Στη γλώσσα των αριθμών το Audi Q5 θα είναι πάντοτε κάτι περισσότερο από ένα μεσαίου μεγέθους SUV. Με περισσότερες από 510.000 πωλήσεις παγκοσμίως αναδεικνύεται το δημοφιλέστερο και πιο επιτυχημένο premium SUV, ένας τίτλος που σημαίνει πολλά για την πρώτη γενιά του μοντέλου αλλά ακόμη περισσότερα για τη δεύτερη, η οποία θα διατίθεται τις επόμενες εβδομάδες και στην Ελλάδα με τιμή εκκίνησης τα 50.500 ευρώ.
Εναρμονισμένο με τη νέα αισθητική ταυτότητα της Audi, το αυτοκίνητο που βλέπετε στις φωτογραφίες μοιάζει «ίδιο» με αυτό το οποίο διαδέχεται αλλά είναι πολύ διαφορετικό στα κρισιμότερα σημεία αυτής της κατηγορίας.
Διαθέτει βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή –Cd 0.30 –χάρη στη σχεδίαση της οροφής, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ή υψηλής ανάλυσης Matrix LED με ανακατεύθυνση της φωτεινής δέσμης τους ανάλογα με τη γωνία των μπροστινών τροχών και την κατεύθυνση του αυτοκινήτου, μικρότερο βάρος λόγω της αρχιτεκτονικής MLB, η οποία αξιοποιείται τόσο στο Α4 όσο και στο Q7, και ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις.
Τίποτε ωστόσο δεν είναι πιο εμφανές εδώ από τον ρόλο της τεχνολογίας, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σύστημα τετρακίνησης, στις αναρτήσεις και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.
Η νέας γενιάς τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει τη μετάδοση στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται ενώ επανέρχεται άμεσα αν το σύστημα διαγνώσει ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Q5 στον δρόμο προσθέτοντας πόντους στον σπορ χαρακτήρα του, τον οποίο υπηρετούν τόσο η νέα ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης όσο και η καινούργια ανάρτηση πέντε συνδέσμων.
Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν στη διάθεσή τους δύο επιλογές ελατηρίων και αμορτισέρ, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επιλογής, για πρώτη φορά, αερανάρτησης μέσω της οποίας μεταβάλλεται και η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος για ευκολότερη φόρτωση και για την πρόσβαση σε πιο δύσβατα εδάφη.
Στο νέο Q5 ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ συνολικά επτά προγραμμάτων οδήγησης, με τα lift/offroad και allroad να ενισχύουν θεαματικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου, το οποίο θα διατίθεται με δύο δίλιτρους πετρελαιοκινητήρες απόδοσης 150 και 190 ίππων και τον βενζινοκινητήρα 2.0 TFSI, ισχύος 252 ίππων, που καταναλώνει 6,8 λίτρα/100 χλμ. εκλύοντας 154 γραμμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.
Τρεις, ανάλογα με την έκδοση όμως, θα είναι και οι επιλογές κιβωτίων ταχυτήτων -μηχανικό έξι σχέσεων, S tronic 7 ταχυτήτων και Tiptronic 8 σχέσεων, ενώ στα highlights του μοντέλου, πέρα από το virtual cockpit των 12,3 ιντσών, περιλαμβάνεται και η λειτουργία «προσωπικής βοήθειας πλοήγησης», η οποία συνδέει τους συχνότερους προορισμούς του οδηγού με χρηστικές πληροφορίες και σημεία στάθμευσης εκεί, ανάλογα με την ώρα της διαδρομής.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ