366 ημέρες σε δύο λέξεις. Καλώς ήρθατε στο τελευταίο Autohub του 2016. Πιστοί στη θεωρία ότι δεν υπάρχει κάτι που πραγματικά αξίζει να θυμόμαστε και πρέπει να μας το υπενθυμίσει κάποιος αποφεύγουμε την ανασκόπηση στα γεγονότα/μοντέλα/δημοσιεύματα της χρονιάς που έφυγε. Τα θυμόμαστε όλα αλλά προτιμούμε να κοιτάζουμε στο μέλλον, κρατώντας από το παρελθόν μόνο τις πράξεις και τις παραλείψεις –δικές μας και άλλων –που μας έκαναν σοφότερους.
Το 2017 θα έχει σίγουρα περισσότερες ενδιαφέρουσες στιγμές. Οι πολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ αποκλείεται να μας αφήσουν να πλήξουμε. Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου θα αναζητήσει ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων και ταυτόχρονα λύσεις σε θέματα που την ταλανίζουν τα τελευταία χρόνια –έναν αξιόπιστο τρόπο υπολογισμού των εκπομπών ρύπων και της πραγματικής κατανάλωσης καυσίμου, για παράδειγμα.
Μιλώντας για αυτοκίνητα και με αφορμή τα Volvo V90 και Audi Q2 που αποτελούν για διαφορετικούς λόγους μια προβολή του αύριο σήμερα, αξίζει να γνωρίζετε πως οι σχεδιαστές αυτοκινήτων θεωρούνται αξιόπιστοι μελλοντολόγοι. Ο ρόλος τους είναι να μαντεύουν –και τελικά να επιβάλλουν –τις κυρίαρχες τάσεις των επόμενων ετών. Να εξελίσσουν το design τόσο όσο εξυπηρετεί τα ζητούμενα κάθε εποχής. Το Q2 αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα της λογικής αυτής. Και βέβαια να το προσαρμόζουν στις επιταγές της τεχνολογίας. Το εσωτερικό του V90 με την οθόνη αφής δημιουργεί «σχολή» στον τρόπο που ένας θάλαμος επιβατών αδειάζει από οτιδήποτε περιττό.
Οι σχεδιαστές λένε ότι ο ρόλος της τεχνολογίας κάνει τη δουλειά τους όλο και πιο συναρπαστική διότι πλέον σκέπτονται αντίστροφα. Σκεφθείτε μια σχέση που μοιάζει με τον γάμο: ερωτεύεσαι την εξωτερική εμφάνιση ενός αυτοκινήτου αλλά ζεις καθημερινά στο εσωτερικό του.
Οι ίδιοι επισημαίνουν ότι το 2017 μπορεί να αποδειχθεί η χρονιά με τις περισσότερες πρεμιέρες SUV μοντέλων. Είναι ήδη αρκετά και θα γίνουν ακόμη περισσότερα διότι αυτά προτιμά το κοινό το οποίο αφού αρχικά τα αντιμετώπισε ως αίρεση, σταδιακά τα επιβάλλει ως την κρατούσα τετράτροχη θρησκεία.
Μιλώντας μαζί τους αντιλαμβάνεσαι επίσης την τεράστια διαφορά μεταξύ της αυτόνομης οδήγησης και των αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς. «Οι περισσότεροι άνθρωποι θα θέλουν πάντοτε να κυκλοφορούν με ένα αυτοκίνητο, όχι με κάτι άλλο» λένε. «Μιλώντας σήμερα για «αυτόνομα αυτοκίνητα» κανείς δεν εννοεί ένα Google car. Ποιος θα ήθελε να μετακινείται μέσα σε ένα επιστημονικό πείραμα αντί να οδηγεί πραγματικά»; Η αλήθεια είναι ότι αν ζούσε σήμερα ο Χένρι Φορντ πιθανώς να πίστευε ότι τα αυτοκίνητα είναι ήδη «αυτόνομα». Αλλά αυτή είναι η μαγεία της εξέλιξης που φέρνει το μέλλον.
Το 2017 θα είναι γεμάτο προκλήσεις για όλους μας. Ελπίζουμε να κάνουμε τις σωστές επιλογές. Το ίδιο ευχόμαστε και σ’ εσάς. Καλή Χρονιά!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ