Ακόμα κι αν αναγνωρίσεις την προθυμία των απανταχού οχημάτων ελευθέρου χρόνου να θυσιάσουν ένα μικρό μέρος των εκτός δρόμου ικανοτήτων τους περιορίζοντας με προφανείς σκοπούς την απόσταση που τα χωρίζει από το έδαφος, οι διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα SUV και στα λιγότερο προβεβλημένα crossovers παραμένουν ευδιάκριτες.
Ευδιάκριτο παρέμενε ως σήμερα και το κενό στην γκάμα της Μercedes-Benz, η οποία απείχε και μάλιστα συνειδητά από μια «μικρή» σε αριθμούς αλλά πολύτιμη για κάθε εμπλεκόμενο κατασκευαστή κατηγορία.
Αυτό ακριβώς το κενό έρχεται να καλύψει η E-Class Εstate, στην έβδομη κατά σειρά γενιά της, η οποία γίνεται η πρώτη που υιοθετεί ένα ξεκάθαρα περιπετειώδες προφίλ και χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα συναντούσες μόνο σε προτάσεις του ανταγωνισμού της.
Η E-Class All-Terrain, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, ξεχωρίζει χάρη στο επιβλητικό της μέγεθος αλλά και στην απόλυτα επιτυχημένη ενσωμάτωση των σχεδιαστικών, κατά κύριο λόγο, γνωρισμάτων ενός τυπικού crossover.
Τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά του αμαξώματος, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις εξίσου χαρακτηριστικές «ποδιές», όπως άλλωστε και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δηλώνουν με σαφήνεια τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες επιβίωσής του μακριά από την άσφαλτο.
Αντιθέτως, ο θάλαμος επιβατών αρκείται στη γνώριμη από τις συμβατικές εκδόσεις της E-Class ποιότητα και την καλοδεχούμενη, σε κάθε περίπτωση, εξοπλιστική υπερβολή.
Μιλώντας για τον εξοπλισμό, το Drive Pilot εξακολουθεί να αποτελεί ένα στοιχείο εντυπωσιασμού, προσφέροντας τη δυνατότητα στον οδηγό να παραχωρήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε… σκεπτόμενες ηλεκτρονικές μονάδες και να απολαύσει, έστω και για λίγα δευτερόλεπτα, την καθηλωτική εμπειρία της αυτόνομης κίνησης.
Με τη σειρά του, o δίλιτρος κινητήρας diesel απόδοσης 194 ίππων και 400 Nm ροπής διεκπεραιώνει με απόλυτη επιτυχία το έργο της κίνησης των 1.920 κιλών του γερμανικού συνόλου, έχοντας στο πλευρό του ένα εξαιρετικό και εξίσου πρόθυμο να υποστηρίξει κάθε επιθυμία του οδηγού αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων.
Οι επιδόσεις που εξασφαλίζει ο παραπάνω συνδυασμός είναι ενδεικτικές των ικανοτήτων του, ωστόσο με δεδομένο τον όγκο και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου τα νούμερα της κατανάλωσης καυσίμου είναι εκείνα που πραγματικά ξαφνιάζουν.
Η αερανάρτηση που σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διαμορφώνουν το σύστημα που οι Γερμανοί της Mercedes-Benz αρέσκονται να αποκαλούν AIR BODY CONTROL, όπως άλλωστε και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης, συμπληρώνουν τις τεχνικές προδιαγραφές της E-Class All-Terrain, αποτελώντας μέρος του βασικού εξοπλισμού της.
Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με αεροθαλάμους που έχουν πάρει τη θέση των συμβατικών ελατηρίων, προσαρμόζοντας όχι μόνο τα χαρακτηριστικά απόσβεσης της ανεξάρτητης ανάρτησης αλλά και την απόσταση που χωρίζει τις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος από το έδαφος. Η τελευταία ως και τα 15,6 εκατοστά, αρκεί ο οδηγός να επιλέξει μέσω του DYNAMIC SELECT το πρόγραμμα All-Terrain και η ταχύτητα κίνησης να μην υπερβαίνει τα 35 χλμ./ώρα.
Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για εκτός δρόμου δυνατότητες αν απουσίαζε το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC που με τη σειρά του αναλαμβάνει να μεταφέρει το 55% της διαθέσιμης ροπής στον πίσω άξονα, χαρίζοντας με αυτόν τον τρόπο πραγματικό λόγο ύπαρξης σε μια πρόταση που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα εξίσου ικανά SUV της γερμανικής φίρμας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ