιωτικοποίησης ή απαξίωσης του ρόλου της ΣΤΑΣΥ. Δεν μπαίνει κανένα θέμα επίσης για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ, γι’ αυτό και καταθέτουμε νομοτεχνική βελτίωση που προβλέπει ότι, ακόμα και αν ο ΟΑΣΑ είναι ο φορέας που θα συνάψει τις συμβάσεις με την Αττικό Μετρό, τα έσοδα αυτά θα εγγράφονται ως έσοδα της ΣΤΑΣΥ. Άρα να μην έχουν καμία ανησυχία οι εργαζόμενοι», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι αυτό που δεν πρόκειται να συνεχιστεί, είναι ο τρόπος με την οποίο γινόταν η αξιοποίηση της περιουσίας της Αττικό Μετρό.
Ο κ. Σπίρτζης κατέθεσε στοιχεία για τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών της ΣΤΑΣΥ από αυτές τις δραστηριότητες. Όπως ειδικότερα ανέφερε, για την αίθουσα του Συντάγματος, το μέγιστο ποσό την τελευταία πενταετία που έχει συλλεχθεί είναι 1.200.000 ευρώ, το 2013 ήταν μόλις 520.000 ευρώ, το 2014 ήταν 857.000 ευρώ και φέτος με μια καλύτερη διαχείριση είναι 1.018.000 ευρώ, «αλλά αυτό αντιστοιχεί σε ένα μικρό ή μεσαίο κατάστημα της πλατείας Συντάγματος, πόσο μάλλον για το σταθμό του μετρό».
Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στους συρμούς το 2013 ήταν 1.289.000 ευρώ, όταν μετακινούνται 1,5 εκατομμύριο επιβάτες κάθε χρόνο. Το 2016 είναι 1.426.000. Τα δε έσοδα από τα πλαίσια στους σταθμούς είναι μόλις 276.841 ευρώ το 2015, 326.755 ευρώ το 2014, το 2016 έφθασε στις 451.000 ευρώ, αλλά τα στοιχεία δείχνουν, ότι ακόμη και το Δεκέμβριο που υπάρχει μεγάλη διαφημιστική ζήτηση, τα πάνελ πάνω από 50% ήταν ελεύθερα, που σημαίνει ότι δεν υπήρξε μηχανισμός για τη θετική αξιοποίηση αυτών των περιουσιακών στοιχείων της Αττικό Μετρό, σημείωσε ο υπουργός Υποδομών.