Πιο «αγαπησιάρικοι» εμφανίζονται στα social media οι χρήστες υπολογιστών Mac, σύμφωνα με τελευταία μελέτη της Kaspersky Lab. Με αφορμή μάλιστα τη γιορτή των ερωτευμένων στις 14 Φεβρουαρίου, η ρωσική εταιρεία ασφαλείας αποκάλυψε ότι συγκεκριμένοι χρήστες ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους, λόγω των πληθωρικών εκφράσεων αγάπης που χρησιμοποιούν στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε για χάρη της Kaspersky Lab από τη γαλλική εταιρεία έρευνας Toluna, μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου του 2016, συμμετείχαν συνολικά 16.750 χρήστες ηλικίας άνω των 16 ετών από 18 χώρες, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα online ερωτηματολόγιο.
«Υπερδικτυωμένοι» οι χρήστες Mac
Βάσει των στοιχείων που συνέλεξαν οι ειδικοί, φάνηκε ότι οι κάτοχοι υπολογιστών Mac συχνά χρησιμοποιούν τα social media για να κάνουν γνωριμίες. Το 14% αυτών παραδέχεται ότι χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα για να κάνει σχέση, ενώ το 11% μπαίνει στις δημοφιλείς ιστοσελίδες με σκοπό την αναζήτηση σεξουαλικών συντρόφων. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα συγκεκριμένα ποσοστά είναι σχεδόν διπλάσια από τον μέσο όρο επί του συνόλου των ερωτηθέντων (δηλαδή 8% και 5% αντίστοιχα).
Για τον λόγο αυτόν, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι χρήστες υπολογιστών Mac εμφανίζονται πιο αποκαλυπτικοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως προς την προσωπική τους κατάσταση και τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό. Πρόκειται για ποσοστά τα οποία αγγίζουν το 83% και 70%, έναντι στο 63% και 44% των υπολοίπων χρηστών αντίστοιχα. Οι πρώτοι μάλιστα δηλώνουν ότι μπορούν εύκολα να μοιραστούν τις προσωπικές τους στιγμές στα social media με ποσοστό που φτάνει το 31%, συγκριτικά με μόλις το 16% των υπόλοιπων χρηστών.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σχέσεις
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τα τελευταία χρόνια, πέρα από τον τρόπο επικοινωνίας των χρηστών, φαίνεται να επηρεάζουν και την προσωπική τους ζωή. Σχεδόν το 50% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι σχέσεις τους έχουν βελτιωθεί χάρη στα social media. To ποσοστό αυτό στην περίπτωση των χρηστών Mac ανεβαίνει στο 68%.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι αυτό ενδεχομένως να συμβαίνει καθότι οι «υπερδικτυωμένοι» αυτοί χρήστες τείνουν να επικοινωνούν ακόμη περισσότερο με τους συντρόφους τους μέσω των social media. Αναλυτικά, το 45% επιλέγει τον συγκεκριμένο τρόπο επικοινωνίας με τους αγαπημένους του, τη στιγμή που ο μέσος όρος επί του συνόλου των ερωτηθέντων έφτανε το 36%.
«Δεν έχουμε καταφέρει να παρατηρήσουμε πώς οι εικονικές δραστηριότητες έχουν αρχίσει να επηρεάζουν τη ζωή μας, συμπεριλαμβανομένων των σχέσεων με τους αγαπημένους μας. Φυσικά, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα κοινωνικά δίκτυα είναι μια πραγματική ευλογία: μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε περισσότερο με τους ανθρώπους που δεν βρίσκονται δίπλα μας σε φυσική διάσταση, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τους κινδύνους που κρύβει αυτού του είδους η επικοινωνία. Οι σχέσεις μπορεί να επηρεαστούν αρνητικά, ή ακόμη και να καταστραφούν από τα κοινωνικά δίκτυα, οπότε θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το τι μοιραζόμαστε με τους φίλους μας και πώς μπορεί αυτό να τους επηρεάσει» σχολίασε ο Αντρέι Μοχόλα, Head of Consumer Business της Kaspersky Lab.
Επειδή όμως ο διαδικτυακός «πυρετός» του έρωτα μπορεί να κρύβει και κινδύνους, οι ειδικοί της Kaspersky Lab συνιστούν τη χρήση αξιόπιστων λύσεων προστασίας.
HeliosPlus