Ρεαλιστικός ή μη, ο στόχος είναι ξεκάθαρος. Μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, ως το σωτήριο έτος 2025 δηλαδή, η Volkswagen φιλοδοξεί να διαθέτει σε ετήσια βάση 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα. Τα πρώτα, διστακτικά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Το παράδειγμα των ηλεκτρικών εκδόσεων του λιλιπούτειου up! και του δημοφιλούς Golf είναι χαρακτηριστικό, όχι όμως και… αρκετό για να εξασφαλίσει στη γερμανική φίρμα το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Νέα ταυτότητα
Αφετηρία για την ηλεκτροκίνητη εποχή της Volkswagen αποτέλεσε η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στο Παρίσι. Εκεί η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποκάλυψε το I.D.3 με την υπόσχεση ότι το ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο με τον φουτουριστικό σχεδιασμό και την αυτονομία των 600 χιλιομέτρων θα οδηγηθεί στις γραμμές παραγωγής το 2020.
Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά η Volkswagen επιλέγει το Detroit για την παγκόσμια πρεμιέρα ενός ακόμα ηλεκτροκίνητου οχήματος. Ο λόγος για το πρωτότυπο I.D. BUZZ, το οποίο αν και απευθύνεται στο μέλλον πραγματοποιεί σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στο παρελθόν. Οι αναλογίες ενός τυπικού van, οι σχεδόν κάθετες γυάλινες επιφάνειες και η εξίσου εμφανής καμπυλότητα του «ρύγχους» παραπέμπουν εμμέσως πλην σαφώς στο θρυλικό T1.
Το I.D. BUZZ ωστόσο δεν ξεχωρίζει αποκλειστικά για τη ρετρό διάθεση του σχεδιασμού του. Πίσω από τις επιφάνειες του αμαξώματός του «κρύβεται» η επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας που πρόκειται να φιλοξενήσει όλες τις αμιγώς ηλεκτροκίνητες προτάσεις της Volkswagen, όπως άλλωστε οι δύο ηλεκτροκινητήρες –ένας σε κάθε άξονα –συνδυαστικής απόδοσης 374 ίππων και οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Οι τελευταίες βρίσκονται τοποθετημένες στο δάπεδο του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας με τη χωρητικότητα των 111 kWh αυτονομία που σύμφωνα με τους ανθρώπους της γερμανικής φίρμας μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 600 χιλιόμετρα.
Αυτονόμηση
Εκτός των άλλων, το I.D. BUZZ πρόκειται να αποτελέσει το πρώτο πλήρως αυτόνομο van του πλανήτη, διαθέτοντας τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό. Το «I.D. Pilot», όπως το ονομάζει η Volkswagen, αναλαμβάνει την επεξεργασία των δεδομένων που συλλέγονται από ένα σύνθετο σύστημα αισθητήρων και καμερών, καθώς και τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, καθιστώντας περιττή τη φυσική παρουσία-συμβολή του οδηγού.
Με οκτώ θέσεις στο εσωτερικό του και πλήθος εφαρμογών που εγγυώνται άνεση και ασφάλεια στον υπέρτατο βαθμό, το I.D. BUZZ έχει ήδη εξασφαλίσει μια θέση στο ηλεκτροκίνητο μέλλον της Volkswagen. Aν οι προθέσεις τις γερμανικής φίρμας επιβεβαιωθούν, τότε ο ηλεκτροκίνητος διάδοχος του περίφημου T1 θα περάσει στην παραγωγή ως μια πλήρως αυτόνομη πρόταση το 2025.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ