Σκληρή ανακοίνωση με αποδέκτες τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος εξέδωσε το απόγευμα της Τετάρτης το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στις καταγγελίες περί διακοπής σύνδεσης στο Ιντερνετ σε 125 υπηρεσίες και σκάφη του Σώματος.
Ειδικότερα στην ανακοίνωση του υπουργείου, που εκδόθηκε με περίπου 24 ώρες καθυστέρηση από τη σχετική ανακοίνωση της Ενωσης των αξιωματικών ΛΣ και αφού γίνεται λόγος για «ανυπόστατα δημοσιεύματα σε ορισμένα ΜΜΕ και Blog» αναφέρεται ότι: «Σήμερα δεν διακόπηκε η παροχή του Internet σε καμία Υπηρεσία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Επειδή έληγε η παροχή Υπηρεσιών Internet, που κάλυπτε τις 125 αυτές Υπηρεσίες, το Υπουργείο, εγκαίρως προκήρυξε μειοδοτικό διαγωνισμό, οποίος δεν τελεσφόρησε.Το υπουργείο, μετά από διαπραγματεύσεις, εξασφάλισε ευγενική χορηγία από τον Όμιλο ΟΤΕ, με την οποία, οι 125 Υπηρεσίες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχουν δωρεάν Internet, επί ένα χρόνο. Μέχρι να ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις το Υπουργείο είχε δώσει, προληπτικά, οδηγίες προς τις Υπηρεσίες αυτές, για το πώς θα λαμβάνουν το ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο. Η χορηγία του Ομίλου ΟΤΕ επέτρεψε να μη χρειαστεί η εφαρμογή των οδηγιών αυτών».
Τονίζεται ακόμη ότι «με τη χορηγία του Ομίλου ΟΤΕ, το Ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί δεκάδες χιλιάδες ευρώ, για ένα χρόνο».
Στη συνέχεια το υπουργείο κατηγορεί τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους λέγοντας ότι «οι συνδικαλιστές του Λιμενικού Σώματος οι οποίοι υπέγραψαν την ανακοίνωση για δήθεν διακοπή του Internet, εκτός του ότι εξέθεσαν την υπηρεσία τους, δίνοντας την εικόνα ενός σχεδόν υπό διάλυση οργανισμού, δεν είχαν την εντιμότητα να ρωτήσουν τους συναδέλφους τους αξιωματικούς σε τι στάδιο βρισκόταν η υπόθεση, για την οποία εργάστηκαν η πολιτική και η στρατιωτική ηγεσία του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής. Οι συγκεκριμένοι συνδικαλιστές δεν είχαν ούτε την επαγγελματική επάρκεια να επαληθεύσουν τα γραφόμενα, στη σχετική ανακοίνωσή τους».
Υπενθυμίζεται ότι στο σχετικό έγγραφο της αρμόδιας υπηρεσίας του Αρχηγείου του ΛΣ που εστάλη με την ένδειξη «επείγον» στις 24 Ιανουαρίου αναφερόταν: «Γνωρίζεται ότι στο πλαίσιο της (α) σχετικής σύμβασης εγκαταστάθηκαν και λειτουργούν από τα τέλη του 2014 γραμμές δεδομένων τύπου ADSL και 3G συνοδευόμενες από τον απαραίτητο δικτυακό εξοπλισμό σε 125 Λιμενικές Αρχές, Περιφερειακές Υπηρεσίες και Επιχειρησιακά μέσα του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο παράρτημα. Για τις εν λόγω γραμμές δεδομένων και σύμφωνα με την ανωτέρω (γ) σχετική, ο Ανάδοχος θα συνεχίσει να παρέχει τις υπηρεσίες διαδικτύου μέχρι την 31-01-2017 οπότε και θα διακοπούν οριστικά οι σχετικές γραμμές δεδομένων με αποτέλεσμα τη διακοπή πρόσβασης των ανωτέρω υπηρεσιών στο διαδίκτυο, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) και εν γένει τις εσωτερικές εφαρμογές του ΑΛΣ-ΕΛΑΚΤ».
Και σημειώνεται «ότι εκ μέρους των συναρμόδιων υπηρεσιών του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές ενέργειες για την εξεύρεση πιστώσεων και την υλοποίηση διαγωνιστικής διαδικασίας για την εξασφάλιση διασύνδεσης με νέες γραμμές δεδομένων των προαναφερόμενων Λιμενικών Αρχών, διαδικασία η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη και εκτιμάται να έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη του Μαρτίου 2017. Στο πλαίσιο αυτό και όσον αφορά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), σας γνωρίζουμε ότι ο φάκελος εισερχόμενης αλληλογραφίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (inbox) των υπηρεσιών του συνημμένου παραρτήματος, θα είναι προσβάσιμος και από την προϊσταμένη Λιμενική Αρχή στην οποία υπάγονται, χωρίς να παύει η δυνατότητα πρόσβασης των Υπηρεσιών από εξωγενή σύνδεση διαδικτύου».
Επιπλέον, «όσον αφορά τις υπόλοιπες διοικητικές-υπηρεσιακές εφαρμογές [ΣΔΑΠ, Αναζητήσεις ΠΥΘΕΑΣ, SafeSeaNet-IMP, διαχείριση αδειών εκμίσθωσης (SafeWaterSports), e-παράβολο], παρακαλούνται οι κεντρικές υπηρεσίες / διευθύνσεις που έχουν την κεντρική διαχείρισή τους να μεριμνήσουν για παροχή οδηγιών εναλλακτικής λειτουργίας τους».