67ο φεστιβάλ Βερολίνου: Δυσλειτουργικές οικογένειες και παρέες

To κρύο είναι έντονο, η κίνηση στους δρόμους αραιή με τον παγωμένο αέρα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να φέρει χιόνι.

Bερολίνο, αποστολή

To κρύο είναι έντονο, η κίνηση στους δρόμους αραιή με τον παγωμένο αέρα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να φέρει χιόνι.

Όμως οι αίθουσες είναι γεμάτες γιατί τα γρανάζια του 67ου φεστιβάλ Βερολίνου έχουν ήδη μπει σε λειτουργία. Αστέρες πηγαινοέρχονται, πανικός επικρατεί στο ξενοδοχείο Hyatt, πυρήνα του φεστιβάλ καθώς στον πρώτο όροφο παραχωρούνται καθημερινά οι συνεντεύξεις Τύπου.

Το μεσημέρι της Παρασκευής ο Ρίτσαρντ Γκιρ, η Ρεμπέκα Χολ και η Λόρα Λίνεϊ μίλησαν για την συμμετοχή τους στην τελευταία ταινία του Ορεν Μόβερμαν «Το δείπνο» (The dinner), ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας, ένα μεγάλο μέρος από το καστ της πάλαι ποτέ cult ταινίας των ‘90ς «Trainspotting», βρέθηκε στο ξενοδοχείο Hyatt εφόσον η Μπερλινάλε φιλοξενεί την «συνέχεια» εκείνης της ταινίας, το «T2 Trainspotting», γυρισμένο και αυτό από τον σκηνοθέτη, τον Ντάνι Μπόιλ («Slumdog millionaire»).

Το «Δείπνο» βασίζεται στο μπεστ σέλερ του Ολλανδού συγγραφέα Χέρμαν Κοχ (στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο) και αναφέρεται στην δυσλειτουργία δυο φαινομενικά καλοβαλμένων οικογενειών και κυρίως στην αδυναμία επικοινωνίας και επαφής των γονέων με τα παιδιά τους.

Κατά την διάρκεια ενός δείπνου σε εστιατόριο υπερπολυτελείας (το μενού είναι ένας από τους πρωταγωνιστές!), δύο ζευγάρια (Στιβ Κούγκαν, Λόρα Λίνεϊ και Ρίτσαρντ Γκιρ -Ρεμπέκα Χολ) προσπαθούν να καταλήξουν στο τι πρέπει να κάνουν ώστε να διαχειριστούν σωστά μια φρικαλέα πράξη των παιδιών τους, ένα έγκλημα του χειρίστου είδους. Οι δύο πατεράδες είναι επίσης αδέλφια κι αυτό δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση, ενώ όσο η ταινία «ξεδιπλώνει» το παρελθόν τους, τόσο περισσότερες σκιές διακρίνονται στην ιστορία τους. Όμως το πιο καίριο ερώτημα της ταινίας και εκείνο που κέντρισε το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη Οβεν Μόβερμαν, είναι «μέχρι που μπορείς να φτάσεις προκειμένου να προστατέψεις τα παιδιά σου;»

Ποιος δεν θυμάται το «Trainspotting»; Ναρκωτικά, βρόμικα χρήματα και αδιέξοδο στην Γλασκόβη του 1995, μέσα από τις προκλητικές σελίδες του μπεστ σέλερ του Ερβιν Γουέλς και με ήρωες μια παρέα νέων, που περπατούν στις πιο επικίνδυνες ζώνες της ζωής. Η ταινία απέκτησε φανατικούς οπαδούς και μετέτρεψε σε σταρ τον Γιούαν Μακ Γκρέγκορ, κεντρικό ήρωα της ιστορίας. Το «Trainspotting» έκλεινε στο Λονδίνο όπου ο ήρωας του Μακ Γκρέγκορ, ο Μαρκ, άφησε τους φίλους του «μπουκάλες» κλέβοντας τις 16 χιλιάδες λίρες Αγγλίας που είχαν βγάλει πουλώντας ηρωίνη.

Με αυτά τα δεδομένα «γεννήθηκε» κατ’ αρχάς η ιστορία εκδίκησης που υπάρχει στο φόντο της δεύτερης ταινίας στην οποία πρωταγωνιστούν τα ίδια πρόσωπα (εκτός του Μακ Γκρέγκορ, οι Ρόμπερτ Καρλάιλ, Τζόνι Λι Μίλερ, Γιούαν Μπρέμνερ). Τα 21 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την εποχή του «Trainspotting» είναι μεν πολλά, όμως για τον σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ δίνουν και έναν λόγο ύπαρξης για την δεύτερη ταινία. Δίνουν το περιθώριο για έρευνα γύρω από μεγαλύτερα θέματα από το τι σημαίνει να έχεις μεγαλώσει, μέχρι τον απολογισμό του τι έχεις κάνει τελικά μέχρι τώρα; Γι’ αυτό και το «Τ2» ξεφεύγει από το επίπεδο της ταινίας εκδίκησης αποκτώντας κύρος.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.