«Υπάρχουν συγκεκριμένες φράσεις από τις οποίες καταλαβαίνεις αμέσως ότι βρίσκεσαι σε ταινία δράσης», έχει φτάσει στο σημείο να πιστεύει η Φελίσιτι Τζόουνς. «»Και μετά αρχίζουν να τρέχουν». Ή «και μετά τους καταδιώκουν». Οπως «και μετά ξεφεύγουν.» Ολα αυτά σημαίνουν action film! Δεν έχω κάνει πολλά, αλλά από αυτά που έχω κάνει κατάλαβα ότι έχει πλάκα, είναι τρομερά διασκεδαστικό. Ιδίως όταν τελικά διαφεύγεις, διότι αυτό σημαίνει ότι η ηρωίδα σου εξακολουθεί να ζει! Το μέχρι πότε μένει να το δούμε…».
Η Φελίσιτι Τζόουνς ανέφερε χαμογελώντας όλα τα παραπάνω, τον περασμένο Οκτώβριο, ενώ βρισκόμασταν μέσα σε ένα πολυτελέστατο κάστρο που πρόσφερε μαγευτική θέα στην πόλη της Φλωρεντίας. Αφορμή της συνάντησης ήταν η ταινία «Inferno», της οποίας η παγκόσμια πρεμιέρα έγινε στην ιστορική ιταλική πόλη όπου και γυρίστηκε. Στο φιλμ εκείνο η Τζόουνς κρατούσε έναν πολύ αινιγματικό ρόλο και πράγματι ρίχνει το τρέξιμο της ζωής της στα δαιδαλώδη φλωρεντινά σοκάκια στο πλευρό του Τομ Χανκς.
Αν όμως το καλοσκεφτούμε, η άποψη της βρετανίδας ηθοποιού για τις ταινίες περιπέτειας δεν απέχει και τόσο από το «Rogue One: A Star Wars Story», το τελευταίο μέχρι σήμερα φιλμ που σχετίζεται με την κουλτούρα των ταινιών επιστημονικής φαντασίας «Ο Πόλεμος των Αστρων» και το οποίο σηματοδοτεί την πρώτη επαγγελματική εμπειρία της Τζόουνς με το μυστηριώδες και τόσο λαοφιλές σύμπαν του εν λόγω κινηματογραφικού είδους.
Η Τζόουνς, μια μικροκαμωμένη καστανή με πεταχτά δόντια και τσαχπίνικο βλέμμα, είπε ότι δεν την άγχωσε ιδιαίτερα η ιδέα ότι βρισκόταν στον κόσμο μιας τόσο θρυλικής κινηματογραφικής μυθολογίας. «Πρώτον, δεν προλάβαινα να αγχωθώ και, δεύτερον, όπως όλοι, πραγματικά το διασκέδαζα» είπε. «Νιώθω μεγάλη αγάπη για αυτό το franchise. Μπορεί να είναι επιστημονική φαντασία, όμως αυτό που πραγματικά αγαπώ στις ταινίες της πρώτης τριλογίας –και που για εμένα είναι το σήμα κατατεθέν τους – είναι οι σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες, για παράδειγμα στον Χάρισον Φορντ (Χαν Σόλο) και στην Κάρι Φίσερ (πριγκίπισσα Λέια)».

Η Τζόουνς, η οποία γεννήθηκε πριν από 33 χρόνια στο Μπέρμιγχαμ των Δυτικών Μίντλαντς της Μεγάλης Βρετανίας, ανήκει στα νέα πρόσωπα της χώρας της που τα τελευταία χρόνια κινούν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον του Χόλιγουντ. Προτάθηκε για το Οσκαρ β’ γυναικείου ρόλου για τη «Θεωρία των πάντων», όπου υποδύθηκε τη σύζυγο του Στίβεν Χόκινγκ (Εντι Ρεντμέιν) και ήταν το κορίτσι του «Spider-Man» στη δεύτερη ταινία της κινηματογραφικής σειράς με τον Αντριου Γκάρφιλντ. Στο «Inferno» είναι το βασικό γυναικείο πρόσωπο, ενώ στο «Rogue One: A Star Wars Story» είναι πρωταγωνίστρια, με τη φιγούρα της να δεσπόζει στην επίσημη αφίσα της ταινίας.
Οπως, λοιπόν, το περίμενα, την άκουσα να μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τον τρόπο με τον οποίο το Χόλιγουντ αντιμετωπίζει τις γυναίκες ηθοποιούς (ζήτημα για το οποίο ως γνωστόν έχουν εκφραστεί αρνητικά ηθοποιοί όπως η Σούζαν Σαράντον και η Κέιτ Μπλάνσετ). «Περνώ πραγματικά μια φανταστική περίοδο» είπε η Τζόουνς πλέκοντας το εγκώμιο της παραγωγού Κάθι Κένεντι, η οποία «έκανε τρομερή δουλειά με τους θηλυκούς χαρακτήρες» του τελευταίου «Star Wars».
«Νομίζω ότι ζούμε μια μεταβατική περίοδο προς όφελος των γυναικών» συνέχισε. «Θεωρώ, ωστόσο, ότι χρειαζόμαστε ακόμη περισσότερες πίσω από τις κάμερες. Οσο αυξάνονται οι γυναίκες σεναριογράφοι, οι γυναίκες διευθυντές φωτογραφίας και οι γυναίκες σκηνοθέτιδες, τόσο θα καλυτερεύουν τα πράγματα για τις γυναίκες του χώρου της κινηματογραφικής τέχνης και ψυχαγωγίας».
Την ίδια ώρα, δεν διστάζει να κάνει χιούμορ όταν κάποιος επισημαίνει ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί αρκετά οι βρετανίδες ηθοποιοί που κάνουν καριέρα στο Χόλιγουντ: «Είναι αλήθεια. Εκ μέρους όλων των συμπατριωτισσών μου, ζητώ συγγνώμη που παίρνουμε τις δουλειές των αμερικανίδων συναδέλφων…».
Οχι βέβαια ότι η βρετανική καταγωγή της Φελίσιτι Τζόουνς είχε κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη συμμετοχή της στο «Rogue One: A Star Wars Story». «Ηταν μια πρόταση που ήρθε στη σωστή χρονική στιγμή, και μπορούσα να παίξω στην ταινία» ανέφερε η ηθοποιός. «Και ήμουν τυχερή, γιατί ο σκηνοθέτης Γκάρεθ Εντουαρντς με είχε δει στην ταινία «Ιστορία αγάπης» (σ.σ.: «Like Crazy», 2011) και του άρεσε πολύ ο τρόπος δουλειάς μου. Ετσι δουλεύει κι εκείνος. Υποστηρίζει τον αυτοσχεδιασμό, αναζητεί πάντα το φρέσκο και αυτό που μπορεί να προκύψει από το momentum». Ομολογουμένως είναι πραγματικά πολύ παράξενο να σκέφτεσαι ηθοποιούς να αυτοσχεδιάζουν σε μια τεράστια υπερπαραγωγή όπως το «Rogue One: A Star Wars Story»…
Ενας από τους λόγους για τους οποίους η Τζόουνς πιστεύει ότι τα τελευταία χρόνια οι γυναικείοι ρόλοι έχουν αναβαθμιστεί και κινούν πολύ περισσότερο το ενδιαφέρον σε σχέση με το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν είναι η… υποβάθμιση των ανδρικών ρόλων. «Εχω την εντύπωση ότι στην πλειονότητά τους απαιτούν από τους ηθοποιούς να είναι γεμάτοι μυς και αδρεναλίνη» είπε. «Αντιθέτως, οι γυναίκες απέχουν από την τελειότητα, οι ηρωίδες τους έχουν χώρο για λάθη και ατέλειες, έχουν αμφιβολίες, παλεύουν με τον εσωτερικό τους κόσμο. Ποιος ηθοποιός θα ήθελε ο ήρωάς του να περιγράφεται με μεγάλη ευκολία μέσα σε δυο-τρεις λέξεις;». Η Τζόoυνς γοητεύεται από τις πολλές και διαφορετικές πλευρές ενός ρόλου και προτιμά κυρίως «να μην είμαι η τέλεια γυναίκα, η οποία παίρνει τις τέλειες αποφάσεις κάτω από τις δυσκολότερες συνθήκες που μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους!».
Η ταινία «Rogue One: A Star Wars Story» προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 15/12.

* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ