Τα σχέδια του Ντόναλντ Τραμπ να χτίσει το περίφημο τείχος στα σύνορα με το Μεξικό δεν προκάλεσαν έκπληξη, αφού στην πραγματικότητα τα είχε πει μήνες πριν στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας.
Ο χώρος της διαφήμισης -τουλάχιστον εκεί- εμπνεύστηκε και έστειλε μηνύματα. Για λογαριασμό σπουδαίων πελατών βεβαίως.
Πρώτη και καλύτερη η διάσημη μπίρα Corona, η οποία απάντησε στο γνωστό σλόγκαν Make America great again, υπενθυμίζοντας στον Τραμπ ότι Αμερική δεν είναι μόνο οι Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά μια ήπειρος.
«Είμαστε η ήπειρος που αγγίζει τους δύο Πόλους, είμαστε οι πνεύμονες του κόσμου (με αναφορά στον Αμαζόνιο), είμαστε χέρια που παλεύουν και πόδια που κάνουν το ποδόσφαιρο να μοιάζει με χορό. Είμαστε πάθος, είμαστε 37 χώρες. Είμαστε η Αμερική και αυτό την κάνει μεγάλη» αναφέρεται, μεταξύ άλλων:
Σε μια άλλη διαφήμιση της ίδιας μπίρας πρωταγωνιστεί ο διάσημος μεξικανός ηθοποιός Ντιέγκο Λούνα (Rogue One, Milk, Θέλω και την Μαμά σου), ο οποίος γκρεμίζει τείχη, αυτά που έχουμε μέσα μας. Η αναφορά όμως είναι και πάλι ξεκάθαρη.
Η αεροπορική εταιρεία Aeromexico μιλά στο δικό της διαφημιστικό για τείχη και εμπόδια που ο άνθρωπος υψώνει εδώ και αιώνες. Ιδεολογικά τείχη, αλλά και φυσικά:
Αμερικανοί και μεξικάνοι γκρεμίζουν το δικό τους τείχος σε αυτή τη διαφήμιση μπίρας:
Τέλος, μια εταιρεία φακών και γκάτζετ έφτιαξε τη δική της εκδοχή ενός Τραμπ που πανηγυρίζει για το τείχος που θα κρατήσει μακριά από τους Μεξικάνους. Λογάριαζε όμως χωρίς τον ξενοδόχο και το μήνυμα στο τέλος είναι σαφές: διεύρυνε τον ορίζοντά σου.