Οι συναντήσεις των επιτελικών στελεχών των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών Αntenna, Σκάι, Star και Αlpha έχουν πυκνώσει τον τελευταίο καιρό. O γενικός διευθυντής του Antenna Στρατής Λιαρέλλης και οι διευθύνοντες σύμβουλοι Κώστας Κιμπουρόπουλος του Σκάι, Πάνος Κυριακόπουλος του Star και Δημήτρης Φουρλεμάδης του Alpha έχουν εξουσιοδοτηθεί από τους βασικούς μετόχους των καναλιών να προπαρασκευάσουν με όλες τις λεπτομέρειες τη δημιουργία ενός κοινού συνδρομητικού καναλιού μέσα από την πλατφόρμα της Digea.
Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών έχουν πλέον αντιληφθεί ότι το free-to-air μοντέλο είναι ξεπερασμένο και η διαφήμιση που συγκεντρώνει δεν καλύπτει τα κόστη λειτουργίας. Μια τάση που έχει επικρατήσει εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό και θέλει τις υπηρεσίες «ελεύθερου» περιεχομένου να επικεντρώνονται κυρίως στην ενημέρωση και σε χαμηλού κόστους ταινίες. Ολο το υπόλοιπο περιεχόμενο (αθλητικά γεγονότα, καινούργιες προβολές ταινιών, ίδιες παραγωγές τηλεοπτικών σειρών, τηλεπαιχνίδια κ.ά.) περνά μέσα από τη συνδρομητική τηλεόραση (Pay TV). Οι συζητήσεις είναι προχωρημένες και έχουν γίνει και διερευνητικές επαφές με εκπροσώπους της Wind και της Vodafone με αντικείμενο την προώθηση του κοινού συνδρομητικού καναλιού μέσα από τα δίκτυα των δύο εταιρειών συνδυάζοντας ταυτόχρονα υπηρεσίες Internet και σταθερής – κινητής τηλεφωνίας. Και τα τέσσερα κανάλια θα διατηρήσουν το free-to-air περιεχόμενό τους, αλλά αποδυναμωμένο.
Προοπτικές
Εμπειροι παρατηρητές εκτιμούν ότι μπορεί η ιδέα να αποδειχθεί συμφέρουσα και στην πράξη για τους τέσσερις μεγάλους ιδιωτικούς σταθμούς μέλη της ΕΙΤΗΣΕΕ και μετόχων της Digea, αλλά υπάρχει ο σκόπελος του τρόπου διανομής των κερδών από τo κοινό κανάλι και κυρίως οι ισχυρές προσωπικότητες των βασικών μετόχων –Θ. Κυριακού (Αntenna), Ι. Αλαφούζου (Σκάι), Ι. Βαρδινογιάννη (Star) και Δ. Κοντομηνά (Αlpha) –που μπορεί για μικρολεπτομέρειες να τινάξουν τη συμφωνία στον αέρα.
Οι προοπτικές πάντως για ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι απαγορευτικές. Αντιθέτως, σήμερα στην Ελλάδα εκτιμάται ότι υπάρχουν 3,7 εκατ. νοικοκυριά που δεν απολαμβάνουν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης. Γενικότερα, το ποσοστό διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα ανέρχεται στο 24%
Τα νοικοκυριά που πληρώνουν σήμερα συνδρομή για να διασκεδάζουν, να ενημερώνονται και να ψυχαγωγούνται μέσα από πλατφόρμες Pay TV είναι λίγο πάνω από 1 εκατομμύριο.
Συνδρομητές
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η Cosmote ΤV στο τρίτο τρίμηνο του 2016 αριθμούσε 478.000 συνδρομητές, η Forthnet (Νοva) με στοιχεία πρώτου εξαμήνου 2016 διέθετε 460.000 συνδρομητές, ενώ περίπου 100.000 συνδρομητές περιλαμβάνονται στο πελατολόγιο της Vodafone TV (πρώην Ηol my TV) και της Cyta Τηλεόραση.
Οι δύο πρώτες εκπέμπουν μέσω δορυφόρου και οι δύο τελευταίες μέσω Διαδικτύου.
Από την άλλη πλευρά, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν πως μπορεί η αγορά να μην έχει «πιάσει ταβάνι» αλλά είναι εμφανές ότι εισέρχεται σε περίοδο ωρίμασης. «Οι ρυθμοί ανάπτυξης θα είναι αυξητικοί, όχι όμως με τις ποσοστιαίες μεταβολές των πρώτων χρόνων» τονίζουν χαρακτηριστικά.
Εν τω μεταξύ στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης εργάζονται πυρετωδώς για να προετοιμάσουν τον νέο διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών, ενώ παράλληλα «τρέχει» και η διαβούλευση με τους θεσμικούς φορείς.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ακύρωση του τελευταίου διαγωνισμού από το Συμβούλιο της Επικρατείας το Δημόσιο οφείλει να επιστρέψει την πρώτη δόση που είχαν καταβάλει οι τέσσερις υπερθεματιστές.
Ο Antenna έχει να λαμβάνει 25,3 εκατ. ευρώ, ο Σκάι 14,5 εκατ. ευρώ, η Dimera του κ. Ιβάν Σαββίδη 20,5 εκατ. ευρώ και η Αlter Ego του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη 24,6 εκατ. ευρώ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ