Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ, κάθε χρόνο παράγονται 8-9 εκατ. τόνοι αποβλήτων από οχήματα που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους (ΟΤΚΖ) στις χώρες της ΕΕ. To 25% μάλιστα αυτής της ποσότητας αντιστοιχεί σε επικίνδυνα απόβλητα. Ως εφευρέτης του αυτοκινήτου, η Mercedes-Benz έχει πλήρη επίγνωση της ευθύνης που φέρει για να καταστήσει την κινητικότητα περισσότερο βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον, για αυτό και εφαρμόζει διαρκώς νέες μεθόδους προς αυτή την κατεύθυνση. Με στόχο τη μικρότερη δυνατή χρήση υλικών κατά τη διαδικασία παραγωγής, η Mercedes-Benz φροντίζει για τη μείωση του βάρους των οχημάτων της μέσω της αυξημένης χρήσης ελαφρών υλικών όπως το αλουμίνιο. Επίσης έχει ήδη προχωρήσει στην εκτεταμένη χρήση υψηλής ποιότητας ανακυκλώσιμου πλαστικού αλλά και στην αξιοποίηση φυσικών πρώτων υλών όπως ξύλο, μαλλί, ίνες καρύδας και φυσικό Latex για την κατασκευή των οχημάτων της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της προσπάθειας αποτελεί η C-Class, στην οποία χρησιμοποιούνται 76 διαφορετικά εξαρτήματα, συνολικού βάρους 26,3 κιλών, από τις αναφερόμενες φυσικές πρώτες ύλες, μέγεθος αυξημένο κατά 55% σε σχέση με την προηγούμενη C-Class.
Παράλληλα, για πρώτη φορά σε παραγωγή μεγάλης κλίμακας, η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ένα οργανικό πολυμερές για το κάλυμμα του κινητήρα της Α-Class ενώ στην S400 HYBRID έχει προβλεφθεί στο τέλος του κύκλου ζωής της τα εξαρτήματα της μπαταρίας ιόντων λιθίου να ανακυκλώνονται.
Με αντίστοιχες μεθόδους η Mercedes-Benz εξασφαλίζει σήμερα τα κορυφαία ποσοστά επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης υλικών στα προϊόντα της –που φτάνουν το 85% για την ανακύκλωση και το 95% για την επαναχρησιμοποίησή τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ