Εως το τέλος Μαρτίου η ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού

Στο τέλος Μαρτίου 2017 με την παράδοση της σήραγγας Κλόκοβας τοποθέτησε σήμερα, Τρίτη, τη λειτουργική ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης από την τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία, μήκους 26 χλμ.

Στο τέλος Μαρτίου 2017 με την παράδοση της σήραγγας Κλόκοβας τοποθέτησε σήμερα, Τρίτη, τη λειτουργική ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης από την τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία του τμήματος Κουβαράς-Αμφιλοχία, μήκους 26 χλμ.

Όπως είπε, γίνεται προσπάθεια ώστε σε δύο μήνες να υπάρχει ένας ολοκληρωμένος δρόμος από την έξοδο της Κλόκοβας ως την Αμφιλοχία που θα συμπληρώσει τα 60 χλμ. κλειστού αυτοκινητόδρομου που είναι από σήμερα στη διάθεση των οδηγών, προσθέτοντας στο νέο κομμάτι τα 34 χλμ. της παράκαμψης Αγρινίου.

Πρόκειται για το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου, που θα ενώνει με την ολοκλήρωσή του το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, το οποίο παραδόθηκε στους χρήστες και την τοπική κοινωνία οκτώ χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου. Ο χρόνος που θα χρειάζονται οι οδηγοί για να διανύσουν πια την απόσταση από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αμφιλοχία μειώνεται από 50 λεπτά σε μισή ώρα, χωρίς όμως να μπορούν να κάνουν χρήση ανισόπεδων κόμβων, ενώ δεν θα πληρώνουν και διόδια.
«Η Ιόνια Οδός, περίπου 200 χιλιόμετρα, έπρεπε το 2015 να έχει παραδοθεί στο σύνολό της. Δυστυχώς το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες, η μεταφορά δικτύου κοινής ωφέλειας. Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων, παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση» είπε ο κ. Σπίρτζης.
Στις συνθήκες υπό τις οποίες η κυβέρνηση παρέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υπουργός Επικρατείας κ. Αλέκος Φλαμπουράρης, «Στα έργα και συνολικά σε ένα κράτος και μια κοινωνία, τα οποία ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Καταλαβαίνετε τις δυσκολίες που είχαμε να αντιμετωπίσουμε. Δυσκολίες, οι οποίες δεν προέρχονταν μόνο από τις αντικειμενικές συνθήκες οι οποίες υπήρχαν, αλλά και από αυτούς οι οποίοι τις δημιούργησαν. Από τη μια μεριά εσωτερικές δυνάμεις, αλλά και από τις εξωτερικές δυνάμεις, οι λεγόμενοι δανειστές, οι οποίοι συνεχώς πίεζαν την Κυβέρνησή μας να προχωρήσει σε ακόμη μεγαλύτερα μέτρα, τα οποία θα οδηγούσαν τη χώρα στην καταστροφή».
Για οδική απομόνωση της Ηπείρου έκανε λόγο η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Ολγα Γεροβασίλη, η οποία ανέφερε μεταξύ άλλων: «Σήμερα ήμουνα από τους πρώτους που περάσαμε αυτό το κομμάτι και αισθάνθηκα τη διαφορά. Ξέρουμε όλοι ότι μια από τις αιτίες που η περιφέρεια και της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της Ηπείρου, υστέρησαν αναπτυξιακά τα τελευταία χρόνια, είναι και η οδική απομόνωση».
Εντύπωση προκάλεσε όμως ότι από την τελετή παράδοσης έλειπαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες δεν προσκλήθηκαν. Το γεγονός αποδίδεται στην κριτική που ασκεί ο Περιφερειάρχης κ. Απόστολος Κατσιφάρας σχετικά με την διαδικασία που έχει μέχρι σήμερα ακολουθηθεί από το υπουργείο Υποδομών.
Όσον αφορά τις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος, ο κ. Σπίρτζης απάντησε σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου ότι πολύ σύντομα θα γίνει η Πέμπτη δημοπράτηση. «Κι αυτό είναι μια απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν όλο αυτό το διάστημα ότι κόλλησε αυτό το έργο και σε όσους ήταν γυρολόγοι δημιουργώντας γεγονότα που δεν υπήρχαν. Συνεχίζουν κάποιοι να λαϊκίζουν ακολουθώντας τις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Καλό θα είναι όταν δεσμευόμαστε για κάτι να γίνεται. Και να υπάρχει καλή πίστη από όλες τις πλευρές» είπε.
Για στις τέσσερις εργολαβίες του τμήματος Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 48 χλμ., ο υπουργός επισήμανε ότι η πρώτη προχωρά κανονικά και βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ για τις υπόλοιπες τρεις πρόκειται να προγραμματιστεί μια εργολαβία σκούπα.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.