Ενα οικογενειακό εργαστήριο ζυμαρικών, με το όνομα «Σοφίας Γεύσεις», από ένα μικρό χωριό στην Ξάνθη έχει συνδυάσει τις παραδοσιακές συνταγές του τόπου με μοντέρνες πινελιές, χρησιμοποιώντας ποιοτικά υλικά, με αποτέλεσμα να έχει επεκταθεί και σε άλλες χώρες, όπως τη Γερμανία.
Η εταιρεία βρίσκεται στο απομακρυσμένο Σούνιο Ξάνθης, ένα μικρό χωριό στους πρόποδες του όρους Ροδόπη και κοντά στη λίμνη Βιστωνίδα, δημιουργήθηκε το 2011 με στόχο την αναβίωση και τη διατήρηση της θρακιώτικης γαστρονομίας με παραδοσιακές συνταγές, όπως οι χυλοπίτες, οι τραχανάδες, το κουσκούς, οι χυλοπίτες λαχανικών, με αγνές πρώτες ύλες και χωρίς χρωστικές και συντηρητικά. Πίσω από αυτό το εγχείρημα βρίσκεται το ζευγάρι Κώστας Κωνσταντινίδης και Σοφία Σεβαστού, από την οποία άλλωστε δόθηκε και το όνομα στην εταιρεία αλλά και από σεβασμό στη σοφία της παράδοσης. Οι παλιές συνταγές τηρούνται αλλά υπάρχουν και καινούργιες, όπως οι χυλοπίτες με μελάνι σουπιάς, με παντζάρι ή με σπανάκι. Αυτό που κάνει την εταιρεία να διαφέρει, όπως ανέφερε η κυρία Σοφία Σεβαστού είναι «η προσοχή που δίνουμε στα προϊόντα. Πριν περάσει στην παραγωγή μια συνταγή βγάζουμε δείγματα τα οποία μοιράζουμε για να πάρουμε γνώμες και να κάνουμε τις ανάλογες βελτιώσεις. Ενα άλλο σημείο που προσέχουμε είναι η σταθερότητα της ποιότητας και της γεύσης και τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ».
Η επιθυμία και το μεράκι για την τοπική γαστρονομία υπήρχε χρόνια στο ζευγάρι των επιχειρηματιών από την Ξάνθη, αλλά η ιδέα προέκυψε στα χρόνια της κρίσης, «από την ανασφάλεια που αρχίσαμε να νιώθουμε στον ιδιωτικό τομέα και την ανάγκη να κάνουμε κάτι δημιουργικό» όπως ανέφερε η ίδια.
19 προϊόντα
Το εργαστήριο δημιουργήθηκε στο τέλος του 2011 και τα πρώτα προϊόντα κυκλοφόρησαν στην αγορά τον Μάρτιο του 2012. Σήμερα η εταιρεία «Σοφίας Γεύσεις» διαθέτει 19 κωδικούς, όπως χυλοπίτες, κουσκούς, παπαρδέλες, κριθαράκι, χυλοπιτάκι, χυλοπίτες με μελάνι σουπιάς, τραχανάς κ.ά. Τα προϊόντα, εκτός από την έδρα της εταιρείας στην Ξάνθη, οι καταναλωτές μπορούν να τα συναντήσουν σε αρκετά σημεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.
Επιπλέον η εταιρεία έχει εξαπλωθεί και στο εξωτερικό, όπως στη Γερμανία και στη Βουλγαρία, χωρίς να το έχουν προκαλέσει οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, όπως υποστηρίζουν, ενώ συνεχώς τους προσεγγίζουν και από άλλες χώρες της ΕΕ και των ΗΠΑ.
Πάντως στο εξωτερικό, συνεχίζει η ίδια, «κυριαρχεί η άποψη ότι τα ελληνικά προϊόντα είναι ποιοτικά και όχι αδίκως, αφού για να φθάσει ένα ελληνικό προϊόν στην Ευρώπη, κυρίαρχος παράγοντας για την επιλογή του είναι η ποιότητα». Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η αγορά εξοπλισμού για αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας του εργαστηρίου.
Οσον αφορά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εταιρεία, καταλήγει η επιχειρηματίας, είναι ότι λόγω της μεγάλης απόστασης από την Κεντρική Ελλάδα τα μεταφορικά είναι υψηλότερα με αποτέλεσμα το κόστος των προϊόντων να είναι ελαφρώς ανεβασμένο σε σχέση με ανταγωνιστικά προϊόντα. Αλλωστε ο ανταγωνισμός στα ζυμαρικά είναι μεγάλος, διότι από τη μια υπάρχουν οι μεγάλες εταιρείες και από την άλλη υπάρχουν και διάφοροι συνεταιρισμοί γυναικών, ΚΟΙΝΣΕΠ, οι οποίοι έχουν πολλές απαλλαγές από υποχρεώσεις προς το κράτος, οπότε και γίνονται ανταγωνιστικοί εις βάρος των μικρών, ανεξάρτητων εταιρειών.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ