Ντόμινο βλαβών στα τρένα που κινούνται στα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Λαμία ως Θεσσαλονίκη, λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, που έχουν ως αποτέλεσμα το πάγωμα των γραμμών του δικτύου. Με τρίτη μηχανή συνεχίζει τελικά το ταξίδι της προς Αθήνα η αμαξοστοιχία IC53, που είχε ακινητοποιηθεί νωρίτερα με 300 επιβάτες στην περιοχή του Δομοκού.
Αφού αντικαταστάθηκε η πρώτη μηχανή, βλάβη προκλήθηκε και στη δεύτερη, με αποτέλεσμα την περαιτέρω ταλαιπωρία των επιβατών, οι οποίοι είδαν το τρένο να αναχωρεί –επιτέλους– προς την πρωτεύουσα με συνολικά οκτώ ώρες καθυστέρηση ύστερα από μακρά παραμονή στο Λειανοκλάδι.
Εν τω μεταξύ, συνεχίζει την πορεία προς Αθήνα και η αμαξοστοιχία με τον αριθμό IC55, η οποία είχε μείνει νωρίτερα ακινητοποιημένη με 300 επιβάτες στη Λάρισα, αφού αναζητήθηκε μηχανή αντικατάστασης και ενώ οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή παρέμεναν δυσχερείς.
Στην πρώτη περίπτωση, ο χιονιάς που έχει δημιουργήσει πρόβλημα στην υποδομή του δικτύου προστέθηκε σε μηχανική βλάβη, πιθανώς βραχυκύκλωμα, με αποτέλεσμα το τρένο να εγκλωβιστεί στον Δομοκό.
Στον προορισμό του έφθασε εν τέλει και μια αμαξοστοιχία του προαστιακού σιδηροδρόμου που είχε μείνει ακινητοποιημένη στο Πλατύ Ημαθίας, κοντά στον σταθμό του τρένου. Προς ώρας παραμένει σταματημένη στην Τιθορέα η αμαξοστοιχία με τον αριθμό IC56 με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη λόγω των παραπάνω προβλημάτων που εμποδίζουν τη σωστή λειτουργία του δικτύου. Αναμένεται σύντομα να αναχωρήσει καθώς αποκαθίσταται σταδιακά η λειτουργία στη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη.
Για τις επόμενες δύο ημέρες, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει προχωρήσει σε μείωση των δρομολογίων στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης λόγω του πάγου που δυσκολεύει την κίνηση στις γραμμές.
Σύσκεψη και προβλήματα
Εν τω μεταξύ, προκειμένου να υπάρξει καλύτερος συντονισμός στη λειτουργία του σιδηροδρόμου, λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων που επικρατούν στη χώρα, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) καλεί σε κοινή σύσκεψη τις τρεις σιδηροδρομικές εταιρείες (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ). Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2017.
«Παρά το ότι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες του επιβατικού κοινού και των εμπορευμάτων, έχοντας να αντιμετωπίσουν την τεράστια έλλειψη προσωπικού, τη δραματική κατάσταση του τροχαίου υλικού και των υποδομών, ως απόρροια των κυβερνητικών επιλογών των τελευταίων ετών που διέσπασαν το σιδηρόδρομο σε τρεις εταιρείες και τον απαξιώνουν καθημερινά, έχοντας ως πολιτική θέση την πώληση του σιδηροδρόμου που θα λύσει δήθεν τα προβλήματα της χώρας!» αναγράφει η σχετική ανακοίνωση της ΠΟΣ, καλώντας τις διοικήσεις να αναλάβουν τις ευθύνες τους.