Την βεβαιότητα ότι θα κλείσει η αξιολόγηση και ότι τον Απρίλιο τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ θα δείξουν πως η χώρα έχει μπει σε ανοδική πορεία εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας το μεσημέρι της Παρασκευής στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας, της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, στο Κρουαζιερόπλοιο CELESTYAL NEFELI, στο λιμάνι του Πειραιά. Παράλληλα γνωστοποίησε την πρότασή του προς τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου, να αναλάβουν πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου ναυτιλιακού κέντρου στον Πειραιά, με υποδομές και δομές που θα προκαλεί το ενδιαφέρον των εταιρειών.
Ο υπουργός, τόνισε ότι ξεκίνησε μία νέα δυναμική προσπάθεια που θέλει όλους τους θεσμούς της ναυτιλίας συμμέτοχους για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η πατρίδα μας.
Για την ακτοπλοΐα και τη νησιωτικότητα είπε ότι το υπουργείο καταβάλλει προσπάθειες διεκδίκησης κάποιων ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην τρέχουσα περίοδο, ενώ για την Ναυπηγοεπισκευή είπε ότι στόχος είναι η αποδέσμευση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η αξιοποίηση ολόκληρου του κλάδου καθώς υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες.
Σημείωσε επίσης ότι το υπουργείο παραμένει ανοιχτό σε παρατηρήσεις για το πολυνομοσχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και ζήτησε συνεργασία και συνεννόηση από όλους και με όλους, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορεών Ναυτιλίας κ. Θεόδωρος Κόντες στην ομιλία του είπε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο που κυμαίνεται περίπου 7%.
«Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης, είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιεροπλοίων τρίτης γενιάς, στο σύνολό τους 78 για την επόμενη δεκαετία,» ανέφερε ο κ.Κόντες και πρόσθεσε ότι η προσέλκυση των κρουαζιεροπλοίων στους Ελληνικούς λιμένες, δεν εξαρτάται μόνο από τη νομοθετική ρύθμιση που έγινε για το cabotage, αλλά έχει και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα:
– Την εσωτερική κατάσταση από πλευράς εργασιακής ειρήνης στους λιμένας, καθώς και στον παράγοντα ασφάλεια –security.
– Την ομαλότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
– Τη σταθερή πολιτική που σχετίζεται με την τουριστική ναυτιλία και τον τουρισμό γενικότερα.
– Τις υποδομές στους λιμένες και τα αεροδρόμια.
– Το δίκτυο των αεροπορικών απ’ ευθείας συνδέσεων με μακρινές χώρες –υπερατλαντικές πτήσεις.
– Την τιμολογιακή πολιτική των λιμένων, καθώς και αυτήν που αφορά τα τέλη αεροδρομίων.
– Την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Αναφερόμενος στη συγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, είπε ότι η Ένωση επιδιώκει πάντα την προώθηση θεμάτων με προτεραιότητα, σε αυτά που επείγουν προς ρύθμιση με στόχο όπως, με την έναρξη της φετινής τουριστικής περιόδου, να υπάρχει πρόοδος.
Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης στην ομιλία του είπε ότι ο δήμος έχει μια στρατηγική και ένα πλάνο προκειμένου ο Πειραιάς να έχει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τον κλάδο της κρουαζιέρας.
Ο χρόνος που θα το πετύχουμε δεν εξαρτάται μόνο από μας, εξαρτάται από τη σταθεροποίηση –αν θα υπάρξει –της χώρας και της οικονομίας μας, τόνισε ο κ.Μώραλης και πρόσθεσε ότι σε ό,τι αφορά τον τουρισμό αλλά και επιμέρους θέματα που αφορούν την κρουαζιέρα, έχει εγκριθεί από τον ΕΟΤ ο τουριστικός σχεδιασμός.
Αναφέρθηκε στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης, όπου πολλά ζητήματα που απασχολούν την κρουαζιέρα, αναπλάσεις, οδοποιία, δρόμοι, θα αρχίσουν να δρομολογούνται.
Για το κυκλοφοριακό λόγω των έργων ο Δήμαρχος Πειραιά είπε ότι πράγματι ταλανίζει όλους τους Πειραιώτες και τους επισκέπτες αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να το λύσει μια δημοτική αρχή από μόνη της.
«Νομίζω ότι με τον Υπουργό που είναι εδώ, πρέπει να υπάρξει πίεση στην Κυβέρνηση, τους καλοκαιρινούς μήνες τουλάχιστον, να αυξηθεί η δύναμη της τροχαίας στον Δήμο Πειραιά.
Είναι απαράδεκτο η Τροχαία Πειραιά, να αντιμετωπίζεται ως μία οποιαδήποτε τροχαία, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη, το τεράστιο ποσοστό κόσμου που περνάει είτε για την ακτοπλοΐα είτε για την κρουαζιέρα. Άρα νομίζω είναι θέμα ανθρώπινου δυναμικού. Δυστυχώς δεν μπορούμε να «φαρδύνουμε», να ανοίξουμε δρόμους, που είναι ένα πάγιο αίτημα της κρουαζιέρας. Δεν γίνεται να ρίξουμε πολυκατοικίες στην Μιαούλη για να διαπλατυνθεί ο δρόμος. Άρα θέλω να πω ότι κάποια πράγματα μπορούν να γίνουν και άλλα δεν γίνονται γιατί οι πόλεις μας και δει ο Πειραιάς, χτίστηκαν έτσι. Και παρεμβάσεις πάρα πολύ μεγάλες, σαν αυτές που θα ήθελε η κρουαζιέρα και όχι μόνο η κρουαζιέρα αλλά και εμείς οι ίδιοι, δεν γίνονται. Οι πύλες εισόδου και εξόδου της πόλης είναι σχεδόν συγκεκριμένες. Μικρές αλλαγές μπορούν να γίνουν» ανέφερε ο κ.Μώραλης.