«Ό,τι και αν συμβαίνει στην Τουρκία, η Ελλάδα θα πρέπει να καταλάβει ότι για να επαναφέρει την κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο θα πρέπει να δείξει σοβαρότητα στο θέμα των λιμενικών υποδομών» σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Αναστασιάδηςδιευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εκτελεστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας.
Κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο του απολογισμού της εταιρείας για το 2016 και τις προβλέψεις για το 2017 ο κ. Αναστασιάδης επεσήμανε ότι η φετινή χρονιά δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως δύσκολη αλλά γεμάτη εκπλήξεις και πρόσθεσε ότι «έπρεπε να δείξουμε ευελιξία για το επιθυμητό αποτέλεσμα».
Και τη χαρακτήρισε ως «προβληματική χρονιά» για την ευρωπαϊκή κρουαζιέρα λέγοντας ότι τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων ειδικά αυτούς που προέρχονται από τις ΗΠΑ και τον Καναδά επηρέασαν στην τελική απόφαση τους για το εάν θα έρχονταν στην Ευρώπη για κρουαζιέρα οι τρομοκρατικές επιθέσεις στη Γαλλία και στη Τουρκία στη συνέχεια και έκριναν πως πρέπει να το ακυρώσουν το ταξίδι και να το μεταθέσουν για άλλη εποχή.
Λόγω των επιθέσεων οι εταιρείες κρουαζιέρας, συμπλήρωσε, αποφάσισαν για το 2017 να μειώσουν κατά 30% τις προσεγγίσεις στα λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και ανέφερε ότι έχει συρρικνωθεί η κίνηση στη συγκεκριμένη περιοχή που προσελκύει έναν πολύ αυξημένο αριθμό τουριστών από όλο τον κόσμο και πλέον το ερωτηματικό είναι εάν η Ευρώπη θα μπορέσει να διατηρήσει τα πρωτεία του παρελθόντος.
Για το εάν η μείωση στις προσεγγίσεις σημαίνει και μείωση στον αριθμό των επιβατών που αναμένονται το επόμενο έτος ο κ. Αναστασιάδης είπε ότι η πληρότητα των πλοίων δεν εξαρτάται από αυτό και μπορεί να έρθουν περισσότεροι επιβάτες με λιγότερα πλοία συστήνοντας υπομονή.
Για την Ελλάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises υπογράμμισε επιπροσθέτως ότι οι απεργίες στα λιμάνια επηρεάζουν την επιβατική κίνηση λέγοντας ότι είναι αρνητική η εικόνα με επιβάτες μεγάλων κρουαζιερόπλοιων να μεταφέρουν μόνοι τους τις βαλίτσες και θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για καλύτερες παροχές υπηρεσιών προς τους επιβάτες.
«Όσο πιο γρήγορα επιλύσουμε αυτά τα ζητήματα τόσο πιο γρήγορα θα επιστρέψει η κρουαζιέρα στην ανατολική Μεσόγειο και στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά.
Επιπλέον σημείωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στην Ελλάδα για τα επόμενα τουλάχιστον 10 χρόνια.
Απαντώντας σε ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά ο κ. Αναστασιάδης τόνισε ότι δεν είναι κάτι κακό αλλά στάθηκε σε πιο πρακτικά ζητήματα, όπως είπε, σαν την κίνηση στους δρόμους του Πειραιά με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται οι οδηγοί των λεωφορείων που μεταφέρουν επιβάτες και στην έλλειψη χώρου στάθμευσης λεωφορείων στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.
Κατά τη συνέντευξη Τύπου παρουσιάστηκαν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 2016 μεταφέρθηκαν 117.000 επιβάτες ενώ εκείνο που προκάλεσε αίσθηση είναι το γεγονός ότι παρά την συνεχιζόμενη οικονομική κρίση υπήρξε αύξηση κατά 48% στους έλληνες επιβάτες και κατά 28% στους τούρκους επιβάτες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τη περίοδο της απόπειρας πραξικοπήματος στη γειτονική χώρα το καλοκαίρι πάρα πολλοί τούρκοι συμμετείχαν κανονικά στις κρουαζιέρες που είχαν δηλώσει συμμετοχή.
Όπως αναφέρθηκε το 25% των επιβατών ήταν από την Τουρκία και το 17,7% από την Ελλάδα κάνοντας τους υπευθύνους της εταιρείας να πουν ότι επιβάτες από μόνο αυτές τις δυο χώρες μπορούν να γεμίσουν πλοίο. Επίσης το 19% ήταν από την Ευρώπη (κυρίως από Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία), το 18,3% από ΗΠΑ και Καναδά (ο μειωμένος αριθμός αποδίδεται στο φόβο για τρομοκρατική επίθεση στην Ευρώπη), 10% από Λατινική Αμερική και 6% από Ασία.
Πτώση (που άγγιξε το 40%) παρατηρήθηκε το 2016 στα γκρουπ και αύξηση στους μεμονωμένους επιβάτες.
Η Celestyal Cruises επίσης συνεχίζει να δραστηριοποιείται και στη Κούβα ενώ προγραμματίζει να εντάξει στους ελληνικούς προορισμούς της και νέες περιοχές όπως τα Χανιά.