Σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων κυριαρχεί η αξιωματική αρχή ότι η ενασχόληση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό θα επιφέρει νομοτελειακά βελτιώσεις σε κάθε επίπεδο. Κάπως έτσι οι άνθρωποι τoυ Affalterbach θα πρέπει να «πείσμωσαν» που η αγωνιστική επιτυχία της AMG GT3 στην αντίστοιχη κατηγορία δεν μεταφράστηκε σε ισάξια εμπορικά αποτελέσματα για το «πολιτικό» alter ego της, την ΑΜG GT S, επιλέγοντας να δώσουν ως απάντηση την GT R.
Με αυτό το σκεπτικό, η βασισμένη στην AMG GT S, GT R μεταφράζει την απλή και δοκιμασμένη συνταγή του πιο γρήγορα και πιο οριακά από οδηγικής πλευράς, σε χαμηλότερο βάρος, περισσότερη ισχύ, αυξημένη πρόσφυση και αμεσότερες αντιδράσεις. Το μικρότερο βάρος έχει επιτευχθεί χάρη σε μια ολιστική προσέγγιση που υπαγορεύει, μεταξύ άλλων, νέους σφυρήλατους τροχούς, νέα μέρη από ανθρακονήματα σε δομικά στοιχεία του πλαισίου, λιγότερη ηχομόνωση, μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου και καθίσματα κατασκευασμένα από ελαφρύτερα υλικά.
Ο πίσω άξονας καλείται να διαχειριστεί την καταιγιστική ισχύ των 585 ίππων και 700 Nm ροπής μιας αναβαθμισμένης εκδοχής του γνωστού biturbo V8 των 4,0 λίτρων ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση συνοδεύεται και από μια ενεργή βάση στήριξης και μια πλήρως αναβαθμισμένη πολλαπλή εισαγωγής προς όφελος της ισχύος όσο και της απόκρισης.
Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω αλλαγών είναι η δυνατότητα επιτάχυνσης της AMG GT R από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 318 χλμ./ώρα, μεγέθη που καθιστούν τη συγκεκριμένη έκδοση την πιο σκληροπυρηνική AMG που έχει δημιουργήσει διαχρονικά το Affalterbach, τόσο από άποψη απόλυτων μεγεθών όσο και επί το έργον.
Ο κινητήρας «ξυπνά» με έναν ελκυστικό και μπάσο βρυχηθμό που τον κατατάσσει στους καλύτερους V8. Το σύνολο συμπληρώνεται από την παρουσία του εξαιρετικά γρήγορου στις εναλλαγές των σχέσεων αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της AMG το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το ακόμα καλύτερο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι παραπάνω προδιαγραφές δεν αποτελούν «νεκρό γράμμα» του νόμου ή απλά μια κίνηση εντυπωσιασμού αλλά μεταφέρονται απολύτως αρμονικά όσο και εκκωφαντικά στον δρόμο, με την AMG GT R να αποτελεί το καλύτερο οδηγικά αυτοκίνητο που έχει δημιουργήσει το Affalterbach χάρη και στην παρουσία των ρυθμιζόμενων καθ’ ύψος ενεργών αναρτήσεων που συντείνουν σε ένα σύνολο το οποίο σου δίνει μια ενισχυμένη αίσθηση σύνδεσης με την άσφαλτο, όντας παράλληλα ιδιαίτερα πολιτισμένο.
Ενα άλλο στοιχείο που διαπιστώνει κανείς είναι η σαφώς καλύτερη αίσθηση της θέσης των μπροστινών τροχών ενώ σε ό,τι αφορά το τιμόνι, παρ’ όλο που δεν βρίθει πληροφόρησης, εξακολουθεί να είναι πιο καλοζυγισμένο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της AMG.
Αισθητά βελτιωμένη όσο και εντυπωσιακή είναι η οδική της συμπεριφορά και στις γρήγορες στροφές χάρη τόσο στα φαρδύτερα ελαστικά όσο και τα μεγαλύτερα μετατρόχια και φυσικά χάρη στην παρουσία του συστήματος τετραδιεύθυνσης και τη βελτιωμένη αεροδυναμική που αυξάνει παράλληλα την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες.
Η χρησιμότητα των αλλαγών είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στην οδήγηση σε πίστα, ωστόσο ο γενικός κανόνας συνήθως επιβάλλει ότι οι ενισχυμένες αγωνιστικές αρετές ενός αυτοκινήτου αποβαίνουν εις βάρος της χρηστικότητάς του στον δρόμο, κάτι που δεν ισχύει όμως για την AMG GT R, η οποία κερδίζει εύκολα τον τίτλο της καλύτερης του εξωτικού είδους των GT όπου ανήκει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ