Είχα την τύχη να γνωρίσω και να συναναστραφώ τον Σπύρο Ευαγγελάτο από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Αφορμή και αιτία ήταν πάντα το θέατρο. Η δουλειά στο Αμφι-Θέατρο, οι παραστάσεις, οι μελέτες, οι έρευνες, τα βιβλία του.
nnn
Μέσα σε αυτή την 25ετία περίπου και μέσα από τις πολλές συνεντεύξεις που κάναμε για «Το Βήμα», συνάντησα έναν γοητευτικό άνθρωπο, μια σαρωτική φυσιογνωμία, έναν βαθιά καλλιεργημένο άνδρα, έναν γνώστη της τέχνης και έναν γνώστη της ζωής.
nnn
Τολμηρός, ανατρεπτικός σε εποχές που η ανατροπή είχε νόημα και σημασία, έφτιαξε ένα θεατρικό σύμπαν διεθνών προδιαγραφών.
nnn
Στην τελευταία μας συνέντευξη, με αφορμή τον «Αμύντα» του Γεωργίου Μόρμορη, που παίχθηκε στο Ηρώδειο τον περασμένο Ιούλιο, τον είχα ρωτήσει από πού αντλεί τη δύναμή του.
nnn

«Θα σου πω κάτι: Οταν έκανα την πρώτη μου σκηνοθεσία, την έκανα στο σαλονάκι του σπιτιού μου που, όταν παραμερίζαμε τα έπιπλα, ήταν 2Χ2. Ηταν ο «Φορτουνάτος». Μετά, όταν πήγαμε στο θέατρο Βεργή, ένιωσα ότι διαλύθηκε το Σύμπαν. Ο,τι ωραίο είχα βρει στο σαλονάκι χανόταν στη σκηνή του θεάτρου. Αναζητώντας λύσεις μπαίνω μια μέρα στο δωμάτιο των γονιών μου και καθώς πέφτω στο κρεβάτι λέω του πατέρα μου: «Δεν κάνω γι’ αυτή τη δουλειά, δεν κάνω γι’ αυτή τη δουλειά». Και τότε ο πατέρας μου, ένας μειλίχιος και εξαιρετικά ευγενής άνθρωπος, με αρπάζει από τους ώμους, με τραντάζει και μου φωνάζει το εξής παράλογο: «Αν δεν κάνεις εσύ γι’ αυτή τη δουλειά, τότε ποιος κάνει;». Αυτός ο παραλογισμός ήταν βάλσαμο. Με συνοδεύει σε όλη μου τη ζωή».
nnn
Και ίσως να ήταν αυτός ο «παραλογισμός» που του επέτρεψε να αντιμετωπίσει το σκληρό πρόσωπο της ζωής, έτσι όπως του παρουσιάστηκε με τον θάνατο της πολυαγαπημένης του Λήδας Τασοπούλου (2005) και του μοναχογιού του, του 24χρονου Αντίοχου (2010).
nnn
Εναν χρόνο αργότερα ανακοίνωνε το κλείσιμο του Αμφι-Θεάτρου· ύστερα από 35 χρόνια λειτουργίας ο Σπύρος Ευαγγελάτος έχανε το «σπίτι» του, αλλά όχι το πάθος του για θέατρο. Συνέχισε. Εκανε παραστάσεις, παρακολουθούσε την πορεία της Κατερίνας, ξαναπαντρεύτηκε.
nnn
He did it his way…

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ